بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35626926
آیت الله مدرسی:

امروز جمهوری اسلامی به عنوان جلودار مبارزه با استکبار در جهان شناخته می شود


سخنران راهپیمایی 13 آبان یزد گفت: : امروز ملت ایران به عنوان مردمی شناخته می شود که سردمدار مبارزه با استکبار در جهان است.

به گزارش یزد آوا، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در اجتماع بزرگ دانش آموزان و دانشجویان یزدی در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: استکبار یک فرهنگ بسیار زشتی است که گاهی در جامعه بشری نمودهای بسیار روشنی را دارد و در طول تاریخ همه انبیا در مقابل کسانی قرار گرفته اند که پیوسته با روحیه اسکتباری خود برای حق و در مقابل حق صف آرایی کرده بودند.

وی افزود: همه انبیا و اولیا خدا بنابر بر دستورات الهی در طول تاریخ با این روحیه استکباری جنگیدند و حتی جان خود را در این راه فدا کردند؛ استکبار یک واژه قرآنی است و به افراد، گروه ها و سازوکارهای قدرتمندی اطلاق می شود که قصد دخالت در امور دیگران را دارند چراکه منافع خود را اصل می دانند و بر همین اساس حق تحمیل بر ملت ها را برای خود قائلند.

سخنران راهپیمایی 13 آبان یزد ادامه داد: این استکبار عامل استعمارگری در سطح دنیای کنونی است و امروزه مظهر آن آمریکای جنایتکار است چراکه خود را برتر از دیگران می داند و مظهر حرکت های که سراسر زیاده خواهی، ظلم و زورگویی است.

وی تاکید کرد: اما امروز استکبار ستیزی برای مردم ما یک فرهنگ جا افتاده است چهل سال است این مردم به طبع از آموزه های امام راحل(ره) و رهنمود های رهبر معظم انقلاب فرهنگ استکبار ستیزی را برای خود به عنوان یک راهبرد روشن در نظر گرفته اند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: امروز اگر ما به اطراف خود نگاه کنیم خواهیم دید کشور ایران در سایه همین فرهنگ استکبار ستیزی توانست به اهداف بسیار بلندی دست پیدا کند؛ منافع استکبارستیزی امروز در کشور ما بی حد و حصر است؛ امروز ایران اسلامی ما در حوزه های داخلی و خارجی دارای استقلال سیاسی است این در حالی است که بسیاری از کشورهای منطقه نگاه خود را با نگاه مستکبران تنظیم می کنند.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: از جمله دست آورد های استکبارستیزی در طول 40 سال انقلاب اسلامی ایرانی عبارت است از اقتدار منطقه ای و گسترش حوزه نفوذ قدرت نرم جمهوری اسلامی در اطراف این کشور پهناور، امروز جمهوری اسلامی فراتر از منطقه به جهت موفقیت در برابر جبهه های مختلف تکفیری، استکباری و تروریست های بین المللی، توانسته است در دنیا خود را به عنوان یک قدرت تثبیت کننده و آرامش بخش معرفی کند گرچه تبلیغات اجازه آن را نمی دهد که این شعار و این عملکرد در اختیار همگان قرار گیرد.

وی ادامه داد: از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی این است آمریکا و قدرت های مستکبر با چالش های فراوان بین المللی و منطقه ای مواجه اند، تمردها و از هم پاشیدگی قدرت استکبار در بسیاری از مناطق به واسطه همین استکبارستیزی است که امام بزرگوار آن را در وجود ما نهادینه کرد.

مدرسی اذعان داشت: دستیابی به استقلال و اقتدار علمی از دیگر دستاوردهای استکبار ستیزی ملت ایران است؛ شاید بعضی تصور کنند که ما اگر با مستکیران سر و سری داشته باشیم می توانیم از اطلاعات و قدرت علمی آن ها استفاده کنیم و اما دیدیم و در طول تاریخ تجربه کردیم که مستکبران هیچگاه برای ملت های مسلمانان اجازه استفاده از اطلاعات علمی را نمی دهند.

سخنران راهپیمایی 13 آبان یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز ملت ایران به عنوان مردمی شناخته می شود که سردمدار مبارزه با استکبار در جهان است و وظایفی برعهده دارد؛ اولین وظیفه ما این است که اتحاد و انسجام ملی که عامل اساسی پیروزی انقلاب اسلامی بود و هر زمان به عنوان یک راهبرد محسوب می شود را حفظ و تحکیم کنیم.

وی افزود: دومین وظیفه ما اعتماد به نفس است؛ اگر در جنگ هشت ساله دفاع مقدس پیروز شدیم؛ اگر پیشرفت های روز افزون علمی را به سرعت طی کردیم و می کنیم به واسطه ایستادن برپای خود و اعتماد نفس است.

مدرسی، نگاه به درون و تقویت نیروی های نظامی و اقتصادی، توجه به مدیریت جهادی، انقلابی و جوان، افزایش قدرت خرید مردم و حفظ ارزش پول ملی از دیگر وظایفی مهم مردم و مسئولان برشمرد و اظهارداشت: مهمترین و اصلی ترین وظیفه همه آحاد ملت و مسئولان حرکت همراه و همگان با موتور محرک انقلاب اسلامی یعنی ولایت فقیه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای است.

انتهای پیام/م*




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.