بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 33957177
امام‌جمعه بخش مرکزی یزد:

«حمایت از کالای ایرانی» از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی/بانوان ایرانی نقش ارزنده ای در تحقق شعار سال دارند


امام‌جمعه بخش مرکزی یزد اذعان داشت: حمایت از کالای ایرانی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی و در حقیقت جلوه‌ای از این نوع اقتصاد است.

به گزارش یزد آوا به نقل از  یزدامروز؛ آیت‌الله سید کاظم مدرسی امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه‌های اولین نماز جمعه این هفته در سال جدید با اشاره به نام‌گذاری سال 97 به نام سال «حمایت از کالای ایرانی» توسط رهبر معظم انقلاب گفت: دشمنان برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی برنامه‌های زیادی تدارک دیده‌اند که یکی از این برنامه‌ها؛ طراحی و اجرای نبرد اقتصادی با نظام و ملت ایران است.

آیت‌الله مدرسی افزود: با توجه به اینکه دولت‌ها نتوانستند منویات مقام معظم رهبری درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی را به‌طور کامل انجام دهند معظم له امسال دست استمدادشان را مستقیماً به سمت مردم دراز کردند و خواستار حمایت مردم از کالای ایرانی و بازگشت رونق به اقتصاد داخلی شدند.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد اذعان داشت: حمایت از کالای ایرانی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی و در حقیقت جلوه‌ای از این نوع اقتصاد است.

آیت‌الله مدرسی خاطرنشان کرد: بنابراین ملت بزرگ ایران باید در کنار مطالبه از دولت درزمینهٔ تحقق اقتصاد مقاومتی خود نیز وارد میدان شوند و تأکید رهبر عظیم الشان انقلاب بر حمایت مردم از تولید ملی نیز بر همین اصل است که در طول تاریخ 40 ساله ایران هرکجا مردم وارد میدان شدند برای کشور فتح و پیروزی رقم خورده است.

وی در ادامه به نقش همه آحاد و اقشار جامعه در تحقق شعار سال اشاره کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین نقش را در این زمینه بانوان ایرانی دارند که می‌توانند با تشویق همسران خود به تأمین کالای ایرانی گامی بزرگ در این مسیر بردارند.

مدرسی با اشاره به حضور قدرتمند ایران اسلامی در عرصه‌های سیاسی، نظامی و امنیتی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم ضعف اقتصادی خود را با حمایت از تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور برطرف کنیم به یک ابرقدرت منطقه‌ای تبدیل خواهیم شد.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد تأکید کرد: هرچند مونتاژ کالاهای خارجی در کشور خوب است اما باید دولتمردان ما به سمتی حرکت کنند که کالای تولیدی در کشور به‌صورت کامل ایرانی باشد.

وی به الزامات حمایت از کالای ایرانی هم اشاره کرد و اظهار داشت: هرچند مردم باید با خرید کالای ایرانی از اشتغال و تولید کشور حمایت کنند اما دولت نیز باید با جلوگیری از قاچاق کالا، کمک به افزایش کیفیت کالای داخلی و حمایت از صنایع داخلی برای تولید ارزان‌قیمت شرایط قدرت رقابت کالای ایرانی در بازار و خرید مردم را فراهم آورد.

خطیب جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنانش ملاک زندگی در دنیا را بر اساس قرآن و روایات «دین اسلام» دانست و اظهار داشت: دین اسلام دین گوشه‌گیری و رهبانیت نیست بلکه مجموعه‌ای از مترقی‌ترین دستورات موردنیاز بشر در عرصه دنیایی برای رسیدن به سعادت اخروی و راحتی زندگی در دنیاست.

وی با اشاره به اینکه اسلام بسیاری از سنت‌های نوروز را موردتکریم قرار داده است گفت: باید مصادف شدن بهار امسال با بهار عبادت ماه‌های رجب، شعب و رمضان را به فال نیک گرفت.

اشاره به چهارمین سالگرد حمله عربستان به یمن، میلاد امام جواد (ع) و حضرت امیرمومنان علی (ع)، نقش خطیر شورای نگهبان در مشروعیت بخشی به‌نظام و تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی توسط رجال دینی و مطابقت 100 درصدی قانون اساسی با فرمان‌ها دینی و بیان فواید سفر از دیدگاه اسلام از دیگر موضوعات مطرح‌شده توسط امام‌جمعه بخش مرکزی یزد بود.

انتهای پیام/ح
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.