بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10031000
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در نمازجمعه تهران

ایجاد تنش در دانشگاه‌ها خیانت است/ «حقوق بشر» فریب غرب برای غارت دنیاست/ آمریکا هیچ طلبی از ایران ندارد


امام جمعه موقت تهران گفت: مسئله حقوق بشر مسئله‌ای است که غربی‌ها به عنوان فریبی برای غارت دنیا مطرح کردند.

به گزارش یزد آوا به نقل از راه دانا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در نمازجمعه امروز با بیان اینکه شرط قبولی اعمال رعایت تقوا است، گفت: با یک لحظه لغزش انسان آبروی چند ساله خود را بر باد می‌دهد، کسی که دارای رسالت است به خصوص مسئولان نظام اسلامی، مسئولیت‌های هدایتی بر اساس نجات بشر دارند و اگر بشر بر خود مسلط باشد گرفتار طاغوت‌های بیرونی نمی‌شود.

وی افزود: بر اساس فرمایش امیرالمؤمنین(ع) اگر خواستید به مسئولان بد گرفتار نشوید ادارات شما ادارات خادم باشد نه خائن، پاک باشد نه رشوه‌خوار، بازیگر سیاسی نبوده و در حصار حزب خاصی محدود نشود باید خودتان آزاده باشید.

صدیقی اظهار داشت: آزاده آن است که اسیر شهوات و مال دنیا نشود و خداوند آزادگان را برای خدمت شما مقرر می‌کند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: آمریکا ترس ندارد، تحریم و تکفیری‌ها ترس ندارند، منافقان داخلی نیز شرارت کرده‌اند ولی خود نابود شدند. اینها هم ترس ندارد و ترس از اینها عقلانی و دینی نیست، امام علی(ع) فرمود فقط از گناه بترسید.

* ایجاد تنش در دانشگاه‌ها خیانت است

صدیقی با بیان اینکه 16 آذر روز دانشجو و جزء‌افتخارات دانشجویان کشور است، گفت:‌یکی از افتخارات دانشجویان ما این است که هویت ضد استکباری دارند، در فاصله کم از کودتای 28 مرداد سال 32 جنبش دانشجویی خود را نشان داد و 3 تن از دانشجویان در مقابله با آمریکا جان خود را از دست دادند و ریشه جنبش دانشجویی با هویت ضد استکباری گره خورد.

وی اضافه کرد: به گفته امام راحل دانشگاه ما دانشگاهی بود که غرب آن را برای ایجاد فاصله مردم و دین یا مردم و علم آورده بود و هیچ وقت استقلال و اکتشافات از این دانشگاه عاید کشور نمی‌شد زیرا مستشاران فرهنگی آن آمریکایی بودند اما اصالت مردم و ریشه جوانانی که حتی در دامان اساتید اروپایی رشد کردند اینگونه بود که انقلاب اسلامی را به کمک امام راحل و مردم به ثمر رساندند و این ضد استکباری بودن را در تسخیر لانه جاسوسی نیز نشان دادند.

وی با بیان اینکه تا امروز دانشگاه سنگر مقابله با زیاده‌خواهی و استکبار غرب بوده است، گفت: امروز با افتخارات علمی دانشگاه‌ها توقع آن است که رشد علمی جهشی و شتاب حرکت علمی حفظ شود و محیط اخلاقی و دینی در دانشگاه حاکم باشد.

صدیقی ادامه داد: دانشجو اگر سیاست زده باشد به دشمنان بزرگ و مشکلات کلان دنیا فکر نمی‌کند در حالیکه دانشجویان ما باید دشمنان اصلی بشر را شناخته و بصیرت کافی پیدا کنند همانطور که امام خمینی(ره) فرمود همه سلاح‌ها را به سمت آمریکا نشانه بروید و هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.

* طرح خائنانه دشمن ایجاد فضای سرگرمی داخلی برای فراموش کردن اسرائیل است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طرح خائنانه دشمن در منطقه ایجاد فضای سرگرمی داخلی برای جهان اسلام با هدف فراموش کردن مسئله اصلی منطقه یعنی اسرائیل است، گفت:‌تکفیری‌ها به جای اینکه با اسرائیل و کسانی که با اسلام عناد ذاتی دارند مقابله کنند سلاح‌ها را به سمت برادران خود گرفته‌اند درحالیکه نباید اینگونه باشد.

