بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 37509438
مدير روابط عمومي شركت پخش فرآورده هاي نفتي استان يزد:

بیشترین گاز مایع یزد به عنوان سوخت خودرو مصرف می‌شود


عباسعلي پورمحمدعلي گفت: مصرف گاز LPG امسال در استان يزد بيش از ۳۰درصد نسبت به ماه آذر ۹۷ افزايش داشته است كه عمده مصرف آن براي سوخت خوردوهايي است كه به صورت غير استاندارد از سيلندر گاز مايع استفاده مي كنند.

عباسعلي پورمحمدعلي در گفتگو با خبرنگار یزد آوا، در خصوص ايجاد صف هاي طولاني خريد كپسول گاز مايع در شهر يزد گفت: شركت پخش فرآورده هاي نفتي صرفا تامين كننده گاز مايع در استان است و نظارت بر توزيع و نحوه توزيع با سازمان صمت است.
 
وي با تاكيد بر اين كه كمبودي در خصوص تامین گاز مايع در استان وجود ندارد، ادامه داد: بيش از 300 تن گاز مايع اضافه بر سهميه استان با پيگيري هايي كه شده به استان يزد تخصيص داده شده است و رايزني و پيگيري هاي  براي افزايش بيشتر سهميه استان نيز درحال انجام است.
 
مدير روابط عمومي شركت پخش فرآورده هاي نفتي استان يزد اذعان داشت: همه شهرهاي استان يزد به جز  روستاهای شهرستان بهاباد از نعمت گاز برخوردار هستند و فقط چندین روستا از شهرستان مهریز و روستاهاي بهاباد هستند كه گاز كشي نيستند و شركت پخش فرآورده هاي نفتي، گاز LPG  مورد نياز آن ها را تامين  و دراین خصوص تامین مشکل خاصی وجود ندارد.
 
پورمحمدعلي با بيان اين كه گاز LPG مصرف خانگي و گرمايشي زيادي در استان يزد ندارد، افزود: مصرف گاز LPG امسال در استان يزد بيش از ۳۰درصد نسبت به ماه آذر ۹۷ افزايش داشته است كه عمده مصرف آن براي سوخت خوردوهايي است كه به صورت غيراستاندارد از سيلندر گاز مايع استفاده مي كنند.
 
وي به تبديل تنها جايگاه سوخت گيري گاز مايع  LPG مربوط به تاکسیرانی به گاز CNG اشاره و تصريح كرد: در استان يزد جایگاهی برای خودروهای LPG وجود ندارد  تمام جایگاه  به گاز شهری  CNG متصل است و شهر سبز شناخته مي شود و مصرف اين ميزان گاز مايع در اين استان به هيچ عنوان توجيه ندارد.
 
پورمحمدعلي با بيان اين كه خودرو‌های عمومی با یارانه دولتی  دوگانه سوز می‌شوند گفت: صاحبان خودروهاي عمومي براي گاز سوز كردن خودرو خود ابتدا بايد در سایت  IRNGV.IR ثبت نام و جهت اقدام بعدی به مراكز مورد تاييد شركت پخش فرآورده هاي نفتي مراجعه كنند.
 
انتهای پیام/



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.