بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 34378586
دهقانی فیروزآبادی:

آمریکا خواهان تصمیم‌گیری علیه منافع ملی ایران است


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد گفت: آمریکا خواهان تصمیم‌گیری علیه منافع ملی ملت ایران است لذا جمهوری اسلامی در راستای منافعی ملی تصمیماتی را اتخاذ کند.

به گزارش یزد آوا، کمال دهقانی فیروزآبادی در واکنش به اظهارات یکی از نزدیکان ترامپ مبنی بر عدم خروج آمریکا از برجام و تمدید توافق برای مدت کوتاهی، گفت: ماندن آمریکا در برجام نه تنها مشخص نیست بلکه قابل پیش‌بینی هم نیست، ترامپ بارها صحبت از خروج آمریکا از برجام کرده لذا ماندن در برجام برای آنها وجهه مثبتی نخواهد داشت.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها همیشه دنبال زیر سوال بردن قراردادها و برهم زدن توافقات هستند، تصریح کرد: آمریکا در زمان ترامپ نماد پیمان شکنی شده است، همانگونه که به راحتی از معاهده پاریس خارج شدند.

وی افزود: به راه انداختن جنگ روانی نیز احتمال خروج آمریکا از برجام را بیشتر کرده است، بنابراین جمهوری اسلامی باید آماده خروج آمریکا از برجام باشد و اقدامات لازم در راستای منافع ملی را انجام دهیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معتقد است: آمریکا خواهان تصمیم‌گیری علیه منافع ملی ملت ایران است لذا جمهوری اسلامی در راستای منافعی ملی تصمیماتی را اتخاذ کند.

دهقانی فیروز آبادی در ادامه یادآور شد: اظهاراتی مبنی بر ماندن آمریکا در برجام به دلیل گفت‌وگو با دو کره شمالی و جنوبی مطرح شده است، لذا خروج آمریکا از برجام تاثیر منفی برای آنها در عرصه بین‌الملل خواهد داشت کما اینکه رهبران دو کره به آمریکا بی‌اعتماد خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به شواهد موجود و بی‌اعتمادی جامعه جهانی به آمریکا، ماندن در برجام و اتخاذ تصمیمی مبنی بر عدم خروج آمریکا از توافق بعید و غیرمحتمل به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ مارک میدوز، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده است که آمریکا فعلا از توافق هسته‌ای خارج نمی‌شود و برجام احتمالا برای مدت کوتاهی تمدید خواهد شد.

بر اساس گفته میدوز، ترامپ به نظر می رسد بیشتر متمرکز بر دیدار آتی خود با رهبر کره شمالی و موضوع سیاست تجاری با چین است، از این رو ترامپ نمی‌خواهد خروج از برجام به عنوان مانع در مسیر گفتگوها با دو کشور کره شمالی و چین قرار گیرد.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.