بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10060788
استاندار یزد در نشست خبری:

انتقال آب از بهشت آباد به یزد از طریق خطوط جدید انجام می‌شود/ افزایش 30 درصدی مصرف انرژی صنايع بزرگ در استان


استاندار یزد گفت: با توجه به وجود مشکلاتی در خط اول انتقال آب به یزد، تفکر اشتباه کشاورزان اصفهانی در این زمینه و خوردگی لوله این خط به این نتیجه رسیدیم که دو خط انتقال آب 150 و 98 میلیون مترمکعبی از مسیر جدیدی که مورد مطالعه قرار گرفته است، منتقل شود.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، عصر دیروز استاندار یزد در نشستی مشترک با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز دانشجو و یاد و خاطره شهدای خبرنگار در سال 84 به ارائه  گزارش عملکرد یک ساله خود پردخت.

 سید محمد ميرمحمدي با بیان اینکه یکی از یکی از مسائل مطرح در روز معارفه مسئله آب در استان بوده است، یکی از اقدامات انجام شده در مسئله آب را انتقال آب از سد بهشت آباد عنوان کرد و ادامه داد: این موضوع در شورای عالی آب به تصویب رسیده است و  در شورای هماهنگی مدیریت یکپارچه حوزه آبریز سد زاینده رود در چندین جلسه مطرح و نظارت اصلاحی نسبت به مصوبه مطرح و به تصویب رسیده است.

وی افزود: بر این اساس صد و پنجاه میلیون مترمکعب تخصیص جدید آب داریم که همراه با  98 میلیون مترمکعب آب که قبلی که به یزد منتقل می شود و تنها 60 میلیون آن محقق شده و خوشبختانه  در این جلسه شورای هماهنگی سهم 64 میلیون مترمکعبی استان تصویب شد.

میرمحمدی با اشاره به بررسیها و برنامهریزیهای انجام شده گفت: با توجه به مشکلاتی که در خط اول انتقال آب به یزد وجود داشت، تفکر اشتباه کشاورزان اصفهانی در این زمینه و خوردگی لوله این خط به این نتیجه رسیدیم که دو خط انتقال آب 150 و 98 میلیون مترمکعبی از مسیر جدیدی که مورد مطالعه قرار گرفته است، منتقل شود.

وی با بیان اینکه  بنا بر تصمیم گیری در شورای هماهنگی و شورای عالی آب ، آب از بهشت  آباد به یزد منتقل خواهد شد، نبود مشکلی چون ترمیم و خوردگی لولهها، عنوان  نشدن اسم زاینده رود بر این مسیر و کمتر بودن هزینه نگهداری و نگهبانی را از مزایای انتقال آب از بهشت آباد به یزد عنوان و اظهار امیدواری کرد: با اجرایی شدن این عملیات ظرف چهار تا پنج سال آینده امکان انتقال آب در این حجم را به استان  داشته باشيم.

استاندار یزد با اشاره به انتقال آب از خلیج فارس از تشکیل کنسرسیومی با افرادی از توانمندی اجرایی و مالی بالا و سرمایهگذارانی در این زمینه خبر داد و گفت: با تشکیل این کنسرسیوم اساسنامه شرکت انتقال و توزیع آب به یزد تصویب و هیئت مدیره آن مشخص شدهو با مطالعه مسیر مناسب کار اجرایی آن شروع خواهد شد.

وی مدیریت مصرف آب بخش کشاورزی را از دیگر موضوعات آب استان عنوان کرد و گفت: طرح مدیریت مصرف آب بخش کشاورزی تدوین شده که ده ساله است و یک هزار و 600 میلیارد تومان هزینه دارد که موجب صرفه جویی 298 میلیون مترمکعب خواهد شد که  برای ترمیم یا جبران بیلان منفی سفرههای زیرزمینی و همچنین ارتباط با واحدهای صنعتی منظور خواهد شد.

 میرمحمدی همچنین به طرح آبخوان داری و پخش سیلاب اشاره داشت و از تهیه و تصویب سه طرح در این زمینه و در دست مطالعه بودن دو طرح دیگر خبر داد.

