بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36137999
رئیس سازمان آتش نشانی یزد خبر داد

انجام بیش از دو هزار مأموریت برای رفع آبگرفتگی معابر یزد


رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: در 24 ساعت گذشته در پی بارندگی در یزد حدود سه هزار و 500 تماس با ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی گرفته شده است که برای بیش از دو هزار از این تماس‌ها ماموران آتش نشانی اعزام شدند.

سید عباس میرشمسی در گفتگو با خبرنگار یزد آوا، با اشاره به بارش باران در شهر یزد گفت: در 24 ساعت گذشته در پی بارندگی حدود سه هزار و 500 تماس با ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی یزد گرفته شده است که برای بیش از دو هزار از این تماس‌ها ماموران آتش نشانی اعزام شدند.

 وی با بیان اینکه بیشتر تماس‌ها مربوط به انسداد و آبگرفتگی معابر و ورود آب به خانه‌ها و مغازه‌ها بوده است، افزود: شب گذشته در پی بارندگی‌ها بیش از 1800 مورد ماموریت از سوی آتش نشانی انجام شده که به رفع آبگرفتگی معابر پرداخته شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با اشاره به تلاش بی وقفه نیروهای این سازمان عنوان کرد: از دیروز 80 نیروی آتش نشانی، 30 پمپ و 12 تانکر در حال آماده باش و کمک رسانی به مردم بوده‌اند و همچنین آتش نشانی یزد شهرهای حمیدیا، شاهدیه و 13 روستای بخش مرکزی را نیز پوشش داده است.

میرشمسی زیرگذر همافر، چهار راه محمود آباد، چهار راه دولت آباد، خیابان غدیر در محدوده حسن آباد مشیر و بافت قدیم شهر را دارای بیشترین معضل آبگرفتگی اعلام کرد و افزود: رفع آبگرفتگی در برخی از این نقاط به وسیله ماموران آتش نشانی یزد انجام گرفته و برخی نقاط دیگر نیز در حال انجام است.

وی بیشترین دلیل آبگرفتگی معابر یزد را ناشی از وجود مشکلات زیرساختی در شهر دانست و گفت: وجود مشکل در شیب بندی خیابان‌ها و کوچه‌های شهر، ناکافی بودن ظرفیت چاه‌های جذبی موجود در شهر و مسدود شدن ورودی چاه‌ها با خاک و نخاله‌ها موجب آبگرفتگی معابر شهر شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد تصریح کرد: این سازمان مشکلی از نظر تجهیزات و نیروی انسانی برای حل مشکل آبگرفتگی معابر ندارد منتها به دلیل حجم فوق العاده آب در معابر رفع این مشکل زمانبر است با این حال چنانچه مدیران مناطق پنچ گانه یزد کارگران خدماتی خود را به کمک سازمان بفرستند و مردم نیز در اطراف منزل و محل زندگی خود به باز شدن مسیر آب و چاه کمک کنند مشکل آبگرفتگی زودتر برطرف می‌شود.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.