آخرین عناوین آخرین عناوین

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

جشنواره روز مروست می‌تواند در امور بسیاری تحول آفرین باشد

جشنواره روز مروست می‌تواند در امور بسیاری تحول آفرین باشد



به گزارش یزدآوا، محمد علی طالبی شامگاه پنج شنبه 31 مرداد ماه در دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری روز مروست با اشاره به اینکه این جشنواره‌ها از چند جهت برای مردم و بخش مروست می‌تواند اثرگذار باشد گفت: زنده نگه داشتن نام شهر و بخش مروست و تبلیغ آن در بین افراد و جاهای مختلف برای اعلام این ظرفیت یکی از مزیت‌های برگزاری این چنین جشنواره‌هایی است.

استاندار یزد معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش مروست را از دیگر اثرات برگزاری جشنواره‌های ملی فرهنگی هنری روز مروست دانست و تصریح کرد: این بخش سرشار از ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه در بخش‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه بخش مروست ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری دارد اضافه کرد: نمونه قلعه مروست در سطح کشور کم داریم که بسیار زیبا و ارزشمند است.

طالبی اضافه کرد: هر کدام از این ظرفیت‌هایی که بخش مروست در زمینه گردشگری دارد اگر بتواند پای گردشگران را به این منطقه باز کند، قطعا می‌تواند این بخش را به عنوان قطب گردشگری یزد معرفی کند و علت آن هم وجود پتانسیل و ظرفیت‌های بسیار خوب در این زمینه است.

استاندار یزد با بیان اینکه مروست با محصولات متنوع، یکی از قطب‌های کشاورزی در استان یزد است تصریح کرد: تلاش کشاورزان و دامداران در این شهر سبب شده که مروست به عنوان قطب کشاورزی و دامداری یزد معرفی شود.

وی ایجاد همدلی و انسجام را از دیگر کارکردهای برگزاری جشنواره‌هایی به مانند جشنواره روز مروست دانست و خاطرنشان کرد: این جشنواره‌ها فارغ از مسائل سیاسی و خط بندی‌هایی که شاید ما را از هم دور کند، فضایی را برای نزدیک شدن دل‌ها به هم فراهم می‌کند.

طالبی ادامه داد: این چنین جشنواره‌هایی نقش کلیدی در افزایش اتحاد و انسجام جامعه دارد و همین مسئله می‌تواند در بسیاری از امور تحول آفرین باشد.

استاندار یزد اظهار داشت: برگزاری جشنواره روز مروست یک حرکت جدید و نویی را به دنبال خواهد داشت و در پس آن حرکت و کار جدیدی که باانگیزه‌هایی که در مسئولان به وجود می‌آید می‌تواند این شهرستان را به سمت توسعه در بخش‌های مختلف سوق دهد.

وی در پایان اذعان کرد: برگزاری جشنواره‌هایی که در پس ماه‌ها و روزها اتفاق افتاده پایان کار نیست بلکه تلاشی برای همت بیشتر برای توسعه شهرستان است.

انتهای پیام/