بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35031206
نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک یزد خبر داد

افزایش 40 درصدی قیمت مسکن در یزد


نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک یزد گفت: با توجه به افزایش قیمت همه مصالحی که در ساختمان به کار برده می‌شود، مسکن در یزد با افزایش قیمت 40 درصدی نسبت به ابتدای سال مواجه بوده است.

نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا، در خصوص وضعیت کنونی بازار خرید و فروش مسکن گفت: با توجه به افزایش قیمت همه مصالحی که در ساختمان به کار برده می‌شود از جمله آهن، میلگرد، ایزوگام و همچنین افزایش دستمزد کارگران، مسکن در یزد با افزایش قیمت 40 درصدی نسبت به ابتدای سال مواجه بوده است.

حسن ذوالفقاری با بیان اینکه قیمت زمین و مسکن تابع بازار است و با نوسانات دلارد و بالا رفتن تورم افزایش پیدا می‌کنند، ادامه داد: این در حالی است که قدرت خرید مردم کاهش یافته است و نمی‌توانند ملک با قیمت بالاتر از سال گذشته را خریداری کنند. به‌طوری‌که برخی از فروشندگان مجبور می‌شوند ملک خود را زیر قیمت به فروش برسانند.

وی همچنین از افزایش 25 درصدی اجاره بها در یزد خبر داد و تصریح کرد: در حالی که اجاره بها نباید بیشتر از 10 درصد افزایش داشته باشد اما با توجه به تورمی که ایجاد شده مردم اجاره بها را افزایش دادند که گفته شده در این خصوص لایحه‌ای به مجلس ارائه شده تا در صورت تصویب آن، افزایش بیش از ده درصدی اجاره بها را نداشته باشیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه قیمت زمین در یزد نیز با 15 درصد رشد مواجه بوده است، افزود: در همه مناطق یزد این افزایش قیمت زمین، مسکن و اجاره بها مشاهده می‌شود و مناطقی چون  صفائیه و بلوارجمهوری بیشتر از دیگر مناطق تحت تاثیر افزایش قیمت قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به تاثیر بالای نوسانات دلار بر افزایش قیمت ملک گفت: مردم طبق عرف به معامله زمین و مسکن می‌پردازند و نرخ‌گذاری را خود انجام می‌دهند و نهاد نظارتی خاصی در این زمینه وجود ندارد، بسیاری از کارشناسانی نیز که به تعیین قیمت زمین و مسکن می‌پردازند نمی‌توانند به درستی این کار را انجام دهند.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.