بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 37719402
واکنش رئیس شورای شهر یزد به برگزاری جلسات شورا درشرایط فعلی؛

اگر جلسات شورای شهر برگزارنمی شد باید مواخذه می شدیم!


غلامعلی سفید در واکنش به چرایی تشکیل جلسات شورای شهر در شرایط کنونی گفت: اینکه برخی می گویند چرا جلسات شورا تشکیل می شود حرف نابجایی است.

غلامعلی سفید در گفتگو با خبرنگار یزد آوا؛ درواکنش به چرایی تشکیل جلسات شورای شهر در شرایط کنونی گفت: اینکه برخی می گویند چرا جلسات شورا تشکیل می شود حرف نابجایی است چرا که در شرایط یحرانی،این مراکز مدیریت بحران هستند که باید شهر را اداره و مدیریت کنند.

رئیس شورای شهر یزد افزود: بنابراین طرح این سوال مثل آن است که بگویند چرا استاندار کار می کند؟ یا رئیس جمهورنباید پیدایش باشد هرچند متاسفانه این روزها پیدایش نیست اما حقیقت آن است که یکی از وظایف شورای شهر و نمایندگان مردم مدیریت بحران بوده وباید در این روزها نقش خود را به خوبی ایفا کند.

سفید تصریح کرد: در زمان بحران مراکزی را تعطیل می کنند که باعث تجمع و ایجاد بحران شوند نه شورای شهر که محل تصمیم گیری در خصوص شهر در زمان بحران است .

جلسات شورای شهر جنبه همفکری برای مدیریت شهری دارد

رئیس شورای شهر یزد  با بیان اینکه جلسات ما در شورای شهر بیشتر جنبه همفکری و مشورت برای مدیریت شهری داشته ودر این جلسات مصوبه ای نداشتیم گفت: شهرداری فرماندهی عملیات ساماندهی شهر را در ابعاد مختلف برعهده دارد و طی جلساتی که با شهردار محترم داشتیم در خصوص وضعیت و کمک به دستفروشان و واگذاری یکسری اختیارات به شهردار بحث و تبادل نظر کرده و تصمیم گیری شد.

وی با اشاره به واگذاری برخی از اقدامات اجرایی و عملیاتی به شهرداری و تشکیل ستاد عملیاتی در این نهاد اظهار داشت: در جلسه قبل تنها در یک مورد با حضور 8 نفر از اعضا یک مصوبه در زمینه انتخاب یک عضو برای یکی از کمیسیون های شهرداری که در خصوص تعطیلی و حتی تخریب برخی مراکزی که از نظر بهداشتی برای مردم مزاحمت ایجاد می کنند  تصمیم گیرنده بوده داشتیم  که این کمیسیون دارای 3 عضو است که ما مجبور به انتخاب بک عضو برای این کمیسیون بودیم.

سفید اذعان داشت: با توجه به وضعیت فعلی تلاش می کنیم تا برگزاری جلسات شورا به صورت ویدئوکنفرانس صورت گیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر شورای شهر تعطیل می شد باید مورد مواخذه قرار می گرفت نه اینکه تشکیل جلسات آن به خاطر مدیریت بحران در شهر مورد سوال واقع شود.

تعطیلی شبکه حمل و نقل عمومی شهر یزد تابع دستورالعمل استانی است

وی در خصوص علت تعطیلی شبکه حمل و نقل عمومی شهر یزد هم اظهار داشت: خب در این ایام که مدارس، دانشگاه ها، بانک ها و مراکز خرید تعطیل هستند ضرورتی مبنی بر دایر بودن سیستم حمل و نقل عمومی وجود ندارد ضمن اینکه با توجه به سیر صعودی شیوع بیماری کرونا دایر بودن حمل و نقل شهری می تواند از یک سوانگیزه مردم برای ماندن در منازل را کاهش دهد و از سوی دیگر مرکز تجمعی برای گسترش ویروس کرونا در بین مردم باشد ضمن اینکه ما تابع دستورالعمل های استانی و کشوری هستیم و بر اساس همین  دستورالعمل دیروز و امروز سیستم حمل و نقل عمومی تعطیل شده و بنا بر صلاحدید استان و سازمان متولی، می تواند این تعطیلی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ح




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.