بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 30846098
کیفیت و تجربه؛ حرف اول آرایشگاه حدیث یزد

بانوان یزدی‌ مشتری همیشگی این آرایشگاه هستند!


مدیر یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های آرایشی در یزد مشتری مداری را سرلوحه کار خود قرار داده و با 16 سال سابقه زمینه اشتغال 24 بانوی یزدی را فراهم کرده است.

به گزارش یزد آوا؛ زیبایی خواسته‌ی فطری بشر است، خدا زیباست و این زیبایی دوستی را در نهاد انسان به هدیه گذاشته است، چشم بشر به دنبال زیبایی و هارمونی است. آرایشگران هم در راستای افزودن به زیبایی انسان‌ها تلاش می‌کنند و اینکه افراد برای افزودن به زیبایی خود از چه روش‌ها و موادی بهره ببرد که زیبایی اولیه را از دست ندهد، از اهمیت خاصی برخوردار است.

یکی از سالن‌های زیبایی شهر یزد که تاکنون سعی کرده با انجام کار به‌صورت تخصصی و حرفه‌ای رضایت مشتری را جلب کند، سالن زیبایی حدیث یزد است.

سالن زیبایی حدیث به مدیریت سعیده منصوری فعالیت رسمی خود را در سال ۱۳۸۰ در راستای ارائه انواع سرویس‌های درمانی و زیبایی با مطالعه و بهره‌گیری از استانداردهای روز جهانی آغاز کرده است.

سالن زیبایی حدیث با استفاده از بهترین برندهای آرایشی و بهداشتی روز دنیا، پرسنل مجرب و آموزش‌دیده، حفظ کیفیت برتر و مداوم در ارائه تمام سرویس‌ها، رعایت اصول بهداشتی میزبان مشتریان خود است.

در همین راستا خبرنگار یزدبانو با سعیده منصوری مدیر سالن زیبایی حدیث به گفتگو نشسته است.

*یزدبانو: لطفاً خودتان را معرفی کنید:

سعیده منصوری هستم، متولد ۱۳۶۳ که از 15 سالگی وارد حرفه آرایشگری شدم و موفق شدم بعد از 2 سال آموزش آرایشگاه کوچکی را در یک پارکینگ ۱۸ متری دایر کنم و خدا را شکر در این سال‌هایی که گذشت توانستم با آموزش‌ و علاقه، کارم را گسترش دهم.

معتقدم انسان‌ها دید، تجربه و نکات مختلفی دارند و برای موفق شدن باید از دیدگاه‌های مختلف افراد بهره برد و چون همیشه به دنبال بهترین‌ها بودم تمام تکنیک‌ها و آموزش‌ها را زیر نظر آرایشگرهای برتر و مطرح کشور و دنیا فراگرفتم.

 آموزش زیر نظر خانم سعادتی؛ چهارمین میکاپ آرتیست دنیا در سال 84، خدایار، زارع و چند استاد از کشورهای روسیه و ترکیه را در کارنامه خود دارم.

*یزدبانو: تاکنون در مسیر حرفه خود چه موفقیت‌هایی کسب کرده‌اید؟

اولویت کار من جلب رضایت مشتری و مشتری مداری است به همین دلیل گواهینامه استاندار ISO/FDIS 10002 برای رضایتمندی مشتریان دریافت کردم.

و خوشبختانه تاکنون برنده تندیس بهترین مکانی است در دبی، نفر اول مسابقه گریم عروس در تهران، برنده تندیس بانوی برگزیده در همایش نقش بانوان در اقتصاد مقاومتی و افق ۱۴۰۴ شدم.

*یزدبانو: راز موفقیت خودتان در چه می‌بینید؟

به نظر خودم اولین دلیل که توانسته تاکنون مسیر موفقیت ما را رقم بزند این است که خودم و همکارانم سعی کردیم در محیط کار حتی در روزهای شلوغ و پرکار شاد و سرزنده‌ باشیم.

حضور در کلاس‌های مشتری مداری، بالا بردن سرویس‌دهی به مشتریان، برخورد مناسب خود و پرسنل برای آرامش بخشیدن به مشتری و القای آرامش به آن‌ها، آماده‌باش پرسنل برای خدمات‌دهی به‌منظور جلوگیری از اتلاف وقت مشتریان از مواردی است که همیشه خود و همکارانم در طول مدت کاری به آن پایبند بوده‌ایم.

همیشه به دنبال تکنیک‌ها و آموزش‌های جدید هستم بطوریکه چندین بار در سال دوره‌های آموزشی مختلف را طی می‌کنم و جالب است بدانید جدای از گریم آرایشگری، درزمینهٔ گریم سینمایی هم آموزش دیده‌ام البته مواد استفاده‌شده در گریم سینمایی متفاوت است من تنها از تکنیک‌های آن‌ها در گریم آرایشی استفاده می‌کنم.

*نظرتان در خصوص ارتباط با مشتری چیست؟

من و همکارانم ارتباط صمیمانه‌ای با مشتریان داریم. خیلی از مشتریان که برای اولین بار به سالن آرایش حدیث مراجعه می‌کنند وقتی صمیمیت ما با دیگر مشتریانمان را می‌بینند حس می‌کنند که ما با مشتری فامیل هستیم! اما واقعیت این است که سعی داریم ساعتی که مشتری در سالن ما به سر می‌برد احساس امنیت و آرامش داشته باشد.

