بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 33374645
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد مطرح کرد

بصیرت مثال زدنی سقای 12 ساله جبهه/ فرهنگ شهید و شهادت نیاز جامعه امروز است


فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به ویژگی‌های این شهید والا مقام گفت: شهید ذوالفقاری در دوران کودکی خدمت امام(ره) رسیده و در ایام کودکی و نوجوانی با بصیرت تمام به جبهه‌ها اعزام شده است.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد صبح امروز در کنگره ملی شهید شاخص دانش آموزی کشور ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین قدردانی از حضور پرشکوه مردم در روز 22 بهمن ماه، گفت: ملت ایران به خصوص مردم استان یزد در این حماسه بزرگ به خواست مقام معظم رهبری لبیک گفتند و حضور مقتدرانه و با شور و شعور خود را نشان دادند.

سردار فتح‌الله جمیری ضمن تشکر از برگزار کنندگان کنگره شهید ذوالفقاری و تمام کسانی که در این کنگره حضور یافتند، عنوان کرد: این شهید بزرگوار از کم سن‌ترین افرادی بود که در جبهه حق علیه باطل هشت سال دفاع مقدس حضور یافت و سرانجام به شهادت رسید.

وی افزود: برای انتخاب شهید شاخص از سراسر کشور شهدایی معرفی می‌شوند و با توجه به خصوصیات و ویژگی‌هایی که شهید «محمد حسین ذوالفقاری» داشته به عنوان شهید شاخص کشوری معرفی شده است.

سردار جمیری با اشاره به ویژگی‌های این شهید والا مقام گفت: شهید ذوالفقاری در دوران کودکی خدمت امام(ره)  رسیده و در ایام کودکی و نوجوانی با بصیرت تمام به جبهه‌ها اعزام شده است، به گونه‌ای که وقتی تنها 40 روز از شهادت برادرش گذشته بود از او خواستند تا در منزل کنار پدر و مادر بماند و جای برادر را در خانه پر کند اما او نپذیرفت.

وی ادامه داد: این شهید بزرگوار با بصیرت تمامی که داشته است عنوان کرده که چرا از من نمی‌خواهید تا جای بردار خود را در سنگر و در جبهه حق علیه باطل پر کنم، این شهید با بصیرت که به جبهه اعزام می‌شود به خاطر شرایط سنی و جسه کوچکی که داشته و عدم امکان حمل برخی از سلاح‌های برای او، به سقای جبهه معروف شده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به رونمایی از کتاب «س مثل سقا» که به زندگی این شهید دانش آموز 12 ساله می‌پردازد، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم فرهنگ شهید و شهادت را که نیاز جامعه امروز ماست به نسل جوان و نوجوان که همه تشنه این فرهنگ هستند انتقال دهیم.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.