بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35960154
معاون وزیر کشور در یزد:

استانداریزد اجازه تعطیلی حتی یک واحد تولیدی را ندهد/ پرهیز از نگاه سیاسی در انتصاب مدیران


معاون وزیر کشور با اشاره به رشد بیکاری به‌ویژه بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ابراز داشت: استاندار نباید اجازه دهد در دوران تحریم حتی یک واحد تولیدی تعطیل شود و باید به‌صورت مداوم از آن‌ها سرکشی کند.

به گزارش یزد آوا؛ جواد ناصریان امشب در آیین تکریم و معارفه استانداریزد  با اشاره به نحوه تغییر مدیران در وزارت کشور پس از تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان گفت: علی‌رغم سختی‌هایی که برای جایگزینی 14 استاندار،12 معاون استاندار و 5 فرماندار باتجربه وجود داشت و با توجه به اینکه وزیر کشور می‌توانست مجوزی برای مستثنا شدن برخی افراد بگیرد اما چنین نکرد و مقرر شد در مهلت تعیین‌شده به کار این عزیزان خاتمه داده شود.

10 استاندار جدید از معاونان استانداران سابق بودند

معاون وزیر کشور بابیان اینکه از میان 25 هزارنفر کارکنان وزارت کشور تنها 80 نفر مشمول این قانون شدند اظهار داشت: در وزارت کشور برای انتصاب مدیران جدید دو رویکرد جوان‌گرایی و استفاده از نیروهای وزارت خانه با توجه به کادر سازی هایی که صورت گرفته بود موردتوجه قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از 14 استانداری که در استان‌ها تغییر کردند بیش از 10 نفردر پست‌های معاون استاندار مشغول به فعالیت بودند و با انتصاب استانداران جوان در نقاط مختلف کشور، میانگین سن استانداران در کشور هشت سال کاهش یافت.

ناصریان در ادامه اعتدال‌گرایی، همراه بودن باسیاست‌های دولت تدبیر و امید، امانت‌داری و تخصص را شاخص‌های انتخاب استانداران برشمرد و اظهار داشت: آرامش سیاسی پیش‌نیاز توسعه است.

این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که هیچ سرمایه‌گذاری حاضر نیست منابع خود را در اختیار جاهایی که دچار نزاع و اختلافات سیاسی هستند قرار دهد ابراز داشت: خوشبختانه در استان یزد همدلی خوبی در بین مسئولان و سیاسیون استان یزد وجود دارد و امیدواریم استانداریزد با تعامل سازنده به‌ویژه با روحانیون و نخبگان اقتصادی، دانشگاهی و سیاسی از ظرفیت‌های سازنده استان برای پیشبرد اهداف استفاده کند.

پرهیز از نگاه سیاسی در انتصاب مدیران

معاون وزیر کشور، توسعه را یک اقدام غیرسیاسی برشمرد و اظهار داشت: تغییرات، آفتی برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب به شمار می‌رود و از استاندار جدید یزد انتظار می‌رود با کمترین تغییرات ممکن، از ظرفیت مدیران توانمند به‌ویژه بانوان استفاده کرده و در انتصابات خود نگاه سیاسی نداشته باشد و جانشین پروری را دردستور کار خود قرار دهد.

معاون وزیر کشور با اشاره به مراجعه روزانه 5 هزارنفر به دستگاه‌های اجرائی به‌ویژه شهرداری‌ها اظهار داشت: باید مدیران به‌ویژه مدیران ارشد استان‌ها توجه ویژه‌ای به مبحث تکریم ارباب‌رجوع داشته باشند.

ناصریان در بخش دیگری از سخنانش بابیان این مطلب که امروز دشمنان به دنبال ناامید کردن مردم و تاریک نشان دادن آینده کشور هستند اذعان داشت: استاندار جدید یزد باید توجه ویژه‌ای به دو پدیده قاچاق کالا و اعتیاد که به ترتیب تأثیر مستقیم بر اقتصاد و خانواده‌ها دارد داشته باشد و با تلاش و جدیت نقشه دشمنان را خنثی کنند.

استاندار نباید اجازه دهد حتی یک واحد تولیدی تعطیل شود

وی با اشاره به رشد بیکاری به‌ویژه بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ابراز داشت: استاندار نباید اجازه دهد در دوران تحریم حتی یک واحد تولیدی تعطیل شود و باید به‌صورت مداوم از آن‌ها سرکشی کرده و نگذارد مشکلات، آن‌ها را به تعطیلی بکشاند.

ناصریان افزود: به ازای هر کارگری که در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی بیکار شوند حداقل 4 نفر تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: در دوران زمانی قمی نرخ بیکاری در استان یزد مقداری کاهش یافت اما همچنان نرخ بیکاری در استان یزد از متوسط کشوری بالاتر است و استاندار جدید یزد باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.