بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 34918248
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

برخی مسئولین به دنبال حجاب زدایی در جامعه هستند


امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: باید نسبت به عفاف و حجاب در جامعه اسلامی توجه بیشتری شود، متاسفانه امروز بعضی از حرکت‌ها در رابطه با حجاب زدایی و عفاف زدایی از طرف حتی برخی مسئولین دیده می‌شود که انتظار نمی‌رود.

به گزارش خبرنگار یزدآوا، امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز قیام خونین مردم مشهد در تیرماه در سال 1314 در دفاع از حجاب و عفاف در جامعه اسلامی آن زمان گفت: باید نسبت به عفاف و حجاب در جامعه اسلامی توجه بیشتری شود، متاسفانه امروز بعضی از حرکت‌ها در رابطه با حجاب زدایی و عفاف زدایی از طرف حتی برخی مسئولین دیده می‌شود که انتظار نمی‌رود.

آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی ادامه داد: اینکه مسئولینی در سطح کشور و حتی در سطح استان اصرار داشته باشند بانوان در مراسم و اماکنی مانند ورزشگاه حضور داشته باشند که در شان آنها نیست کار درستی نیست و از امام جمعه اردکان نیز تشکر می‌کنم که نسبت به  اصرار برخی از افراد که احساس می‌کنند مسئول هستند و نسبت به عفاف و حجاب بی توجهی می‌کنند تذکر داده‌اند.

وی ادامه داد: باید نسبت به افرادی که می‌خواهند به اسم نظارت بر جامعه در زمینه حجاب ابراز وجود و دخالت بی جا می‌کنند و در فرهنگ جامعه اختلاف افکنی می‌کنند تذکر داد که این افراد تعمدا در مقابل آیه قرآن که «کونوا قوامین لله شهدآء بالقسط» خدا محور باشید و عدالت را در جامعه پیاده کنید به دنبال منافع حزبی و محلی خود هستند و با فشار بر مدیریت استان به دنبال عزل و نصب دلخواه خود هستند.

مدرسی با بیان اینکه چنانچه آیه «کونوا قوامین لله شهدآء بالقسط» در جامعه پیاده شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود، ادامه داد: زمانی که امام علی(ع) به حکومت ظاهری دست پیدا می‌کند هیچکدام از بستگان خود را مشغول به کار نمی‌کند آیا امامین حسنین توان پذیرش مسئولیت نداشتند چه کسانی بهتراز انها می‌توانست به فرمانداری منصوب شود؟ شان مسئول این نیست که برادر، اقوام و ارحام و ... خویش را مشغول به کار کند ، مقام معظم رهبری چه قبل از مسئولیت رهبری و چه اکنون که 30 سال از مسئولیت رهبری ایشان گذشته هیچ کدام از اقوام و ارحام ایشان از جان ایشان مسئولیت نپذیرفته‌اند، این همان سیره امام علی(ع)  است و اینها را باید توجه داشت و برای رضای خدا کار کرد.

وی احساس مسئولیت مسئولین در راستای پستی که دارند را از دیگر اصولی دانست که باید رعایت شود و گفت: بعضی از افراد جامعه ما مسئول هستند اما احساس مسئولیت ندارند وقتی این احساس وجود نداشته باشد حرکت در راستای انجام وظایف هم صورت نمی‌گیرد بنابراین باید کسانی روی کار بیایند که احساس مسئولیت داشته باشند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: صرف اینکه مردم افرادی را صاحب منصب کنند که هنر نیست باید افرادی صاحب پست و منصب شوند که در مقابل فقر، بیکاری، مشکلات اجتماعی، مشکلات اقتصادی و ... مردم احساس مسئولیت کنند کسانی که با ماشین چند صد میلیونی خود رفت و آمد می‌کنند مطمئنا متوجه گرمازدگی افرادی که در این گرما کار می‌کنند و عرق می‌ریزند نمی‌شود یا کسی که هر زمان دست در جیب خود کند ده ها میلیون پول در می آورد نمی‌تواند احساس کند که مدرم در چه تنگنای اقتصادی قرار دارند و چون این درک را ندارد می‌گوید جامعه از نظر اقتصادی وضع خوبی دارد این تمکن بالا اجازه احساس مسئولیت را به افراد نمی‌دهد.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشور ما امسال متاسفانه  به دلیل گرمی هوا و کمی بارش دچار کمبود برق و قطعی برق شده و در برخی استان‌ها سهمیه بندی آب وجود دارد که باید همه ما با مدیریت بهتر مصرف آب و برق و صرفه جویی برق در اختیار همگان قرار گیرد و البته این موضوع ضرورت وجود انرژی هسته‌ای برای تولید بر ق را نشان می‌دهد که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند ودشمنان داخلی و خارجی در مقابل این جریان ایستادند و چند سالی است مسئولین در این رابطه سادگی به خرج دادند.

وی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگبهان نیز گفت: از اعضای شورای نگهبان از فقها و حقوقدانان که پاسدار ارزش‌های دینی و قانون اساسی هستند تشکر می‌کنیم و از انها انتظار می‌رود که مصلحت اندیشی را در سطح ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس و ... کنار بگذارند و افرادی که لایق هستند و علاوه بر اینکه مسئول باشند احساس مسئولیت صحیح و انقلابی داشته باشند را در نظر بگیرند تا کشور دچار گرفتاری نشود.

مدرسی گفت: در طول چند ماهه آینده دشمنان فشارهای مضاعفی را بر ما تحمیل می‌کنند چون قسم یاد کرده اند که نگذارند انقلاب اسلامی 40 سالگی خود را ببیند، ائتلاف خارج از کشور با جلوداری امریکا وهم پیمانی کشورهای عربی علیه ایران شکل گرفته است و در داخل نیز، ائتلاف ضد انقلاب، سلطنت طلبان و منافقین در حالل شکل گیری است و دارند برای آن برنامه ریزی می‌کنند اما ما با اعتقاد به وعده خداوند و آیه‌های قرآن معتقدیم که با مقاومت و ایستادگی  و تدبیر می‌توان مکر دشمن را به خودش بازگرداند.

گرامیداست سالروز ولادت حضرت معصومه(ع) و روز دختر از دیگر مواردی بود که امام جمعه بخش مرکزی یزد به آن اشاره داشت و گفت: زیارت دو امامزاده حضرت عبدالعظیم حسنی و حضرت معصومه(ع) است که معادل زیارت سیدالشهدا و زیارت علی بن موسی الرضا است که باید به این موضوع توجه خاص داشت.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.