بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36267805
امام جمعه یزد:

باید در خصوص تبیین بیانیه گام دوم انقلاب کار اساسی انجام گیرد


امام جمعه یزد گفت: در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب سعی شده کتابی شامل 11 مقاله که در توضیح این بیانیه است به چاپ برسد، البته باید در این خصوص کار اساسی انجام شود و نباید اقداماتی احساسی و زوگذر انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار یزدآوا، آیت الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر امروز در همایش ائمه جمعه استان یزد گفت: در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب سعی شده کتابی شامل 11 مقاله که در توضیح این بیانیه است به چاپ برسد، البته باید در این خصوص کار اساسی انجام شود و نباید اقداماتی احساسی و زوگذر انجام گیرد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز گفت: در این خصوص با مدیر کل میراث فرهنگی استان صحبت کردم و موضوعات مختلف از جمله حساسیت شهر و مردم یزد، حفظ روحیه خاص معنوی و مذهبی در استان در این ایام، رعایت حجاب اسلامی در بین مسافران، راهنمایان تورهای گردشگری و نیروهای خدمت دهنده در هتل‌ها و ...  و حفظ امنیت اخلاقی شهر مورد تاکید قرار گرفت و استاندار نیز باید دراین زمینه تاکید داشته باشند تا مشکلی به وجود نیاید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ادامه داد: با مسئول فرهنگی شهرداری یزد نیز در خصوص ایام عید و نکاتی که در این زمینه باید رعایت شود صحبت شد و باید نکات فرهنگی و معنوی در محیط شهری و همچنین تابلوها و بنرها در استان رعایت شود.

آیت‌الله ناصری در خصوص ضرورت رعایت شایسته‌سالاری در انتخاب مسئولان و مدیران در استان گفت: باید مدیران و مسئولانی شایسته برای استان انتخاب شوندو همه مسئولان نیت خدایی برای خدمت به مردم داشته باشند و در انتخاب مدیران برای استان و تمام شهرستان‌ها فارغ از حزب و گروه عمل شود که تاکنون نیز تا حد زیادی این نکات مراعات شده است.

وی در خصوص طرح واگذاری یارانه‌ها به استان‌ها گفت: پیشنهادی که دراین زمینه برای حذف دهک‌های بالا جامعه از دریافت یارانه وجود دارد این است که مددجویان کمیته امداد، مددجویان بهزیستی، شاغلان در کارخانه‌ها و بعضی ادارات که وضعیت مشخصی دارند یارانه را دریافت کنند و دیگران را حذف کنند، پس از این افرادی که حذف شده و معترض هستند مراجعه می‌کنند و چنانچه پس از بررسی مشخص شود که باید یارانه را دریافت کنند پرداخت یارانه به آنها مجددا به جریان بیفتد.

امام جمعه یزد عنوان کرد: متاسفانه حرکتی در کشور مخصوصا در پیش گرفته شده که مصرف گرایی را زیاد می‌کند، اینکه تا کالایی گران می‌شود اقدام به واردات آن کنیم و بازار را از آن اشباع کنیم موجب مصرف گرایی در مردم می‌شود و حتی موجب ارزانی آن کالا نیز نشده است و واردات برای ارزانی کالا اقدام درستی نیست و باید در این خصوص کار فرهنگی انجام شود.

وی در خصوص عرضه پوشاک‌های نامناسب در برخی فروشگاه‌ها گفت: صنعت پوشاک بسیار مهم است و می‌تواند استغال خوبی را برای مردم ایجاد کند، این صنعت نیاز به پول زیاد و تکنولوژی پیشرفته‌ای ندارد و می‌توان با برخی آموزش‌ها و سرمایه‌گذاری کم اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولید پوشاک مناسب و اسلامی کرد و اشتغال زیاد نیز در این صنعت ایجاد کرد.

آیت‌الله ناصری تاکید کرد: باید بنیه دینی جامعه را تقویت کرد و ارگان‌های فرهنگی در این زمینه بیشتر کار کنند و روحیه همکاری و همیاری در بین مردم وجود داشته باشد تا بتوان بر مشکلاتی از جمله مشکلات مادی چیره شد.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.