بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36949116
نماینده ولی فقیه در استان یزد:

استکبار به دنبال گرفتن دو فرهنگ حسینی و مهدوی از شیعیان است


نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: امروز استکبار معتقد است که شیعه از «امام حسین(ع)» قدرت و از «مهدویت» امید می‌گیرد به همین دلیل به دنبال گرفتن این دو فرهنگ و ارزش از شیعیان هستند.

به گزارش یزد آوا، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی صبح امروز در دیدار حجت الاسلام نجیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و حسینی مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران با وی، با تاکید بر اینکه دو اقدام در ارتباط با مداحی‌ها باید انجام شود گفت: نکته اول این است که از جوانان و نوجوانانی که استعداد و صدای خوبی دارند، مداح تربیت کنند که با اشعار خوب و مناسب مداحی کنند.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر باید هیئت‌ها هم باید اقدام به کادرسازی انقلابی در بدنه خود بکنند و هیئت امنا اقدام به تربیت جایگزین و جانشین برای خود بکنند تا نسل جدیدی که قرار است هیئت را بگرداند، نسبت به عزاداری‌های اصیل آشنایی داشته و به ارزش‌ها هم پایبند باشد.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه به ویژه در این رابطه باید حتما مسئولان هیئت‌ها، فرزندان خود را برای این منظور تربیت کنند تا آنها هم نسبت به مراسم‌های امام حسین(ع) حساسیت لازم را داشته باشند تصریح کرد: این اقدام انگیزه بسیار بالایی در جوانان برای حضور در هیئت‌ها و فعالیت به دور از حواشی را به وجود می‌آورد.
 
ناصری یزدی تصریح کرد: الان صهیونیست‌ها به این فهم رسیده‌اند که شیعه دو موضوع امام حسین و مهدویت را دارد که به این اقتدار رسیده است؛ آنها معتقدند که امام حسین(ع) به شیعه قدرت و مهدویت به آنها امید می‌دهد به همین دلیل تلاش می‌کنند که این دو موضوع را از شیعیان به ویژه مردم ایران بگیرند.
 
امام جمعه یزد ادامه داد: معنویت پایه اصلی هر دو این بنیان‌ها است و به همین دلیل هم استکبار و صهیونیست‌ها تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند که این معنویت را از مردم ایران بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه شعرهایی که برای مداحی‌ها انتخاب می‌شوند باید مناسب و از افراط و تفریط در آن هم به دور باشند گفت: لازم است که از ظرفیت جوانان در مدیریت عزاداری‌ها به درستی استفاده شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: خدا را شکر جوانان ما امروز اگر به درستی توجیه و با منطق روبرو شوند، حرف حق را قبول و از ارزش‌هایی که به آن ایمان و باور دارند هم جانانه دفاع می‌کنند.
 
ناصری یزدی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد هم هستند که برای قرار گرفتن در مسیر درست تنها نیاز به یک تلنگر دارند و اگر با این تلنگر روبرو شوند قطعا در مسیر درست قرار می‌گیرند.
 
امام جمعه یزد ادامه داد: فعالیت مدارس صدرا خیلی خوب است و واقعا باید نسبت به این مدارس و توسعه آن حساسیت لازم را داشته باشیم چرا که هر کاری که ما در تبلیغ دین انجام دهیم به اندازه تربیت دینی دانش‌آموزان تاثیرگذار نیست.
 
وی با تاکید بر این که تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان از اساسی‌ترین کارها در تربیت دینی است گفت: در طول سال‌های گذشته نسبت به برخی امور کوتاهی صورت گرفته که یکی از این امور آموزش و پرورش بوده است.
 
انتهای پیام/



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.