بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 34134015
مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد:

امسال پنج محله یزد هدف بازآفرینی شهری قرار می‌گیرند


مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: بافت‌های تاریخی، فرسوده و حاشیه‌ای، بافت‌ هدف بازآفرینی شهری است که در یزد پنج محله شاه ابوالقاسم، پشت باغ، حسن آباد، اسکان و قاسم آباد برای امسال در نظر گرفته شده‌اند.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در ستاد کارگروه بازآفرینی پایدار شهری استان یزد گفت: بازآفرینی شهری از مباحث مهم سال 97 است و گستره وسیعی از شهرهای استان یزد و همچنین مقیاس ملی را در برمی‌گیرد.

محمد رضا نقصان محمدی افزود: در بازآفرینی شهری تلاش این است بتوانیم ضمن اقداماتی که توسط دولت صورت می‌گیرد بستری فراهم کنیم که بخش خصوصی و مشارکت مردمی بتواند فعال شود تا کیفیت‌های فضای زیستی در شهرها را ارتقا دهد و نیازهای خدماتی مسکونی را پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه بحث‌های نظری بازآفرینی شهری در مقیاس ملی و هم در استان مطرح شده است، ادامه داد: بعد از این مباحث اقدامات عملی انجام می‌شود و دورنمای وضعیت موجود در مقیاس استان به خصوص شهر یزد در نظر گرفته می‌شود.

نقصان محمدی گفت: بنا بر جلساتی که از قبل برگزار شده به این نتیجه رسیدیم باید اهداف را عملیاتی کرد که لازم است محلات هدف برای بازآفرینی انتخاب و برنامه‌های اجرایی را تدوین و به نتیجه برسانیم.

وی ادامه داد: بافت‌های تاریخی، فرسوده و حاشیه‌ای، بافت‌ هدف بازآفرینی شهری است که در یزد پنج محله شاه ابوالقاسم، پشت باغ، حسن آباد، اسکان و قاسم آباد برای امسال در نظر گرفته شده‌اند و وضعیت این پنج محله مورد بررسی قرار گرفته است و دیگر محلات هدف در دستور کار قرار دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به برنامه بودجه‌ای سال 97، عنوان کرد: عملیاتی کردن بازآفرینی پنج محله‌ یزد که برای نمونه انتخاب شده است باید در سه بخش راه و شهرسازی، دستگاه‌های اجرایی و شهرداری عملیاتی شود و منجر به حضور سرمایه‌گذاران و فراهم شدن بستری برای حضور مردم شود.

انتهای پیام/

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.