بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 34134594
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد:

بازآفرینی شهری به سامانه یکپارچه مدیریت شهری نیاز دارد


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: بازآفرینی شهری به به سامانه یکپارچه مدیریت شهری نیاز دارد که با همکاری سازمان فاوا و شهرداری یزد این سامانه ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد  در نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری یزد با بیان اینکه این طرح مورد تاکید ریاست جمهوری بوده است، گفت: هدف عمده این طرح بافت‌های قدیم، فرسوده و ناکارآمد هستند که در مواقع بحرانی جز اولین نقاطی هستند که آسیب می‌بینند و به دلیل دسترسی نامناسب امکان ارائه خدمت در این مواقع به آنها وجود ندارد.

محسن صادقیان با بیان اینکه ساماندهی و ایمن سازی بافت‌های قدیمی اولین هدف بازآفرینی شهری است، افزود: باید معابر جدید و دسترسی مناسب در این بافت‌ها ایجاد شود و محله ‌های ناکارآمد را با امکانات و خدمات رفاهی، تجاری و ... جدید دوباره بسازیم و هر چه لازم است در این محلات حفظ شود.

وی با بیان اینکه محله‌هایی در بازآفرینی شهری یزد در نظر گرفته شده که قابلیت مسکونی دارد و برای سرمایه‌گذار جالب است، ادامه داد: بازآفرینی متکی به مشارکت مردمی است و بدون آن موفقیتی حاصل نمی‌شود بنابراین دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های هدف راه‌اندازی می‌شود تا با حضور بزرگان محله اعتماد مردم در این زمینه جلب شود.

صادقیان با بیان اینکه برای موفقیت در اجرای بازآفرینی شهری به سامانه یکپارچه مدیریت شهری نیاز است، گفت: باید اطلاعات کاملی از ساختمان‌های شهر داشته باشیم تا در مواقع بحرانی براساس نقشه این ساختمان‌ها و اطلاعات موجود اقدام کنیم؛ زیرساخت‌ خوبی در شهرداری وجود دارد که باید آن را در اختیار همه دستگاه‌های متولی قرار دهد.

وی عنوان کرد: با همکاری سازمان فاوا و شهرداری پروسه‌ای را جهت ایجاد سامانه یکپارچه مدیریت شهری ایجاد می‌کنیم و کلیه دستگاه‌های خدمت رسان نیز وظیفه دارند که تمام نقشه‌های اجرایی محلات از جمله اطلاعات خطوط آب، برق، گاز و ... را در اختیار فاوا قرار دهند.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.