بازگشت به صفحه کامل

شناسه : 35635031
مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد:

اگر مسئولان همکاری کنند می‌توان درآمد موقوفات استان یزد را 10 برابر کرد


مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد گفت: اگر برنامه‌ریزی خوبی صورت بگیرد و مسئولین نیز حمایت کنند ما می‌توانیم درآمد مجموعه موقوفات استان را در فاصله کوتاه چند ساله، 10 برابر کنیم.

به گزارش یزد آوا، حسین زارع‌زاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه وقف برگزار شد، گفت: مهم‌ترین تشکیلاتی که می‌تواند در اداره جامعه به دولت کمک کند همین نهاد وقف و اوقاف است.

وی با بیان اینکه امیدواریم موقوفاتمان در سطح کشور و به ویژه در سطح استان یزد به سطح درآمدی خوبی برسد، افزود: اگر برنامه‌ریزی خوبی صورت بگیرد و مسئولین نیز حمایت کنند ما می‌توانیم درآمد مجموعه موقوفات استان را  در فاصله کوتاه چند ساله، 10 برابر کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های وقف گستردگی آن است، به‌طوری‌که در همه نقاط و در همه شهرها و روستاها موقوفات وجود دارد و جایی نیست که موقوفات نداشته باشیم.

زارع‌زاده اضافه کرد: همچنین تنوع کاربری ویژگی دیگر وقف است، به‌طوری‌که وقف در حوزه‌های مختلف کشاورزی، تجاری، صنعتی، اداری، مسکونی و ... وجود دارد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته در استان وقف مشارکتی نیز رواج پیدا کرده، یادآور شد: در استان یزد به طور میانگین هر شش روز یک وقف جدید داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد با بیان اینکه روزهای پایانی ماه صفر و روزهای آغازین ماه ربیع‌الاول به عنوان دهه وقف نامگذاری شده، عنوان کرد: از فردا سه‌شنبه که در تقویم روز وقف نامگذاری شده است، دهه وقف آغاز می‌شود.

زارع‌زاده درباره روزشمار دهه وقف بیان کرد: روز نخست دهه وقف سه‌شنبه (15 آبان) با عنوان "وقف، رسانه، ترویج موقوفات مشارکتی" نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: چهارشنبه (۱۶ آبان) همزمان با رحلت پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی (ع) با عنوان "وقف ترویج فرهنگ قرآن و عترت" و پنجشنبه (۱۷ آبان) همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) با عنوان "وقف، بقاع متبرکه، ترویج فرهنگ زیارت" نامگذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد تأکید کرد: جمعه (۱۸ آبان) همزمان با هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه با عنوان "وقف، انتظار و مهدویت" و شنبه (۱۹ آبان) همزمان با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه با عنوان "وقف، توسعه علم و فناوری و حمایت از نخبگان" تعیین شده است.

زارع‌زاده خاطرنشان کرد: یکشنبه (۲۰ آبان) با عنوان "وقف عدالت اجتماعی و اجرای امینانه نیات واقفین" و دوشنبه (۲۱ آبان) با عنوان "وقف، محیط زیست، ‌بهداشت و سلامت" نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: سه شنبه (۲۲ آبان) با عنوان "وقف، صیانت از موقوفات، تجلیل از واقفین" و چهارشنبه (۲۳ آبان) با عنوان "وقف، اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی" تعیین شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد اظهار داشت: پنجشنبه (۲۴ آبان) همزمان با آخرین روز دهه وقف و روز کتابخوانی با عنوان "وقف، تحکیم بنیان خانواده، سبک زندگی اسلامی" نامگذاری شده است.

زارع‌زاده بیان کرد: فردا در نخستین روز دهه وقف نواختن زنگ وقف در یکی از مدارس استان را داریم. همچنین با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز دیدار داریم.

وی تجلیل از مقام شهدا و برگزاری مراسم روضه‌خوانی یادبود همه وقف‌کنندگان در شام شهادت امام رضا (ع) را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: مسئولان اداره اوقاف در شهرستان‌ها روز جمعه پیش از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه به مناسبت دهه وقف نشستی را با جامعه نخبگان و فعالان قرآنی خواهیم داشت، یادآور شد: بازدید از بیمارستان موقوفه گودرز و میزگرد علمی با جهاد دانشگاهی از دیگر برنامه‌های این دهه است.

زارع‌زاده با بیان اینکه پروژه مسکونی شهید زمانی نیز در بلوار طالقانی افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: به مناسبت دهه وقف همایش استانی یاوران وقف را در سالن سیدالشهدا امامزاده جعفر یزد برگزار خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: یکی از موانع سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را فراری می‌دهد هزینه‌های صدور مجوز از نهادهای مختلف است که ما انتظار داریم این نهادها در این زمینه به ما تخفیف‌هایی را در نظر بگیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی نیز در دستور کار قرار دارد گفت: پروژه تجاری شهید عابدی با سرمایه‌گذاری 7 میلیارد تومان در یزد در دستور کار است.

زارع‌زاده ادامه داد: پروژه خانه‌های شاهزاده فاضل نیز با سرمایه‌گذاری نزدیک به 3 میلیارد تومان برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: همچنین پروژه باغ علی نقی خان در شهر تفت با سرمایه گذاری 2 میلیارد تومانی در دتسشور کار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین تأکید کرد: 67 درصد رقبات موقوفه استان یزد در حوزه کشاورزی است.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.