بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36404283
برنامه‌های حمایتی امور بانوان استانداری در سال رونق تولید؛

بازار دائمی مشاغل خانگی بانوان در یزد دایر می‌شود/ برنامه‌ریزی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار یزد


مدیرکل امور بانوان استانداری یزد گفت: در سال «رونق تولید» نمایشگاه دائمی در سطح استان برای عرضه محصولات بانوان دارای مشاغل خانگي دایر می‌شود.

به گزارش یزد آوا، پيشينه تاريخ ايران اسلامي نشان مي‌دهد زنان همواره در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي نقشي موثر بر عهده داشته‌اند و علاوه بر كانون خانواده در سايه حوزه‌ها نيز سرآمد و كارآمد عمل كرده‌اند.

استان يزد نيز با ظرفيت‌هاي صنعتي، معدني، فرهنگي، تجاري و دانش‌بنيان بستري براي ايفاي نقش منابع انساني متخصص خود فراهم ساخته است.

يكي از دغدغه‌هاي مهم امروز كشور و استان يزد رونق توليد و پويايي اقتصادي است و از آنجايي كه بانوان نيمي از جمعيت جامعه را تشكيل مي‌دهند و توانمندي‌هاي متعددي دارند، توجه به اين ظرفيت مي‌تواند اثرات پايداري را با خود به همراه داشته باشد.

اقدامات امور بانوان استانداری یزد در جهت حمایت از زنان کارآفرین

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده در گفتگو با خبرنگار یزدبانو با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته از سوی امور بانوان استانداری یزد در جهت حمایت از زنان کارآفرین، اظهار کرد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با تشكيل گروه كاري اشتغال بصورت ماهيانه با عضويت دستگاه‌هاي مرتبط در حوزه اشتغال، جهت هم‌انديشي و چاره‌انديشي براي حل مسائل و مشكلات پيش روي بانوان كارآفرين تشكيل شده است.

فاطمه دانش یزدی ادامه داد: بازديدهاي ميداني جهت آشنايي با حوزه كاري بانوان كارآفرين از جمله اقداماتی است که در جهت حمایت از زنان کارآفرین یزد انجام می‌گیرد؛ پس از بازديدها در صورت لزوم رايزني‌ها جهت تسهيل امور مربوط به كارآفرينان صورت مي‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جهت حمايت از كارآفرينان و توليدات داخلي مكاتباتي با فرمانداري‌ها براي استفاده از ظرفيت سازمان‌هاي مردم‌نهاد و تشكل‌هاي غيردولتي صورت گرفته تا آن‌ها با ظرفيت و توانايي خود فرهنگ استفاده از كالاي ايراني را ترويج و پيامدها و نتايج ناگوار استفاده از كالاي قاچاق را به بانوان كه مديريت خريد وسايل را به عهده دارند، يادآور شوند.

این مقام مسئول در رابطه با اقدامات حمایتی از بانوان شاغل اذعان کرد: دربهمن ماه سال گذشته نشستي تحت عنوان « بانوان فعال در حوزه اقتصادي و اشتغال با رويكرد اقتصاد مقاومتي» به منظور تقدير از بانوان فعال در اين عرصه برگزار شد كه سه‌نفر از بانوان به نمايندگاني از ديگر بانوان فعال اقتصادي به بيان نقطه نظرات خود پرداختند.

برنامه‌های حمایتی امور بانوان استانداری در سال رونق تولید

دانش یزدی با بیان اینکه در سال جديد نيز دفتر امور بانوان و خانواده طرح‌ها و برنامه‌هاي مختلفي براي بهبود، حمايت و رونق توليد را در نظر دارد، گفت: طرح توانمند‌سازي و افزايش مشاركت بانوان در فعاليت‌هاي اجتماعي و اقتصادي با هدف حضور بيشتر و موثرتر بانوان در جوامع روستايي از طريق مشاغل خانگي، طرح برندسازي و بازارشناسي در حوزه صنايع‌دستي ويژه 25 نفر از بانوان علاقه‌مند و فعال در زمينه صنايع‌دستي با رويكرد علمي از جمله این برنامه ها است.

