بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10128000

ارتش عراق عملیات پاک‌سازی جنوب و شمال سامرا را آغاز شد


نیروهای عراقی امروز هم‌زمان با آغاز عملیات گسترده در مناطق جنوبی و شمالی سامرا موفق شدند منطقه «مکیشیفة» و بیش از ۶۰ درصد از منطقه «معتصم» را پاک‌سازی کنند.

به گزارش یزدآوا به نقل از تسنیم، نیروهای ارتش عراق صبح روز چهارشنبه در پی حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها و انفجارهای تروریستی در شمال سامرا، عملیات گسترده‌ای را در منطقه «مکیشیفة» علیه تروریست‌های داعش آغاز کردند.


تروریست‌ها روز چهارشنبه شمال سامرا را هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند و همزمان یک تانکر بمب‌گذاری شده نیز در منطقه مکیشفة منفجر شد که در پی این حادثه حدود 25 نفر کشته و زخمی شدند.


پایگاه خبری «العهد» گزارش داد که نیروهای عراقی پس از درگیری چندساعته با عناصر تکفیری داعش در منطقه «مکیشیفة» واقع در شمال سامرا موفق شد این منطقه را پاک‌سازی کنند.


وزارت کشور عراق روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای هوایی و امنیتی عراق در عملیات پاک‌سازی در مناطق شمالی سامرا در استان صلاح‌الدین، 38 تن عضو داعش را از پای درآوردند.


ارتش عراق روز چهارشنبه همچنین عملیات پاک‌سازی مناطق جنوبی سامرا را آغاز کردند و این عملیات هنوز ادامه دارد.


پایگاه خبری «المسله» به نقل از یک منبع امنیتی استان صلاح‌الدین عراق گزارش داد که در این عملیات بیش از 60 درصد از منطقه «معتصم» در جنوب سامرا از عناصر تروریستی پاک‌سازی شده است. به‌گفته این منبع امنیتی عراق، تا ساعاتی دیگر این منطقه به‌طور کامل آزاد خواهد شد.


بعد از ظهر روز چهارشنبه نیز «هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر به‌همراه یک تیپ زرهی وارد سامرا واقع در جنوب تکریت شد تا بر نبرد با داعش برای آزادی منطقه «المعتصم» در جنوب سامرا نظارت داشته باشد.


این منبع نظامی که نخواست نامش فاش شود، به پایگاه خبری «المسله» گفته که مسیر سامرا به تکریت پس از کشته شدن ده‌ها تروریست در منطقه مکیشیفة پاک‌سازی شده است.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.