بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 28235205
رئیس اتحادیه لوازم خانگی یزد:

افزایش تعطیلی مغازه‌های لوازم خانگی در یزد/ دولت مسائل اقتصادی را کارشناسانه بررسی کند


رئیس اتحادیه لوازم خانگی یزد گفت: رکود حاکم بر بازار و کاهش قدرت خرید مردم و بالا بودن هزینه‌ها موجب تعطیل شدن بسیاری از واحدهای لوازم خانگی در یزد شده است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا، با بیان اینکه اتحادیه لوازم خانگی شامل 12 رسته از جمله بلور چینی، صنایع دستی، ظروف کرایه و ... است، اظهار کرد: تقریباً 900 واحد در این اتحادیه با مجوز کسب در حال فعالیت هستند و تعداد واحدهای بدون پروانه نیز 110 واحد است.

محمد هادی قیامت با بیان اینکه در سال گذشته 68 پروانه جدید در این اتحادیه صادر شده است، گفت: 84 پروانه در همین مدت باطل و 31 پروانه نیز تمدید شد.

وی با اشاره به بالا بودن ابطالی پروانه واحدها نسبت به صدور پروانه‌ جدید در سال گذشته  تصریح کرد:  رکود حاکم بر بازار و کاهش قدرت خرید مردم و بالا بودن هزینه‌هایی از جمله اجاره‌ بها موجب تعطیل شدن بسیاری از واحدها شده است و این تعطیلی نسبت به سال 94 روند افزایشی داشته است.

 قیامت با اشاره به اشتباه خواندن و موفقیت آمیز نبودن اقدام دولت در توزیع کارت‌های اعتباری خرید کالا در جهت افزایش رونق اقتصادی و کاهش رکود گفت: در وضعیت اقتصادی موجود، شرکت‌ها و کارخانه‌ها  تولیدات خود را به صورت اقساطی به فروش برسانند و نیازی به این کارت وجود که سود آن  به جیب دولت می‌رفت، نبود.

وی با بیان اینکه تقریباً کالای قاچاق در مغازه‌های لوازم خانگی یزد وجود ندارد،  ادامه داد: کسبه  یزدی به روش سنتی از عمده فروش و وارد کننده خرید کرده‌اند و چنانچه تخلفی نیز وجود داشته باشد از سوی وارد کنندگان صورت می‌گیرد و مغازه‌داران هیچ نقشی در آن ندارند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی یزد با اشاره به صنعتی بودن استان یزد گفت: برخلاف استان‌های دیگر، کارخانجات تولیدی و ارگان‌های مختلف، تعاونی و واحدهای توزیع کننده لوازم خانگی را دارند که موجب پایین آمدن فروش کسبه و واحدهای صنفی در یزد شده است.

قیامت  تصریح کرد: در وضعیتی فعلی اقتصاد و افزایش بیکاری مردم برای ارتزاق خود به بازار روی می‌آورند و ولی رکود حاکم بر بازار و هزینه ای بالا نیز موجب می‌شود که پس از مدتی کوتاه کسب و کار خود در بازار نیز جمع کنند.

وی افزود: مشکلات بازاریان و کسبه با وضعیت اقتصادی موجود روز به روز بیشتر می‌شود و دولت باید کارشناسانه مسائل اقتصادی را بررسی کند شاید بتواند نقطه عطفی ایجاد کند و جلوی تعطیلی واحدهای  صنفی را بگیرد.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.