وی افزود:‌ برخی دوست دارند که دانشگاه‌ها باشگاه احزاب باشند در حالیکه این مسئله از عقلانیت، واقع‌بینی و اهداف خون پاک شهدا به دور است، زیرا سیاست‌زدگی و ایجاد تنش در دانشگاه‌ها خیانت است.

صدیقی گفت: البته مسئله بی‌توجهی به سیاست یعنی سیاست‌گریزی نیز در شأن مسلمانان نیست و سیاست استراتژی اسلام این است که هوشیاری سیاست‌مدارانه برای آحاد مردم به خصوص پایگاه‌های علمی وجود داشته باشد که دنیای سلطه در هیچ جبهه‌ای بر ما پیشی نگیرد.

وی اضافه کرد: در جبهه فرهنگ‌، دفاع، سیاست و اقتصاد اگر آنها بر ما توفق داشته باشند و سلطه بیابند یعنی از خط اسلام خارج شدیم و همه باید به این فکر کنیم که فضای عمومی دانشگاه در فضای به زیر کشیدن زیاده‌خواهان از اریکه قدرت باشد.

صدیقی تأکید کرد: از مسئولان دانشگاه، دانشجویان، مردم شهید داده و ولایت‌مدار و مردم روز 9دی که در عمق جان آنها محبت به ولی‌فقیه آمیخته است و اسلام را دین زندگی می‌دانند توقع هست که دانشجویان الگو و ممتاز در علم و اخلاق داشته باشند و روز 16 آذر را برای تعمیق روحیه تنفر از آمریکا بزرگ بدانند و در تداوم آن پافشاری کنند.

* تروریسم زائیده برنامه‌های نامشروع غرب است

امام جمعه موقت تهران گفت: مسئله حقوق بشر مسئله‌ای است که غربی‌ها به عنوان فریبی برای غارت دنیا مطرح کردند وگرنه، بشری که آنها از آن دم می‌زنند بشری نیست که مد نظر خداوند بوده است، اینها نه بشر را می‌شناسند نه حق بشر را ادا می‌کنند و مسئله حقوق بشر را دچار تناقض کرده‌اند و در این مسئله نیز آبروی نداشته‌شان از بین رفت.

وی افزود: علاوه بر سوابق سلاح اتمی پس از آنکه ژاپن هم در مسیر مذاکره بود گفتند برای پایان جنگ از سلاح اتمی استفاده کردیم که این مسئله دروغ است زیرا اینها نسل‌کشی کردند و عامل کودتا بودند.

صدیقی گفت: در داخل کشور خودشان 51 روز در محاصره همه را در آتش سوزاندند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: پلیس آمریکا یک جوان سیاه‌پوست را با اینکه اسلحه‌ای نداشت با 6 گلوله به قتل رساند، این عدالت‌کشی و تبعیض نژادی و مقابله با حقوق اولیه انسان‌ها است، آمریکا اولین کشوری است که زندانی زیادی دارد و 61درصد زندانی‌ها را سیاه‌پوستان تشکیل می‌دهند، اینها چطور دم از حقوق بشر می‌زنند؟

وی افزود: آمریکا مولد تروریست است و تروریست زائیده نامشروع برنامه‌های غرب است و آمریکا این جریان فاسد را تولید می‌کند.

صدیقی عنوان کرد: در جریان داعش نیز چندین تن اسلحه را به این امر اختصاص دادند و با هواپیما کمک تسلیحاتی می‌کردند و حالا جریان فریبکار، مستبد، ضد حقوق بشر و زیاده‌خواه می‌خواهد بگوید مدعی حقوق بشر است. امیدوارم اینها را از موقعیت غرور و تکبر با پیشتازی مردم ایران از جایگاه استکبار پائین بکشند و به غرور آنها خاتمه دهند.

