بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36647274
به مناسبت سالروز خطبه‌های تاریخی رهبر انقلاب در سال 88؛

امام خامنه‌ای در خط مقدم دفاع از حقوق مردم در برابر دیکتاتوری اشراف


خطبه‌های تاریخی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه 29 خرداد تهران به دشمنان این پیام را داد که نظام اسلامی اهل عقب‌نشینی نیست و زیر بار زیاده‌خواهی فتنه‌گران و جاه‌طلبان نخواهد رفت.

به گزارش یزد آوا، خطبه‌های تاریخی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران در 29 خرداد سال 88، بی‌تردید یکی از برهه‌های مهم تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. جایی که رهبر انقلاب با سعه صدری مثال‌زدنی تلاش کردند مانع خروج کاندیداهای مختلف ریاست جمهوری از زیر بیرق نظام و انقلاب شوند، در عین حال ذره‌ای هم از حقوق مردم عقب‌نشینی نکردند.

نظام اسلامی اهل عقب‌نشینی نیست

خطبه‌های تاریخی 29 خرداد در عین اینکه این اطمینان را به عموم مردم داد که جمهوری اسلامی قرار نیست رأی ده‌ها میلیونی آن‌ها را نادیده بگیرد، به دشمنان مردم هم این پیام را داد که نظام اسلامی اهل عقب‌نشینی نیست و زیر بار زیاده‌خواهی فتنه‌گران و جاه‌طلبان نخواهد رفت: «بنده زیر بار بدعت‌های غیرقانونی نخواهم رفت. امروز اگر چهارچوب‌های قانونی شکسته شد، در آینده هیچ انتخاباتی دیگر مصونیت نخواهد داشت. بالاخره در هر انتخاباتی بعضی برنده‌اند، بعضی برنده نیستند؛ هیچ انتخاباتی دیگر مورد اعتماد قرار نخواهد گرفت و مصونیت پیدا نخواهد کرد.»

در حالی که ملت بزرگ ایران با حضوری بی‌مانند در انتخابات، نصابی جدید به جای گذاشتند، اما اشراف و جا‌ه‌طلبانی که مردم و رأی آن‌ها را مانعی در برابر غارتگری‌های خود دیدند، به جای تعظیم در مقابل رأی مردم تصمیم گرفتند از آن‌ها انتقام بگیرند؛ در این بین اما رهبر معظم انقلاب در خط مقدم دفاع از حقوق مردم و رأی آن‌ها قرار گرفتند و مقابل دیکتاتوری اشراف با قاطعیت ایستادند.

فراموشی فتنه با هدف عوض کردن جای جلاد و شهد

کسانی که در سال 88 برای ضربه زدن به مردم و کشور از هیچ تلاشی دریغ نکردند و دست‌شان در فتنه آلوده است، یادآوری فتنه 88 را خوش ندارند و دست به هر اقدامی برای به فراموشی سپردن جنایت‌هایشان می‌زنند، لذا اینکه هر از چندگاهی سخنانی مبنی بر اینکه باید گذشته را کنار بگذاریم و ... شنیده می‌شود در همین راستا است.

آن‌ها البته به همین اکتفا نمی‌کنند، چرا که هرچند بازخوانی و یادآوری واقعیت‌های فتنه 88 برایشان گران است، اما از ارائه روایت‌های غیرواقعی و ساختگی از فتنه نه تنها ابایی ندارند بلکه این طراحی به طور جدی در دستور کارشان است. به عبارتی این جریان در پی این است تا جای جلاد و شهید را در فتنه 88 عوض کند.

اولین انتخابات بعد از فتنه و تحقق پیش‌بینی رهبر انقلاب

رهبر انقلاب که همواره به مردم اعتقاد راسخ و واقعی دارند، در جریان فتنه 88 و در شرایطی که فتنه‌گران تلاش داشتند اینگونه القا کنند که مردم دیگر به نظام اعتماد ندارند و در انتخابات‌ها حضور نخواهند داشت، خیلی زود حضور پرشور مردم در انتخابات بعدی را پیش‌بینی کردند: «مردم به نظام اعتماد دارند، نظام هم به مردم اعتماد دارد. ان‌‌‌‌‌شاءاللَّه خواهید دید در انتخابات آینده - که حالا دو سه سال دیگر است - همین مردم با وجود همین بازیگریای که مخالفان و دشمنان و غافلان و بیخبران داخلی کردند، یک حضور مستحکمِ قویای در انتخابات خواهند داشت.» پیش‌بینی که البته شاید حتی دوستداران انقلاب هم تصور نمی‌کردند با این کیفیت تحقق پیدا کند.

انتخابات مجلس نهم که 12 اسفند سال 90 به عنوان اولین انتخابات بعد از فتنه سال 88 برگزار شد، خیلی زود پیش‌بینی یکسال و نیم قبل رهبر انقلاب را محقق کرد و شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات بودیم تا جایی که یکی از مشارکت‌های بالا انتخابات‌های مجلس در عمر انقلاب رقم خورد.

