بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 37606674
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

برپایی دوازدهمین نمایشگاه کتاب یزد/ کتابخانه‌های مدارس احیا می‌شود


مجید جوادیان‌زاده گفت: دوازدهمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب و مطبوعات محلی استان یزد با محوریت کودک و نوجوان از تاریخ 23 تا 29 بهمن ماه در محل جدید نمایشگاه‌های دائمی یزد برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، مجید جوادیان‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد از برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب و مطبوعات محلی و رسانه‌های استان یزد خبر داد و گفت: این نمایشگاه با محوریت کودک و نوجوان از تاریخ 23 تا 29 بهمن ماه در محل جدید نمایشگاه‌های دائمی یزد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه  سن کودکی و نوجوانی بهترین سنن برای شکل‌گیری فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است، ادامه داد: کودکان با توجه به فعالیت شبکه‌های اجتماعی در جوامع امروزی بیشتر از گذشته نیازمند حمایت نهادهای فرهنگی در بحث معرفی کتاب‌های مفید هستند و از این جهت گفتمان نمایشگاه کتاب امسال کودک و نوجوان در نظر گرفته شده و برنامه‌های جنبی نمایشگاه نیز با این سمت و سو تعریف شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه حذف ناشران کمک آموزشی و ناشران خارجی ازویژگی‌های این  نمایشگاه محسوب می‌شود، عنوان کرد: تاکنون 260 غرفه برای ناشران شرکت کننده در نمایشگاه کتاب یزد در نظر گرفته شده و ساعت 9 تا 13 و 16:30 تا 21:30 نیز برای بازدید از نمایشگاه تعریف شده است.

جوادیان زاده تجلیل از برگزیدگان و مروجان برتر حوزه کتاب، تقدیر از روستاهای برگزیده دوستدار کتاب استان، برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، طرح شهر برگزیده خلاق کتابخوانی و کاروان دانایی را از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه نام برد و افزود: کتابفروشی‌های استان نیز تحت عنوان همراه نمایشگاه حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه 70 هزار و 688 عنوان کتاب در دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب یزد در اختیار بازدیدکنندگان و علاقمندان به کتاب قرار می‌گیرد، گفت: در این نمایشگاه 106 ناشر در بخش عمومی و 104 نمایندگی ناشر در همین بخش، همچنین 66 ناشر در بخش کودک و نوجوان و 37 نمایندگی ناشر در همین بخش شرکت دارند.

جوادیان‌زاده با اشاره به اینکه مدت‌هاست کتابخانه‌های مدارس از نظر فضا، امکانات سخت افزاری و... دچار فرسایش و کهنگی شده‌اند، افزود: طرح نهضت احیای کتابخانه‌های مدارس استان در سال جاری با همکاری دستگاه‌های مربوطه اجرایی می‌شود و بخشی از بن خرید کتب نمایشگاهی امسال جهت احیای کتابخانه‌های مدارس در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.