بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 37939663
فرماندار مهریز:

احیای واحدهای صنعتی مهریز زمینه اشتغال 200 را فراهم می‌کند


رضا زارع زاده گفت: احیای چند واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان مهریز در دست انجام است که زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم 200 نفر را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، رضا زارع زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به ویژگی‌های شهرستان مهریز گفت: بعد مسافت کم با مرکز استان، وجود کارخانه‌ها و احدهای صنعتی، فعال بودن 10 هزار نیروی کار در 300 کارخانه فعال در مهریز و آب وهوای ییلاقی منطقه از ویژگی‌های این شهرستان محسوب می‌شود.

وی وجود 20 بوم گردی به ثبت رسیده در مهریز، شناسایی 500 اثر تاریخی، وجود  تنها قلعه مدور کشور، وجود تنها کارخانه سیمان استان در این شهرستان، وجود تنها معدن و سرب روی کشور و دومین معدن سرب و روی خاورمیانه ، وجود تنها فرودگاه آموزشی و پروازی استان و استقرار تنها بندرخشک استان را از دیگر ویژگی‌های این شهرستان برشمرد.

فرماندار شهرستان مهریز عنوان کرد:  چندین واحد صنعتی در شهرستان مهریز غیر فعال بوده است که با توجه به تحرکاتی که در زمینه جهش تولید انجام شده و رایزنی های که صورت گرفته امیدواریم این واحدهای صنعتی به چرخه تولید بازگردند که کارخانه تولید آرد مهریز یکی از این واحدهایی که تقریبا پس از ۱۰ سال در چهاره ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و می‌تواند زمینه اشتغال ۴۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کند.

زارع زاده با اشاره به برنامه‌هایی که امسال برای اجرا در راس کار قرار گرفته است، گفت: با توجه به نامگذرای سال به عنوان جهش تولید نگاه ویژه‌ای به حوزه صنعت ، معدن و واحدهای صنعتی داریم و چهارشنبه هر هفته سرکشی و بازدید از صنایع و واحد های صنعتی  مشکل دار را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی ادامه داد: در این راستا احیای کارخانه آرد شهرستان، احیای کارخانه سوسیس و کالباس مهریز، احیای کارخانه شیر گلستان و  احیای واحد تولیدی دستمال کاغذی با رفع مشکلات آنها  از جمله تغییر مالکیت، تامین نقدینگی و... در دست انجام است که با این اقدامات زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم 200 نفر در این شهرستان فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.