بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 31393612
معاون سابق وزیر صنعت:

اقدامات دولت با ظرفیت صنعت استان یزد برابری ندارد/ فربه شدن روزافزون بخش دولتی با قوانین مجلس


معاون سابق وزیر صنعت گفت: با توجه به شرایط استان انتظار بیشتری از مسئولان می‌رود هرچند اقداماتی صورت گرفته اما به‌هیچ‌عنوان این اقدامات با ظرفیت استان برابری ندارد.

به گزارش یزد آوا، معاون سابق وزیر صنعت در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا؛ با اشاره به وضعیت صنعت استان یزد گفت: طبیعتاً وضعیت موجود صنعت در استان یزد با توجه به وجود پتانسیل‌هایی نظیر منابع طبیعی سرشار و نیروی انسانی تحصیل‌کرده و مستعد باید بهتر از این باشد و در این زمینه با توجه به شرایط استان انتظار بیشتری از مسئولان می‌رود هرچند اقداماتی صورت گرفته اما به‌هیچ‌عنوان این اقدامات با ظرفیت استان برابری ندارد.
محمدحسین فنایی اقتصاد مقاومتی را تنها چهارچوب و داروی شفابخش اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت: تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب به مسئولان برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ضرورت توجه به تولید و ایجاد اشتغال دقیقاً به این دلیل است که ایشان از این ظرفیت‌ها مطلع بوده وتوجه مسئولان را نسبت به آن سوق می‌دهند.
 
بخش دولتی با قوانین مجلس هر روز فربه تر می شود
 
معاون سابق وزیر صنعت وضع قوانین دست‌وپا گیر از سوی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی را یکی از مشکلات صنعت کشور عنوان کرد و اظهار داشت: متأسفانه با وضع این‌گونه قوانین روزبه‌روز بخش خصوصی کوچک‌تر شده و بخش دولتی فربه‌تر می‌شود اما در کشورهای توسعه‌یافته این روند حالت عکس داشته و دولت‌ها وظیفه نظارتی خود را انجام می‌دهند.
فعال صنعتی در استان یزد با تأکید براین نکته که نمایندگان باید به‌جای وضع قوانین جدید قوانین قدیمی را اصلاح و یا حذف کنند اذعان داشت: متأسفانه باید بگویم جناح‌بندی و حزب گرایی بر روی برخی نمایندگان سایه سنگینی انداخته و همین امر سبب شده تا قوانین مصوب شده بیشتر به نفع برخی افراد و گروه‌ها باشد تا به منفعت صنعت کشور.
 
ضرورت بازنگری، اصلاح و حذف بسیاری از قوانین
 
فنایی ادامه داد: اگر نمایندگان مجلس در کنار خود مشاورانی درزمینهٔ های مختلف قانون‌گذاری ازجمله کارشناسان و مشاوران حرفه‌ای صنعتی داشتند متوجه می‌شدند که بسیاری از قوانین ما نیاز به بازنگری، اصلاح و در مواردی حذف دارد به اینکه هرروز یک قانون جدید وضع کنند و بر مشکلات صنعت کشور اضافه کنند.
صنعتگر پیشکسوت یزدی؛ بهره‌مندی از نیروهای جوان، خلاق و تحصیل‌کرده را در بدنه اجرایی کشور ضروری دانست و ابراز داشت: نباید برخی مسئولان به نیروهای جوان به چشم تهدید نگاه کنند بلکه این نیروی عظیم انسانی یک فرصت درخشان برای کشور فراهم آورده که بعضی از کشورها آرزوی آن رادارند بنابراین باید به نیروهای جوان میدان داده و از نیروهای باتجربه به‌عنوان مشاور در کنار جوانان استفاده کرد.
 
تشکیل اتاق فکر در دانشگاه ها مسیر مطمئن برای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی
 
وی با اشاره به روایت مشهوری که «یک ساعت فکر کردن برابر با هفتادسال عبادت است» گفت: ضروری است که اقتصاد مقاومتی از حرف به عمل درآمده و در دانشگاه‌ها و اندیشکده های ما اتاق‌های فکر به معنی واقعی کلمه تشکیل‌شده و در خصوص پیاده‌سازی و عملیاتی کردن آن در جامعه بحث و تبادل‌نظر شود.
فنایی در پایان به نقش استانداران در استان‌های اشاره کرد و اظهار داشت: استاندار به‌عنوان عالی‌ترین مقام دولت در یک استان باید دروهله اول به اقتصاد مقاومتی به‌عنوان راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور معتقد بوده و آن را در استان تابلوی فعالیت‌های تمام دستگاه‌های اجرایی قرار دهد و برای تحقق این داروی شفابخش اقتصاد کشور در جامعه اقدام کند.
انتهای پیام/س*



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.