بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 29791256

اعلام آمادگی کره جنوبی برای تولید برق در بافق


یک گروه سرمایه گذار از کشور کره جنوبی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در زمینه ساخت و راه‎اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی و تولید انرژی برق در شهرستان بافق از توابع استان یزد اعلام کرد.

به گزارش یزد آوا، خونگ جون لی مدیر گروه سرمایه‌‏‏گذاری کره جنوبی در نشست هماهنگی و بررسی مسایل و مشکلات این گروه سرمایه‏‌گذار در یزد، با قدردانی از میهمان‏‏‌نوازی یزدی‌‏‏ها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان یزد را خوب ارزیابی کرد و گفت: کشور کره جنوبی با همکاری شرکت‌های ژاپنی و چینی در حال سرمایه‌گذاری در ایران است.

وی گفت: در ادامه همکاری‏‏‌های اقتصادی ما با جمهوری اسلامی ایران، یزد را برای فعالیت‌های سرمایه‌گذاری مورد بررسی و مطالعه قرار دادیم و در آینده سرمایه‌گذاری‌های خود را در بافق انجام خواهیم داد.

محمد دهقان منشادی معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم گفت: تاکنون چندین نشست برای بررسی مسایل این گروه سرمایه‌گذار تشکیل و مشاوره‌های لازم برای تسهیل و تسریع در فرآیند سرمایه‌گذاری این طرح داده شده است و آنها بازدیدها و نشست‏‏‌هایی با مسئولان شهرستان بافق داشته ‎‎ اند و جوانب موضوع را بررسی کرده‌اند.

وی افزود: ایجاد نیروگاه سیکل ترکیبی بافق با ظرفیت تولید ۶۰۰ مگاوات برق در سال و حجم سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلار در حال اخذ مجوزهای لازم است و پیگیری خواهیم کرد تا هرچه زودتر به نتیجه برسد.

نورالدینی مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری یزد هم در این نشست روابط اقتصادی و تجاری ایران با کره جنوبی را مناسب خواند و گفت: روند موجود و چشم‌انداز آینده بیانگر آن است که این روابط مستحکم‏‏‌تر خواهد شد.

وی گفت: در گذشته بخش‌‏‏های دولتی و خصوصی کره جنوبی در طرح‌‏‏های سرمایه‌گذاری ایران مشارکت داشتند و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این که سازوکار لازم برای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران فراهم است، آمادگی استان را برای انجام این‌گونه فعالیت‏‌‏ها اعلام و اظهار کرد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری یزد، متولی حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی است و در چارچوب قوانین و مقررات آنها را مورد حمایت قرار خواهد داد.

نورالدینی تصریح کرد: استان یزد در زمینه جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت، معدن، گردشگری و غیره از استان‌های برتر کشور است.

در این نشست در خصوص مجوز‏‏های زیر بنایی طرح سرمایه‌گذاری بافق از جمله زمین، آب، برق، گاز و غیره بحث و تبادل نظر شد و نمایندگان دستگاههای مرتبط ضمن آمادگی برای هرگونه همکاری و تسریع در صدور مجوزهای لازم قول پیگیری و همکاری دادند.

انتهای پیام/

تجارت‌نیوز




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.