بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 32510546
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد خبر داد

استفاده 85 هزار نفر در استان یزد از خدمات بیمه سلامت


مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت:سازمان بیمه سلامت به عنوان یکی از متولیان پوشش بیمه ای درمانی که در طرح تحول سلامت نیز نقش اصلی را ایفا می کند، موفق شده به 85 هزار نفر در یزد به صورت رایگان خدمات درمانی ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، مدیرکل بیمه سلامت استان یزد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: سازمان بیمه سلامت به عنوان یکی از متولیان پوشش بیمه ای درمانی که در طرح تحول سلامت نیز نقش اصلی را ایفا می کند، موفق شده تا کنون به یازده میلیون و هشتصد هزار نفر در کشور و 85 هزار نفر در یزد به صورت رایگان خدمات درمانی ارائه دهد.

محمد دریجانی بیان داشت: خوشبختانه در ماه های گذشته در فرآیند پرداخت تسریع صورت گرفته و بدهی ها به تمام داروخانه های طرف قرار داد تا مرداد سال 96، پزشکان و آزمایشگاه ها و پاراکلینیک ها تا پایان خرداد ماه 96 و بیمارستان های خصوصی و دولتی تا اسفند 95 پرداخت شده است. خوشبختانه از این لحاظ نسبت به بقیه سازمان های بیمه گر در وضعیت بهتری قرار داریم تا ارباب رجوعان با مشکل مواجه نشوند.

وی عنوان کرد: اخیرا عنوان می شود دفترچه های بیمه سلامت اعتبار و کارآیی ندارد، چنین اتفاقی نیافتاده بیمه سلامت باید در مراکز دولتی ارائه خدمت می کند که خوشبختانه اکنون در تمام مراکز دولتی این اتفاق می افتد.

دریجانی گفت: علت توقف ثبت نام این است که طبق قانون باید 6 میلیون نفر تحت پوشش قرار می گرفتند که اکنون این رقم به بیش از یازده میلیون نفر رسیده است، لذا ثبت نام جدیدی انجام نمی شود اما تمام کسانی که دفترچه سلامت داشته اند می توانند همچنان از این دفترچه استفاده کنند.

این مقام مسئول با اشاره به استفاده برخی شهروندان از بیش از یک دفترچه درمانی افزود: بایستی هر شهروند ایرانی تنها صاحب یک دفترچه درمانی بوده و هم پوشانی وجود نداشته باشد. با این وجود برای مثال از 8500 فردی که از بیمه کمیته امداد امام خمینی(ره) استفاده می کردند 3800 نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هم بودند. لذا ضروری است برای مدیریت منابع و مصارف این روند اصلاح شود.

وی اظهار کرد: با توجه به لایحه بودجه سال 97 سازمان های بیمه گر موظف به ایجاد تعادل بین منابع و مصارف و هزینه های درمانی هستند.

دریجانی با اشاره به مراجعه بیماران از استان های مجاور به یزد و مشکلات آن برای استان تصریح کرد: با توجه به افزایش بحث مراجعه بیماران سرباری باید برنامه ای نظام مند اجرا شود. چرا که اکنون شرایط به گونه ای شده که برای درمان اولیه هم به استان یزد مراجعه کرده و حاضر نیستند در شهر خود درمان دریافت کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به نارضایتی همشهریان باید با حفظ توریسم درمانی به وضعیت بیماران سرباری سر و سامان داده شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: سال گذشته حدود 13 هزار نفر از اتباع خارجی دفترچه بیمه سلامت دریافت کردند، البته امسال قرارداد جدیدی منعقد نشده ولی اگر شرایطی محیا شود می توان این روند را در سال 97 هم ادامه داد. به هر ترتیب اتباع خارجی نیز در کنار ما زندگی می کنند و درصورتی که به حوزه درمان آنها توجه نشود می تواند زمینه ساز بروز و انتقال برخی بیماری ها شود.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.