*یزدبانو: سالن زیبایی حدیث ظرفیت پذیرش چه تعداد مشتری را دارد؟

خدا را شکر می‌کنم که وضعیت مراجعه مشتریان به سالن زیبایی حدیث عالی است. در ابتدا که کارم را شروع کردم تقریباً ماهی یک مشتری داشتم، اما با تلاش و پشتکار قوی و اعتقادی که به موفق شدن داشتم، روزبه‌روز تعداد مشتریان افزایش یافت.

تعداد معینی مشتری نداریم و ممکن است روزانه تا 60 مشتری متغیر باشد به‌طوری‌که روز 29 اسفند سال گذشته 10 عروس را پذیرش کردیم یا چندی پیش کار گریم سه عروس  و 60 نفر از همراهیانشان را با رضایت کامل انجام دادیم.

ناگفته نماند، یکی از هدف‌های «سالن زیبایی حدیث» دربرگیری مشتری‌ها است و تاکنون قشرهای مختلف از ضعیف تا مرفه جامعه مشتری‌مان بوده‌اند.

یزدبانو: میزان رضایت مشتریان شما از کیفیت خدمات شما چگونه است؟

خوشبختانه تقریباً همه مشتریان از خدماتمان راضی هستند و همین باعث افزایش مشتری شده است. وقتی مشتریان از طریق کانال‌های مختلف از جمله اینستاگرام، تلفنی و حتی حضوری ابراز رضایت می‌کنند و از کار ما راضی هستند بسیار انرژی‌بخش بوده و خدا را شاکر هستم.

*یزدبانو: از راه‌های ارتباطی با مشتریان سخن گفتید، راه‌های ارتباطی سالن «حدیث» با مشتریان چیست؟

سالن زیبایی حدیث در یزد، بلوار جمهوری، خیابان وکیل، خیابان امام جعفر صادق (ع)، کوچه رضازاده واقع شده است.

مشتریان می‌توانند با شماره تلفن 35246980-035 به‌طور مستقیم با سالن زیبایی حدیث ارتباط برقرار کنند و ما را در صفحه اینستاگرام نیز به نشانی academi-hadis دنبال کنند.

*یزدبانو: در خصوص ساعت کاریتان هم توضیح دهید.

در شش‌ماهه اول سال صبح‌ها از ساعت 8 تا 13 و عصرها از 17 الی 20 و شش‌ماهه دوم سال عصرها در ساعت 16 آغاز به کار می‌کنیم؛ اما بعضی روزها که تعداد عروس زیاد باشد و کار را زودتر شروع می‌کنیم.

*یزدبانو: در رابطه با میزان اشتغال‌زایی توضیح دهید.

در حال حاضر در این سالن زیبایی دوبلکس و با حدود 500 متر زیربنا تعداد 24 نفر مشغول به کار هستند که 12 نفر به‌صورت ثابت و مابقی در صورت بالا بودن تعداد مشتریان مراجعه‌کننده به سالن می‌آیند.

یزدبانو: خاطره‌ای شیرین از کارتان تعریف کنید.

انسان‌ها زیبا هستند و ما به‌عنوان آرایشگر مسئولیم آرایش آن‌ها را دوچندان کرده و عیب‌ها و نقص‌های صورت آن‌ها را محو کنم. کاش این امکان را داشتیم که از آینه‌ای که عروس‌ها بعد از گریم خود را در آن نگاه می‌کنند فیلم می‌گرفتیم. آن لحظه برای من و پرسنل سالن زیبایی حدیث شیرین و لذت‌بخش است. آن حالت تعجب از زیباتر شدنشان واقعاً دیدنی است.

یادم هست یک‌بار بعدازآنکه عروس را آرایش کردیم و عروس خود را در آینه دید گریه کرد و گفت «در زمان عقدم تصویر خوبی از خود به ذهن ندارم اما اینکه مرا این‌قدر زیبا آرایش کردید خوشحالم»؛ البته اصرار کردم که گریه نکند چراکه زحمت ما را به باد می‌داد.

*یزدبانو: چه توصیه‌ای به بانوان آرایشگر دارید؟

گاهی در آرایشگاه‌های زنانه برای اینکه نوع آرایش و مدل گریم را به‌عنوان نمونه کار به مشتری نشان دهند از تصاویر مشتری بعد از گریم استفاده می‌کنند که توصیه من این است برای این کار هم از مدلینگ استفاده کنند که خیال مشتری هم از این بابت راحت باشد. البته مردم هم امروز آگاه هستند و از خطرات انتشار تصاویر در شبکه‌های مجازی باخبرند اما آرایشگرها باید بنا به وظیفه شرعی و ذاتی در این عمل محتاط باشند.

*یزدبانو: چه توصیه‌ای به بانوان دارید؟

به نظر من بانوان یزدی خیلی به دنبال اینکه به وضع ظاهر و سلامتی خود بها بدهند نیستند اما بانوان یزدی باید بدانند همان‌طور که بدن نیازمند غذا است پوست و مو هم نیازمند غذای مناسب است.

پاک‌سازی پوست، ویتامینه کردن مو و استفاده از ماسک‌های گیاهی که هم هزینه کمی هم دارد و هم‌زمان زیادی را نمی‌خواهد و نحوه استفاده از آن‌ها هم بسیار آسان است و به‌راحتی می‌توان با جستجو در اینترنتی به آن دسترسی پیدا کرد را مهم بدانند.

انتهای پیام/ش




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.