بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36706643
استاندار یزد:

بالا بردن انتظار از دادستان موجب فرار سایرین از مسئولیت نشود


استاندار یزد با بیان اینکه نباید انتظارات از دادستان را بالا برد، گفت: اینکه بخواهیم دادستان در کوچکترین مسائل ورود پیدا کند نباید موجب شود کسانی که در جایگاه‌های مختلف مسئولیت دارند از مسئولیت خود فرار کنند.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، محمدعلی طالبی در مراسم تودیع و معارفه دادستان مرکز استان یزد که در سالن شهید عباسپور برگزار شد ضمن تقدیر از همراهی و تعاملات سازنده شمس دادستان سابق یزد در همه امور استان گفت: با اینکه دوران مسئولیت دادستان سابق یزد چندان طولانی نبود اما تعامل بسیار خوبی با مسئولان استان در همه امور از همکاری با شورای تامین تا همکاری با مجموعه مدیریت ارشد استان داشتند.

وی افزود: سپاسگزار همکاری و راهنمایی‌های دادستان سابق در موضوعات مختلف هستم که در مدت مسئولیت وی حداکثر تعامل بین اعضای شورای تامین استان وجود داشت که نتیجه آن امنیت و آرامشی بود که در استان  وجود دارد.

استاندار یزد گفت: در طول شش سال گذشته که در شورای تامین حضور داشتم حتی یک مورد پیش نیامد که استاندار مجبور به استفاده از حق قانونی خود از شورای تامین شود و برخلاف نظر دیگر اعضا تصمیم گیری کند و حتی در چالشی ترین موضوعات در این شش سال اصل بر تفاهم، همفکری و رای مشورتی همه اعضا بود و حتی بعضی مواقع که شاید اجماع وجود نداشت به جای تصمیم‌گیری، موضوع به جلسه بعد واگذار می‌شد و به تفاهم می‌رسیدیم.

وی با بیان اینکه این ویژگی و همفکری در شورای تامین استان در شش سال گذشته در کشور بی نظیر بوده است، ادامه داد: این موضوع مرهون تعامل و همکاری همه اعضای شورای تامین از جمله دستگاه‌ قضایی، سپاه، نیروی انتظامی و اداره کل اطلاعات و سایر اعضا بوده است.

طالبی ضمن تبریک به حدادزاده دادستان جدید مرکز استان، بومی بودن، اشراف به مسائل استان و حوزه استان، اشراف بر مسئولیت خود و به خصوص جوان بودن را از ویژگی‌هاب بارز وی دانست و گفت: این موضوع بسیار مایه خوشحالی است  که وی جوان ترین دادستان مرکز استان محسوب می‌شود و علاوه بر آن فرمانده سپاه الغدیر استان نیز از جوان‌ترین فرماندهان است.

وی تصریح کرد: امیدواریم این ویژگی جوان بودن دادستان در کنار تجربیات بسیار خوبی که دیگران در مجموعه مدیریت ارشد و اعضای شورای تامین از جمله مدیر کل دادگستری استان، مدیر کل اطلاعات و فرماندهی نیروی انتظامی دارند نمونه‌ای از تعامل و اعتماد به نیروهای جوان در برقراری امنیت، آرامش و عدالت باشیم و شاهد تعامل خوب و سازنده بین همه دستگاه‌ها باشیم.

استاندار یزد با بیان اینکه نباید انتظارات از دادستان را بالا برد، گفت: اینکه بخواهیم دادستان در کوچکترین مسائل ورود پیدا کند نباید موجب شود کسانی که در جایگاه‌های مختلف مسئولیت دارند از مسئولیت خود فرار کنند بلکه باید هر کسی در هر جایگاهی قرار دارد مسئول اقدام و فعالیت‌های خویش باشد.

طالبی تصریح کرد: دستگاه قضا باید کمک کند که مسئولیت‌پذیری در همه حوزه‌ها گسترش یابد و هر کسی در هر جایگاهی نسبت به وظایف قانونی خود توجیه باشد احساس مسئولیت کند و به مردم، رسانه‌ها و دستگاه‌های نظارتی پاسخگو باشد.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.