بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 32914595

بهره برداری از خط تولید ژلاتین حلال در کشتارگاه مهریز


رئیس شرکت کشتارگاه معین دام یزد گفت: با تلاش های صورت گرفته در یکسال اخیر و با هزینه پنج میلیارد تومان، خط تولید ژلاتین حلال در کشتارگاه مهریز به بهره برداری می رسد.

به گزارش یزد آوا، مهدی ناصر بافقی، رئیس شرکت کشتارگاه معین دام یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: با تلاش های صورت گرفته در یکسال اخیر و با هزینه پنج میلیارد تومان، خط تولید ژلاتین حلال در این کشتارگاه به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص میزان اشتغال زایی این واحد صنعتی گفت: در کشتارگاه 180 نفر مشغول به کار هستند و تولید ژلاتین نیز در این مرکز زمینه اشتغال 120 نفر دیگر را نیز فراهم کرده است.

ناصربافقی با اشاره به ضرورت تولید ژلاتین حلال در کشور گفت: این واحد ظرفیت تولید ماهانه 20 تن ژلاتین را دارد و با توجه به نیاز صنایع داخلی به این ماده امیدواریم در فروش مشکلی نداشته باشیم.

وی در خصوص حمایت های دولت برای راه اندازی این واحد صنعتی گفت: تمام وام و تسهیلات دریافتی برای راه اندازی این واحد از محل اعتبار حساب های شخصی بوده و یه غیر از آن، هیچ کمک دولتی دریافت نکرده ایم.

لازم به ذکر است، ژلاتین یک محصول پروتئینی است که از منابع مختلف از کلاژنها و مواد پروتئینی دامی نظیر استخوان یا پوست گاو و خوک استحصال می شود. این ماده پروتئینی اهمیت خاصی در صنایع غذائی، داروئی،صنعتی و پزشکی دارد و از آنجایی که منشا ژلاتین های وارداتی نامعلوم بوده و از این حیث قابل اعتماد نیستند؛ تولید ژلاتین حلال برای تامین نیاز کشور ضروری است.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.