بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 37605283
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف یزد خبر داد

اجرای طرح نوروزی نظارت بر بازار یزد از اول اسفندماه/ تشکیل 4200 پرونده تخلف صنفی


محسن مظفری‌زاده گفت: اجرای طرح نوروزی نظارت بر بازار یزد ویژه ایام پایانی سال و نوروز 99، از اول اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ماه 99 ادامه می‌یابد.

محسن مظفری‌زاده در گفتگو با خبرنگار یزد آوا، گفت: اجرای طرح نوروزی نظارت بر بازار یزد ویژه ایام پایانی سال و نوروز 99،  از اول اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ماه 99 ادامه می‌یابد که هدف این طرح نظارت بر وضعیت بازار کالاها و خدمات، ایجاد آرامش درفضای روانی جامعه و پایش مستمر بازار عرضه است.

وی با اشاره به تشدید بازرسی‌ها در این ایام ادامه داد: طبق دستورالعمل طرح نوروزی نظارت بر بازار، نظارت بر نمایشگاه بهاره و استقرار بازرسان در این نمایشگاه، نظارت بر نحوه قیمت‌گذاری و توزیع کالاهای اساسی ویژه ایام پایانی سال و نوروز 99 و رسیدگی به شکایت و گزارش‌های مردمی در اولویت این طرح قرار دارد.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف یزد با بیان اینکه 10 تیم بازرسی در ایام تعریف شده این طرح کار نظارت بر بازار را انجام می‌دهند، عنوان کرد: محور بیشتر فعالیت‌های بازرسی و نظارتی این طرح در بخش کالاهای اساسی ایام شب عید، از جمله خواربار و شیرینی جات، میوه، پوشاک، کیف کفش و ... است.

مظفری‌زاده با بیان اینکه یکی از تیم‌های بازرسی ویژه بانوان بوده و بر آرایشگاه‌ها، مزون‌ها و ... نظارت دارند، افزود: بازرسان اتاق اصناف به صورت دو شیفت در صبح و عصر و همچنین به صورت کشیک در روزهای تعطیل، کار نظارت و بازرسی بازار انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه جوابگویی به شکایات مردمی در اولویت بازرسان اتاق اصناف در ایام نوروز خبر داد و خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند گزارشات خود را در خصوص تخلفات اقتصادی از جمله گرانفروشی، کم فروشی وتقلب، احتکار و ... را تا ساعت 12 شب به ستاد خبری اتاق اصناف یزد به شماره 36291719 گزارش کنند.

مظفری‌زاده عنوان کرد: در ده ماهه نخست امسال چهار هزار و 200 پرونده تخلف واحد صنفی به ارزش 51 میلیارد و 675 میلیون ریال در یزد تشکیل شده است که گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب و خسارت وارده به شاکی در صدر تخلفات واحدهای صنفی یزد به شمار می‌آید.

وی افزود: صنف لبنیات با 680 پرونده به ارزش تقریبی 317 میلیون ریال، صنف فروشندگان میوه و تره بار با 243 پرونده به ارزش 153.5 میلیون ریال، نانوایی‌ها با 170 پرونده به ارزش 720 میلیون و 700 هزار ریال، رستوران با 132 پرونده به ارزش تقریبی 33.5 میلیون ریال و صنف قصاب و مواد پروتئینی با 150 پرونده به ارزش 150 میلیون ریال، صنف‌هایی با بیشترین تخلف در یزد هستند.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف یزد گفت: در ده ماهه نخست امسال 61 هزار بازرسی از سوی اتاق اصناف و 125 گشت مشترک با سایر ارگان‌ها از جمله سازمان صمت، اتحادیه‌های صنفی، تعزیرات و ... در بازار یزد انجام گرفته است.

مظفری‌زاده تصریح کرد: در همین بازه زمانی، سه هزار و 250 تخلف واحد صنفی از سوی شهروندان گزارش شده است که از این تعداد 670 تخلف محرز شده و مابقی یا غیر متخلف بودند و یا اینکه رضایت شاکی جلب شده است.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.