بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36158639
عضو شورای شهر یزد:

افزایش برخی عوارض شهری غیرقانونی است/ چرا باید مردم هزینه جهانی شدن شهر را بپردازند


عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به مصوبه اخیر شورای شهر در خصوص افزایش عوارض شهرداری سال 98، این مصوبه در مواردی افزایش بسیار زیادی داشته است که برخی این افزایش‌ها غیر قانونی است.

مرتضی شایق در گفتگو با خبرنگار یزد آوا، با اشاره به مصوبه شورای شهر در خصوص افزایش عوارض شهری گفت: در ایام پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، این انقلاب مردمی است و به رهبری فقیه عالیقدر به پیروزی رسیده است و تأکید امام(ره)، مقام معظم رهبری و خود مسئولان بر توجه به مردم مستضعف است و اینکه مردم ما صاحب این انقلاب هستند اما متأسفانه رویکرد شورای شهر یزد حمایت از مردم نیست.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند شهرنشینی هزینه دارد و نمی‌خواهیم شهر زاغه نشین داشته باشیم ولی در کنار آن هزینه‌های میلیاردی می‌کنند، حرف و عمل این افراد متفاوت است، برگزاری سمپوزیم خشت خام یا مهمانی دادن در هتل ارگ با چندین نوع غذا این‌ اقدامات نشان می‌دهد هماهنگی بین رفتار و گفتار این مسئولان وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به مصوبه اخیر شورای شهر در خصوص افزایش عوارض شهرداری سال 98، این مصوبه در مواردی افزایش بسیار زیادی داشته است که برخی این افزایش‌ها غیر قانونی است،  برخی موارد نیاز به تجدیدنظر و به روز شدن دارد و برخی افزایش‌ها بسیار نامتعارف بوده است. برخی حذفیات نیز در تعرفه‌های سال 98 نسبت به سال 97 وجود دارد که باید در عوارض مطرح شود تا فرمانداری بتواند بررسی کند و شفاف هم باشد.

شایق با بیان اینکه افزایش عوارض شهری موجب فشار بر مردم است، تصریح کرد: حکومت ما دینی است و احکام ما نشات گرفته از قرآن و اهل بیت علیهم السلام است و در همین راستا امام علی(ع) به ماموران درآمد خود توصیه می‌کنند در زمانی که مردم از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند بر مردم فشار نیاورید، زمانی که مردم در وضعیت خوبی قرار گرفتند اینها را جبران می‌کنند اما متاسفانه ما عکس این موضوع عمل می‌کنیم.

وی ادامه داد: این هزینه کردهای بی جا و حیف و میل‌هایی که در دستگاه‌های دولتی و همین شورای شهر انجام می‌شود می‌توان با صرفه‌جویی با این پول‌ها کارهای عمرانی انجام داد و به مردم اطلاع رسانی کرد که بابت صرفه‌جویی در این هزینه‌ها چنین پروژه‌هایی انجام گرفته است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: اخیرا شاهد برگزاری کنفرانس بین المللی شهرهای پایدار در یزد و برنامه‌های آن بودیم و اینکه این کنفرانس و این هزینه‌ها چه عایدی برای مردم داشت جای سوال دارد، برگزاری سمپوزیم خشت خام نیز نمی‌دانیم با چه هدفی انجام می‌گیرد؛ این چه ظلمی است بر مردم که باید هزینه جهانی شدن شهر یزد را هم آنها بپردازند.

شایق تصریح کرد: ما از فرماندار و هیئت انطباق درخواست جدی داریم که رعایت حال مردم را بکنند و مردمی که برای اولین بار می‌خواهند صاحب خانه شوند تحت فشار قرار نگیرند تادید مثبت نسبت به مسئولان و نظام داشته باشند و امیدوار به آینده باشند.

وی ادامه داد: ما مخالف تحمیل این هزینه‌ها بر مردم هستیم اما برخی معتقدند هر کس می‌خواهند شهرنشین باشد باید هزینه آن نیز بپردازد.

عضو شورای شهر یزد گفت: هزینه شورای شهر یزد حداقل ماهانه 150 میلیون تومان است و ما از دستگاه‌ها نظارتی و فرمانداری درخواست داریم که به این موضوع وارد شوند که شواری شهر با این هزینه‌ها ماهانه چه عملکردی دارد، واقعا چرا دستگاه‌های نظارتی در این زمینه وارد نمی‌شوند؟

شایق گقت: در حالی که سه دستگاه خوددو در شواری شهر بلااستفاده است چرا یکی از اعضا باید پژو 206 با راننده برای رفت و آمد بگیرد کجای دین و آیین ما و حکومت اسلامی چنین توصیه‌ای کرده است، ما نسبت به این اقدامات اعتراض جدی داریم و تا به حال تذکر داده‌ایم اما از این به بعد این موارد را رسانه‌ای می‌کنیم و شکایت نیز می‌کنیم.

انتهای پیام/

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.