بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 33334288
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خبر داد

برپایی کنگره شهید «ذوالفقاری»، شهید شاخص استان یزد با حضور سردار سلامی


فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: استکبار توان مقابله نظامی با ایران را ندارد. آمریکایی‌ها می‌گویند پاسخ ایران به حمله نظامی ما قابل محاسبه نیست

به گزارش یزد آوا، فرمانده سپاه الغدیر یزد صبح امروز در نشست خبری کنگره ملی شهید شاخص بسیج دانش‌آموزی شهید محمدحسین ذوالفقاری گفت: اگر امروز ما در کشور قدرت بازدارندگی داریم و استکبار جهانی از قدرت ما حساب می‌برد بخاطر وجود فرهنگ جهاد و شهادت است.

سردار فتح‌الله جمیری با تبریک حماسه‌آفرینی مردم در یوم‌الله 22 بهمن امسال اظهار داشت: خدا رو شکر شاهد بودیم که روز گذشته مردم کشورمان با شور و شعور و با بصیرت وارد صحنه شدند و حماسه عظیمی رقم زدند.

وی اضافه کرد: هرگاه استکبار و دشمن خواست به کشور ضربه بزند، مردم پروشورتر وارد صحنه شدند و 22 بهمن امسال هم شاهد بودیم که حماسه تماشایی به وقوع پیوست.

فرمانده سپاه الغدیر یزد افزود: بررسی‌های صورت گرفته نشان داده که حدود 20 الی 30 درصد حضور امسال مردم در راهپیمایی 22 بهمن پرشورتر از قبل بوده است.

جمیری پیرامون شهید ذوالفقاری نیز گفت: شهید ذوالفقاری متولد سال 1348 است و در سال 1360 نیز به شهادت رسید و وی در واقع جوان‌ترین شهید دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: شهید ذوالفقاری منتخب از بین شهدایی است که استان‌های مختلف به عنوان شهید شاخص معرفی کردند و وی که جوان‌ترین شهید دفاع مقدس است، به عنوان شهید شاخص امسال انتخاب شد.

فرمانده سپاه الغدیر یزد ادامه داد: در واقع شهید محمدحسین ذوالفقاری شهید صغیری است که وارد جهاد کبیر شد و به شهادت رسید. وی در محرم به دنیا آمد و در محرم هم به شهادت رسید و در جبهه هم کارش سقایی بود.

تصریح کرد: کنگره این شهید روز چهارشنبه در سالن همایش پردیس بین‌الملل با حضور سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار خواهد شد. با خانواده شهید نیز دیدار داشته‌ایم و به طور حضوری از ایشان جهت شرکت در کنگره دعوت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تقریبا یک چهارم کل شهدای دفاع مقدس شهدای دانش‌آموز هستند، اظهار داشت: 36 هزار شهید دانش‌آموز در دفاع مقدس داریم که از این تعداد، 862 نفر آن‌ها مربوط به استان یزد است که با توجه به جمعیت استان این تعداد بالایی محسوب می‌شود.

فرمانده سپاه الغدیر خاطرنشان کرد: هدف کنگره این است که فرهنگ جهاد و شهادت را به نسل جدید انتقال دهیم. ما به فرهنگ جهاد و شهادت نیاز داریم و مسئولیت همگان از جمله اصحاب رسانه جهت انتقال این فرهنگ به جامعه سنگین است.

جمیری گفت: بدیهی است که فعالیت‌های ما جهت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در کشور منحصر به برگزاری کنگره نیست و ما فعالیت‌های دیگری هم در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های ما در حوزه دانش‌آموزی اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور است که ما در سال حدود 12 هزار دانش‌آموز را راهی مناطق عملیاتی می‌کنیم.

فرمانده سپاه الغدیر همچنین افزود: جنگ ما به فرموده حضرت امام(ره) جنگ فقر و غنا است. امام فرمودند جنگ ما با تمام نامردی‌های دنیا است و این جنگ تمامی ندارد.

جمیری تأکید کرد: استکبار توان مقابله نظامی با ایران را ندارد. آمریکایی‌ها می‌گویند پاسخ ایران به حمله نظامی ما قابل محاسبه نیست و ما نمی‌دانیم در صورت حمله به ایران گستردگی تقابل ایران چقدر خواهد بود.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.