بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 22085271
وضعیت بازار مسکن یزد در فصل جا به جایی؛

اجاره بهای سلیقه‌ای در یزد و افساری که دست هیچکس نیست!


اجاره بها و رهن منزل در یزد هیچ متولی ندارد و همین امر سبب افسارگسیختگی آن شده است و اجاره بها بنا به نرخی که خود مالک می گذارد و با اجاره نشین دور از چاره به توافق می رسد تعیین می شود.

به گزارش یزد آوا، با نزدیک شدن به مهرماه بیشتر اجاره نشینان به دنبال جا به جایی هستند در حالی که اجاره و رهن املاک به خصوص مسکن از بخش‌هایی است که هیچ نظارت و کنترلی روی آن انجام نمی‌شود و متولی مشخصی هم ندارد. این موضوع سبب شده مالکان و صاحبان املاک براساس سلیقه و به تناسب نیاز خود، اجاره و رهن را تعیین و به متقاضیان تحمیل کنند.

اجاره بها و رهن منزل در یزد هیچ متولی ندارد و همین امر سبب افسارگسیختگی آن شده است و اجاره بها بنا به نرخی که خود مالک می گذارد و با اجاره نشین دور از چاره به توافق می رسد تعیین می شود.

یک مشاور املاک در آزاد شهر گفت: اجاره بهای آپارتمان در این منطقه بین 400 تا 600 هزار تومان با ودیعه 2 تا 3 میلیون، همکف دربستی 750 هزار تومان با ودیعه 4 تا 5 میلیون تومان، زیر زمین 300 تا 400 هزارتومان و پیش پرداخت 2 تا 3 میلیون تومان است.

بر اساس گزارش میدانی یزدندا؛ قیمت خانه در طبقه دوم یک منزل مسکونی در منطقه مسکن، 450 هزار تومان ماهیانه و 2 میلیون تومان به صورت ودیعه است.

یک خانه دربستی 220 متری در امامشهر ماهیانه 650 هزار تومان و با ودیعه 10 میلیون تومان اجاره داده می شود.

اجاره بهای منزل مسکونی در پاسداران ماهیانه 550 هزار تومان است.

نرخ اجاره بهای آپارتمان در شهرک ولی عصر میدان امامعلی(ع) ماهیانه 350 هزار تومان و 6 میلیون به صورت ودیعه توافق شده است.

طبقه دوم خانه در بلوار دانشجو که 180 متر زیر بنا دارد ماهیانه 1 میلیون 400 هزار تومان اجاره داده می شود.

نرخ رهن منزل در میدان امام حسین(ع) ماهیاه 10 هزار تومان و با پیش پرداخت 35 میلیون تومان است.

همچنین نرخ رهن نیمه طبقه در دخمه 40 میلیون تومان می باشد.

مشاور املاک در بلوار مدرس در گفتگو با خبرنگار یزد ندا میانگین اجاره بهای آپارتمان در یزد را بین 500 تا 800 هزار تومان با ودیعه 2 تا 3 میلیون، همکف دربستی 600 هزار تومان با ودیعه 4 تا 5 میلیون عنوان کرد.

وی گفت: نرخ اجاره بها و رهن را نهادی تعیین نمی کند و به املاک چیزی ابلاغ نمی شود و نرخ ها به صورت توافقی و گفته مالک خانه تعین می شود.


انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.