وی اضافه کرد: ادامه فاجعه تجاوز و کشتار در منطقه فلسطین همچنان جانسوز است و توطئه اخیر که اطراف مسجدالاقصی را با یهودیان محاصره کردند و داخل مسجد راه یافتند نیز انجام شد.

صدیقی افزود: نمی‌دانم سران کشورهای اسلامی تا کی این ننگ را می‌پذیرند و چرا ملت‌های آنها بقیه آنها را نمی‌گیرند؟ چرا این همه بی‌عرضه‌گی انجام می‌شود؟ چرا این همه همراهی با نظام آدم‌کش و کودک‌کش؟ نمی‌دانم چرا این سران کشورهای اسلامی مماشات می‌کنند.

وی با بیان اینکه نفس‌های آخر اسرائیل است، گفت: این غده سرطانی همانطور که امام خمینی فرمود جمع می‌شود به صورت یک انفجار عظیم اسرائیل را نابود می‌کند.

* آمریکا هیچ طلبی از ایران ندارد

امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکا اموال ایران را بلوکه کرده، تحریم غیرقانونی ظالمانه راه انداخته و در حال حاضر نیز مذاکرات را طولانی می‌کند ولی تیم ما به راهنمایی مقام معظم رهبری تا کنون روشنگرانه برای افکار عمومی دنیا به مذاکره ادامه داده است تا همه بدانند که ایران اهل مذاکره است و از پایگاه اقتدار پاسخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه آمریکا هیچ طلبی از ایران ندارد اظهار داشت: اساس این است که آنها طلب ندارند و ما هم اساساً حق خود را می‌خواهیم ولی آنها حق ما را گرفته‌اند، ما از چه چیزی کوتاه بیاییم؟ کجا خلاف قانون انجام دادیم؟ بر اساس توافقات بین‌المللی حق خود را می‌خواهیم.

صدیقی گفت: داشتن سلاح اتمی از دیدگاه فقهی مقام معظم رهبری برای ما و همه حرام و خلاف قوانین بشری و عواطف انسانی است که مایه ایجاد نا امنی در جهان می‌شود.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: آنها هزاران کلاهک اتمی دارند و اسرائیل را هم به 200کلاهک مجهز کردند. و قلدرمأبانه برای ما تعیین تکلیف می‌کنند، عقب‌نشینی ما قبول ذلت در برابر پول ارزش دارد؟

وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ما زیر لوای عزتمدار و ولایت‌فقیه و با حمایت قاطبه مردم همه چیز را می‌گوید و بر حقوق هسته‌ای خود پافشاری می‌کند، گفت:‌ ما کوتاه نمی‌آییم و تنها راهی که ما را در برابر تحریم‌ها بیمه می‌کند مقاومت است.

وی احیای اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و گفت: از دولت و کسانی که در جبهه اقتصاد مقاومتی می‌توانند صاحب فکر و عمل باشند و همچنین مردمی که بدون کمک هیچ کشوری جنگ را به پایان رساندند توقع می‌رود که در جنگ اقتصادی و روانی نیز همان عرضه را داشته باشند.

وی افزود: مسئولان به نیروهای روزمینی که نخبگان و عالمان جهادی هستند بیشتر از نیروهای زیرزمینی اتکاء‌ کنند، به مردم میدان ابتکار دهند و مسئله کشاروزی احیاء شود.

صدیقی گفت: تنها کمبود آب مطرح نیست بلکه کانال‌های آب باید تأمین شود، از خیانت آمریکا در تقسیم اراضی این بود که زمین‌ها را خرد کرد و حالا نمی‌توان به طور کلان کشاورزی را رونق داد.

وی اضافه کرد: همچنین آمریکا روستاها را شهرنشین کرد تا کالاهای خود را به خورد مردم بدهد. در حالیکه ما باید کاری کنیم که تولید نخوابد و در مسئله یارانه نیز تولید باید در اولویت باشد که هم اشتغال تأمین شود و هم خودکفایی.

صدیقی گفت: نیاز دارو و غذا را نیز باید تأمین کنیم زیرا در صورت تأمین این مسائل تحریم هیچ مسئله‌ای برای ما ایجاد نمی‌کند.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.