بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36870044
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

امروز 50 تن مرغ در استان یزد توزیع می‌شود/ بالا بودن قیمت مرغ در استان‌های همجوار عامل کمبود در یزد


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: عرضه قیمت مرغ با قیمتی بیشتر از قیمت تنظیم بازار در استان‌های همجوار موجب شده است که در استان مرغ کشتار نشود و یا مرغ به استان‌های دیگر برده شود.

سیدجمال سجادی پور در گفتگو با خبرنگار یزد آوا در خصوص کمیاب شدن مرغ در استان یزد با بیان اینکه از لحاظ تامین و تولید مرغ مشکلی در استان وجود ندارد، گفت: دیروز 50 تن مرغ در استان یزد کشتار شده که مقرر شده است امروز در بازار یزد توزیع شود.

وی با بیان اینکه قیمتی که دولت برای عرضه مرغ در نظر گرفته 12 هزار و 900 تومان است، گفت: مرغداران به عرضه مرغ به این قیمت تمکین نمی‌کنند چرا که استان‌های همجوار قیمت تنظیم بازار مرغ را رها کرده و مرغ را تا 16 هزار تومان نیز در بازار عرضه می‌کنند و این موضوع بر قیمت مرغ در استان تاثیر گذاشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه بزرگترین مشکل ما در استان، اقدام استان‌های همجوار در زمینه عرضه مرغ است، عنوان کرد: عرضه قیمت مرغ با قیمتی بیشتر از قیمت تنظیم بازار در استان‌های همجوار موجب شده است که در استان مرغ کشتار نشود و یا مرغ به استان‌های دیگر برده شود که مقرر شده دراین زمینه نظارت بر کشتارگاه‌ها انجام گیرد.

سجادی‌پور با بیان اینکه سالانه 60 هزار تن مرغ در استان تولید می‌شود، گفت: 50 درصد از تولید مرغ در استان مازاد بر نیاز است، برای این ماه نیز دو میلیون و 600 هزار قطعه جوجه‌ریزی شوه بود که به میزان تقریبا 5 هزار تن می‌شود و نیمی از آن نیاز یک ماهه استان را تامین می‌کند چرا که مصرف روزانه استان تقریبا 70 تن است.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.