بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36111175
مدیرکل اداره کل نوسازی مدارس استان یزد مطرح کرد

احداث بیش از 1500 پروژه آموزشی و غیر آموزشی از دستاوردهای انقلاب در استان یزد


مدیرکل اداره کل نوسازی مدارس استان یزد گفت: بعد از انقلاب در استان تعداد یک هزار و 285 پروژه آموزشی شامل مدرسه در استان یزد احداث شده است.

محمد رضا عارفی در گفتگو با خبرنگار یزد آوا، با گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: در حالی که قبل از انقلاب براساس اطلاعات ثبت شده تعداد پروژه‌های آموزشی شامل مدرسه در استان یزد 653 مورد بوده است بعد از انقلاب در استان تعداد یک هزار و 285 پروژه آموزشی شامل مدرسه در استان یزد احداث شده است.

وی با اشاره به دیگر دستاوردهای انقلاب ادامه داد: قبل از انقلاب تعداد پروژه‌های غیر آموزشی شامل سالن ورزشی، کتابخانه، معلم‌سرا و ... در استان 36 مورد بوده است که پس از انقلاب و دراین چهل سال 206 پروژه غیر آموزشی از جمله اردوگاه، خوابگاه، کتابخانه، معلم‌سرا و ... و همچنین 26 مجتمع و سالن ورزشی در استان احداث شده است.

مدیرکل اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان یزد با اشاره به اقدامات مقاوم سازی مدارس عنوان کرد: در این چهل ساله انقلاب بحث مقاوم سازی مدارس توجه شده است و بر این اساس برای 124 مدرسه فرسوده استان مطالعات مقاوم سازی انجام شد که برای 42 مورد مقاوم سازی اجرا شده و 112 مدرسه تخریبی استان نیز تخریب و بازسازی شده است.

عارفی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در ایام الله دهه فجر گفت: در دهه فجر امسال 20 پروژه آموزشی  شامل 141 کلاس درس با اعتبار قریب 237 میلیارد ریال و با زیربنای 24 هزار مترمربع افتتاح شد.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان اعتبارات اختصاص یافته به استان یزد در سال 94 مبلغ 280 میلیارد ریال بود در سال 95 با پیگیری های صورت گرفته به 540 میلیارد ریال و در سال 96 به 760 میلیاد ریال افزایش یافت که رشدی معادل 6.2 برابر اعتبارات در سال 96 نسبت به سال‌های گذشته را شاهد هستیم .

مدیرکل اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان یزد ادامه داد: در حال حاضر 146 پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که با پیگیری‌های صورت گرفته تعداد 55 پروژه نیمه تمام در استان از محل اعتبارات ملی سال 97 تامین اعتبار شد و حدود 500 میلیارد ریال تخصیص اعتبار در نظر گرفته شده است که از این تعداد 76 پروژه دارای پیشرفت فیزیکی حدود 50 درصد است.

وی عنوان کرد: برای نخستین بار در استان یزد جهت  بهسازی مدارس فرسوده حدود 120 هزار متر مربع قیر رایگان و 110 هزار متر مربع ایزوگام و 15 هزار مترمربع زیر سازی محوطه مدارس انجام شده است.

انتهای پیام/

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.