وی همچنین استفاده از پسابهای شهری، باروری ابرها، جداسازی شبکههای آب شهری و فضای سبز ، پیگیری مطالبات آبهای  قعر زمین و مذاکرات صورت گرفته با وزیر نفت در این زمینه، نظارت بر بهره برداری از آبهای زیرزمینی با مشارکت مردم و فرهنگ سازی مصرف آب را یادآور شد.

استاندار یزد  انجام امور با عقلانیت، خرد جمعی و دانش محوری از دیگر محورهای صحبتهای خود در روز معارفه عنوان و با بیان اینکه در عمل به این مورد باید دیگران قضاوت کنند،  گفت: در این مدت از تصمیم گیریهای احساسی و هیجانی و سلیقه ای دوری کرده و  سعی کردیم تصمیم گیری فردی را کاهش دهيم.

وی با  اشاره به تشکیل شورای معاونین در استان ادامه داد: اغلب امور در شوراها و ستادها و کارگروهها دنبال می شود که ما را از تصمیمات فردی و سلیقه اي دور می کند وسعی کردیم از نظرات اقشار و گروهها و طیفهای مختلف نيزاستفاد کنیم.

میرمحمدی تولید انواع لامپ و پروژکتورهای ال ای دی، توليد انواع سیم و کابل و غیره را مصادیقی از حرکت در راستای احداث صنایع کم آب خواه و صنایع "های تک" در استان نام برد.

وی افزايش 42/29 درصدي مصرف انرژي در صنايع بزرگ را موید بکار افتادن واحدهای صنعتی نیمه فعال یا نیمه تعطیل دانست و ادامه داد: در يكساله اخير یک هزار و 650  فقره جواز تأسيس واحدهاي صنعتي با حجم سرمايه گذاري 9 هزار و 396 ميليارد تومان و اشتغال 38 هزار نفر صادر شده است و در همین مدت 157 فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمايه گذاري 274 ميليارد تومان و ایجاد اشتغال 2 هزار و 236 نفر داشتیم.

استاندار یزد با بیان اینکه استان دارای معادن بسیار ارزشمندی است، ادامه داد: در این رابطه بحث عدم خام فروشی را با تكميل فولاد ثامن با ظرفیت یک میلیون تن در اردكان، فولاد بافق با ظرفیت یک میلیون تن، فولاد سرمد ابركوه با ظرفیت یک میلیون تن و غیره دنبال میکنیم.

  وي با کند خواندن اقدامات انجام شده در زمینه تجارت، تشکیل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، ایجاد دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه و پيگيری تعیین تکلیف نمایشگاه بین المللی  در استان را از جمله این اقدامات نام برد.

وی ادامه داد: در این یک سال 13 نمایشگاه تخصصی برگزار شده است، در سال جاري صادرات هشت ماهه خوشبختانه از نظر وزنی 8 درصد افزایش یافته است، از نظر ارزشي 5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

 
میرمحمدی راه اندازی بانک عمومي خون بندناف نوزاد، ايجاد بانك اچ ال آ، راه اندازی سلول درمانی و پیوند سلولهای بنیادی، راه اندازي پژوهشكده مهندسي بافت و اجراي پروژه هاي تحقيقاتي و كاربردي در زمينه هاي استفاده از سلولهاي بنيادي را از جمله مواردی اعلام کرد که از طریق ایجاد شعبه پژوهشگاه رويان در استان يزد  دنبال میشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما نگاه محلی و منطقه ای به امور نداریم، گفت: همه تلاشمان این است از مواردی که باعث اختلاف و فاصله بین مردم می شود دوری کنیم و برای جلوگیری از اعمال نظر سلیقهای به صورت جمعی در مورد مسائل تصمیمگیری کنیم.

استاندار یزد همچنین به تشریح اقدامات خود در زمینههای گردشگری، سلامت، محیط زیست، کاهش آلودگی هوا و غیره پرداخت.

 

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.