نکته قابل توجه اما جایی بود که این انتخابات معادلات فتنه‌گران را هم به هم زد به طوری که آن‌ها که آن انتخابات را تحریم کرده بودند، هیچ‌گاه تصور مشارکتی در این سطح را نداشتند، همین امر موجب شد که محمد خاتمی از عوامل فتنه 88، وقتی حضور پرشور مردم را دید، تحریم انتخابات را از یاد ببرد و -در اقدامی که با انتقاد شدید هم‌قطارانش همراه شد- در آخرین ساعات روز انتخابات در یکی از مناطق دورافتاده استان تهران رأی خودش را به صندوق بیندازد. این در حالی است که همین فرد قبل از برگزاری انتخابات در ادعایی مضحک مشارکت کمتر از 30 درصدی مردم در انتخابات را به خاطر عدم حضور اصلاح‌طلبان پیش‌بینی کرده بود!

انتخابات 92 و روسیاهی فتنه‌گران

روسیاهی فتنه‌گران اما به انتخابات مجلس نهم ختم نشد، چرا که یکسال و نیم بعد و در خرداد 92 و در جریان برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری بار دیگر عوامل فتنه 88 روسیاه شدند.

فتنه‌گران در حالی سال 88 نظام را به تقلب 11 میلیونی متهم کرده بودند که در انتخابات سال 92 نظام اسلامی نشان داد، 11 میلیون که جای خود دارد، نظام حتی از 260 هزار رأی مردم هم نمی‌گذرد و حسن روحانی کاندیدای اصلاح‌طلبان تنها با 7 دهم درصد (یعنی حتی کمتر از یک درصد) رأی بیشتر، بر کرسی ریاست جمهوری نشست! این در حالی است که همان دولت و همان شورای نگهبانی که سال 88 انتخابات را برگزار کرده بود این انتخابات را هم برگزار کردند.

دست و پا زدن برای پاک کردن لک ننگ فتنه

جریان فتنه که به خوبی می‌داند فتنه 88 و انتقام آن‌ها از مردم، لکه ننگی است که هیچ گاه از دامن آن‌ها پاک نخواهد شد و تا ابد در کارنامه‌شان خواهد بود، تلاش زیادی کردند تا به هر شکلی شده جریان رقیب‌شان را هم به نوعی متهم به این مسئله کنند.

به همین جهت در جریان انتخابات سال 96 که حسن روحانی با تمسک به دروغگویی‌های متعدد توانست بار دیگر به ریاست جمهوری برسد، تخلفات زیادی در انتخابات اتفاق افتاد و به واسطه همین تخلفات جریان فتنه تلاش کرد تا جریان رقیب را تحریک کند تا بهانه‌ای پیدا کنند که رقیب را هم به هر شکلی شده متهم به قانون‌شکنی و فتنه‌گری کنند، تلاشی که البته ناکام ماند و لکه ننگ فتنه تا ابد برای صاحبان اصلی آن باقی ماند.

تحقیر تاریخی جریان سیاسی دخیل در فتنه

فتنه‌گران هرچند ضربه‌های مهلکی به مردم و کشور وارد آوردند، اما این ناجوانمردی دامن خودشان را هم گرفت، به‌طوری‌که اصلاح‌طلبان تندرو که نقش جدی در فتنه 88 داشتند، شرایط سختی را بر اردوگاه این جریان سیاسی در سال‌های بعد تحمیل کردند.

در واقع اشتباه فاحش تندروهای اصلاح‌طلب در انتخابات 88، موجب شد تا این جریان در سال‌های بعد به شدت تحقیر شود و تا امروز -که یک دهه از فتنه سال 88 می‌گذرد- بحث تحقیر اصلاح‌طلبان همچنان مسئله اصلی این جریان است و همین شرایط «حقارت‌آمیز» موجب شده تا اصلاح‌طلبان را یارای این نباشد که بخواهند در مناسبات سیاسی به طور مستقل نقش‌آفرینی کنند و اتکای افراطی آن‌ها به افرادی چون حسن روحانی انتقادهای شدیدی را به همراه داشته است.

به عنوان مثال محمدرضا تاجیک تئورسین اصلاح‌طلبان بارها این رویه جریان متبوعش را مورد انتقاد قرار داده و آن را تحقیر اصلاحات دانسته است. این درحالی است که محمدرضا عارف نیز از اتکای اصلاح‌طلبان به جریان‌های غیراصلاح‌طلب انتقاد کرده و در اعترافی تلخ گفته بود: «در انتخابات از هویت خود عبور کردیم»

سعید حجاریان از دیگر تئورسین‌های اصلاح‌طب هم در انتقاد از رویه سال‌های اخیر اصلاح‌طلبان نوشته است: « اگر پول بازار سیاست را نداشتیم، باید بکوشیم آن را کسب کنیم؛ نه آنکه به هر بنجلی تن دهیم.»

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.