بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 6285180
از سوی اسنودن مطرح شد؛

افشای جزئیات همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی در استاکس‌نت


ادوارد اسنودن جزییات تازه‌ای را در مورد نحوه طراحی و انتشار بدافزار استاکس‌نت برای آلوده کردن تاسیسات هسته‌ای ایران افشا کرده است.

به گزارش یزد آوا ، به نقل از ای بی سی نیوز، وی استاکس نت را یک سلاح سایبری بی‌سابقه توصیف کرده که برنامه هسته‌ای ایران را هدف قرار داد و محصول همکاری آمریکا و اسراییل در جریان اجرای یک عملیات مخفیانه جاسوسی بود.

اسنودن این اطلاعات را قبل از افشای نام و شهرتش در اختیار روزنامه‌نگارانی از نشریه اشپیگل قرار داده بود. وی از طریق یک خط ارتباطی امن و ایمیل‌های رمزگذاری شده به سوالات این خبرنگاران پاسخ داده بود.

وی در مصاحبه یاد شده تصریح کرده که آمریکا و رژیم صهیونیستی با همکاری یکدیگر استاکس‌نت را کدنویسی کرده و سپس آن را علیه تاسیسات هسته ای ایران به کار گرفته‌اند. اسنودن افزوده که آژانس امنیت ملی آمریکا به طور منظم با دولت‌های خارجی همکاری دارد و بخش بزرگی موسوم به اداره امور خارجی این آژانس وظیفه مدیریت همکاری با شرکای خارجی را بر عهده دارد.

استاکس نت که در سال 2010 برای اولین بار شناسایی شد، در سال 2005 طراحی شده و قرار بود با نفوذ به رایانه‌های فعال در تاسیسات هسته‌ای بوشهر موجب اختلال در عملکرد سانتریفیوژها و در نهایت آسیب فیزیکی به تاسیسات موجود گردد. عملکرد استاکس نت بسیار مخفیانه و زیرکانه بود و به همین علت آمریکا تصور نمی‌کرد ایران بتواند آن را شناسایی کند. اما متخصصان ایرانی با موفقیت آن را شناسایی و خنثی کردند.

منبع : دانا




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.