بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 21749440
غریب نوازی مسئولان یزدی؛

بذل و بخشش آب برای اصفهانی‌ها، قاطعیت برای مشترکین یزدی!


در حالی که استان یزد در بحران کم آبی به سر می‌برد و برای مشترکان آب با قبض 40 هزار تومان اخطار قطعی صادر می‌شود، مسئولان استان در مقابل استفاده مجانی فولاد مبارکه اصفهان از خط لول انتقال آب یزد سکوت کرده‌ند.

یزد آوا؛ استان یزد دائما با معضل کم آبی دست و پنجه نرم می‌کند و چند سالی است که این موضوع خود را بیشتر نشان داده است. علاوه بر کمبود آبی که در بخش‌های صنعتی و کشاورزی استان وجود دارد، مردم یزد حتی در تأمین آب شرب نیز با مشکل مواجه هستند و در برخی نقاط افت فشار و قطعی آب مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورده است.

خط انتقال آب یزد که چندسالی است برای کم کردن مشکلات آب استان راه‌اندازی شده نیز نتوانسته در خرماپزان تابستان مشکل افت فشار و قطعی آب را حل کند و انتقال آب از خلیج فارس به یزد برای مصارف صنعتی وعده‌ای  بود  که روحانی برای حل مشکل آب استان داد.

اما نه تنها خبری از انتقال آب از خلیج فارس به یزد نیست بلکه در کمال ناباوری این روزها خبر استفاده فولاد مبارکه اصفهان از خط لوله اول انتقال آب به یزد نیز برای  مصارف صنعتی این کارخانه در رسانه‌ها منتشر شد و مسئولان وزارت نیرو نیز بر آن صحه گذاشتند.

در این روزهای گرم تابستان نه تنها آب شرب روستاهای استان از طریق تانکر تأمین می‌شود بلکه در برخی نقاط مرکز استان نیز مردم از تانکر برای تأمین آب شرب خود استفاده می‌کنند با این حال مسئولان استان در این خرماپزان به دلیل عدم پرداخت قبض آب با رقم‌های ناچیز،  برای شهروندان یزدی اخطار قطع آب صادر می‌کنند و در مقابل استفاده غیرقانونی و بدون هزینه فولاد مبارکه اصفهان از خط لوله انتقال آب به یزد که از جیب مردم استان راه اندازی شده، سکوت کرده‌اند.

اما نکته دیگری نیز که برخی رسانه‌ها به آن اشاره کردند بی توجهی خود مسئولان به هدر رفت آب در ادارات است؛ مسئولانی که وضعیت آب را در یزد بحرانی می دانند و حاضرند آب مشترکین یزدی را به دلیل رقم 40 هزار تومان در این تابستان گرم قطع کنند  باید نظارتی نیز بر استفاده  آب شرب برای نظافت محوطه ادارات داشته باشند.

سکوت و بذل و بخشش آبی که حق مردم استان است برای استفاده صنعتی در استان های مجاور و استفاده آب برای نظافت ادارات و در مقابل صدور قبض اخطار آب برای شهروندان یزدی نشان می‌دهد که مسئولان استان هیچ دغدغه ای برای رفع بحرانی بودن وضعیت آب استان ندارند و خود نیز به این وضعیت دامن می‌زنند.


انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.