وی برگزاری كارگاه‌هاي مشاركتي، حضور در مسير كسب‌و‌كار و آشنايي با تجربه‌هاي موفق را از جمله برنامه‌های دفتر امور بانوان استانداری در سال رونق تولید اعلام کرد و افزود: رونق توليد و عرضه محصولات توليدي بصورت ايجاد نمايشگاه‌هاي دائمي در سطح استان در خصوص عرضه محصولات بانوان داراي مشاغل خانگي از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده با تاکید بر ضرورت حمايت از فعالين اقتصادي در حوزه اشتغال اذعان کرد: برگزاري نشست، جشنواره، همايش بانوان كارآفرين در استان به منظور تقدير از كارآفرينان برتر، رايزني در خصوص كمك و حمايت از واحد‌های توليدی و كارآفرينی استان از برنامه‌های دفتر امور بانوان استانداری در سال جدید است.

عقد تفاهم‌نامه برای اشتغال زنان سرپرست خانوار و دختران تحصیل‌کرده

وی ضرورت حمايت از بانوان متقاضي كار را یادآور شد و افزود: عقد تفاهم‌نامه با برخي ادارات و ارگان‌هاي مرتبط با حوزه زنان و خانواده جهت همكاری مشترك در زمينه اشتغال‌زايی زنان سرپرست خانوار و دختران تحصيل‌كرده از دیگر برنامه‌های دفتر امور بانوان استانداری یزد در راستای رفع مشکل بیکاری زنان است.

دانش‌یزدی افزود: استفاده از ظرفيت تشكل‌های مردم‌نهاد مرتبط در حوزه توسعه مشاغل خانگی، تقويت اتحاديه‌ وتعاونی‌های بانوان از طريق همکاری مشترك با اداره كل تعاون و رفاه اجتماعی، توسعه و تقويت دفاتر مشاوره شغلي و كاريابی‌های غيردولتي از طريق ارائه تسهيلات و امكانات به آن‌ها در چارچوب قوانين و مقررات دیگر برنامه‌های حمایتی امور بانوان استانداری در سال رونق تولید است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده آموزش را از جمله گزینه های تاثیرگذار بر رونق تولید اعلام کرد و گفت: آموزش فعالين اقتصادي جهت آشنايي بيشتر با تكنولوژي روز دنيا در زمينه اقتصاد و اشتغال، آموزش بانوان متقاضي اشتغال به منظور افزايش مهارت‌ها جهت جذب در بنگاه‌های توليدی، آموزش بانوان ساكن در روستاهای استان به‌ويژه روستاهای هدف گردشگری استان به منظور چگونگی برخورد با گردشگر و فروش توليدات خانگی خود با هدف رونق توليد پايدار، آموزش و آشنايی نحوه فروش و برند‌سازی محصولات بانوان داراي كسب و كار خرد و خانگي و... جهت فروش محصولات با استانداردهای جهانی و استارت‌آپ‌ها نیز از برنامه های امور بانوان استانداری است.

وی ادامه داد: آموزش دختران هنرجوی دبيرستان فنی و حرفه‌ای، هنرستان و ... به منظور چگونگي استفاده از ظرفيت‌ها و توانايی‌های خود در جهت كارآفرينی وآشنايی با نحوه نوين توليد و عرضه محصولات در بازار، آموزش تمامی بانوان استان در خصوص چگونگی مديريت صحيح خريدكالا و ترغيب آنان به خريد كالای با كيفيت ايرانی و نشان دادن پيامدهای مصرف كالای خارجی، اسراف و تجمل‌گرایی از برنامه های مدنظر امور بانوان استانداری در سال «رونق تولید» است.

دانش‌یزدی بازديد ميداني از بنگاه‌ها و مراكز توليدی با دو موضوع بازديد از مراكز توليدی موفق به منظور استفاده از تجارب آنان، بازديد از مراكز توليدی دارای مشكل به منظور آگاهی از مسائل و مشكلات آنان و پيگيری و رايزنی در خصوص حل آن را از دیگر برنامه‌های در دستور کار امور بانوان استانداری عنوان کرد.

انتهای پیام/3857

 



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.