بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 33820865
مدیر عامل جدید اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران استان یزد:

بدهی 10 میلیاردی صنایع لبنی به دامداران یزدی/ کارخانجات لبنی استان یزد توانایی جذب همه شیر تولیدی استان را ندارند


مدیر عامل جدید اتحادیه دامداران یزد با بیان این که بدهی صنایع لبنی به دامداران استان نزدیک به 10 میلیارد تومان است گفت: صنایع لبنی علاوه بر خرید شیر به قیمت بسیار پایین در پرداخت پول شیر به دامدار نیز کوتاهی می کنند و به موقع پرداخت نمی کنند حتی یک الی دو سال طول می کشد تا پول دامدار برگردد.

مدیر عامل جدید اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزد آوا با اشاره به افزایش قیمت نهاده های دامی گفت: دولت اختصص ارز مبادله ای به واردات نهاده های دامی چون سویا، جو، ذرت و ... را حذف کرده و این باعث افزایش 40 الی 60 درصدی قیمت نهاده دامی شده و به شدت هزینه های دامدار افزایش یافته است.

امیر ثقفی اظهار داشت: قیمت شیر متناسب با افزایش قیمت نهاده های د امی افزایش نداشته است. هر کیلو شیر برای دامدار هزار و 500 تومان هزینه در بردارد اما دولت قیمت هزار و 440 تومان را برای هر کیلو شیر تعیین کرده که متاسفانه کارخانه های لبنی هرگز زیر بار این قیمت نرفته و تقریبا شیر را هر کیلو هزار و 250 تا هزار و 300 تومان از دامدار می خرند.

وی با بیان این که بدهی صنایع لبنی به دامداران استان نزدیک به 10 میلیارد تومان است  گفت: صنایع لبنی علاوه بر خرید شیر به قیمت بسیار پایین در پرداخت پول شیر به دامدار نیز کوتاهی می کنند و به موقع پرداخت نمی کنند حتی یک الی دو سال طول می کشد تا پول دامدار برگردد. در واقع کارخانجات لبنی به نوعی از دامدار سوء استفاده می کنند.

ثقفی با اشاره به تعطیلی بسیاری از دامداری های استان گفت: تعداد زیادی از دامداران استان در چند مرحله گاو شیری و حتی آبستن خود را به کشتارگاه برده اند چرا که دیگر برای آنها ادامه کار مقرون به صرفه نیست متاسفانه ادامه این روند منجر به تعطیلی بیشتر دامداری ها، کاهش تولید و از بین رفتن اشتغال خواهد شد این در حالی است که تمام دغدغه دولت ایجاد شغل است.

تولید روزانه 600 تن شیر در یزد

مدیر عامل اتحادیه دامداران یزد اظهار داشت: علی رغم وجود مشکلات زیاد دامداران اخیراً در ایستگاه های جمع آوری شیر تعرفه برق را از کشاورزی به سایر مصارف که بالاترین قیمت را دارد تغییر داده اند و این مشکل دیگری است که به ما تحمیل شده است. این درحالی است که دامداران ضعیف ترین قشر تولیدکنندگان بخش کشاورزی هستند که نیازمند حمایت بیشتری هستند.

ثقفی با بیان این که صنایع لبنی داخل استان یزد توانایی جذب و خرید همه شیر تولیدی استان را ندارند اعلام کرد: روزانه حدود 600 تن شیر در استان تولید می شود که حداقل نیمی از آن به خارج استان صادر می شود. شهرهای گرگان، گنبد، تهران، شیراز و اصفهان از جمله شهرهایی هستند که شیر استان یزد را خریداری می کنند.

انتهای پیام/ق

 

 

 

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.