بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36589053
مدير كل انتقال خون يزد:

بیش از 700 یزدی در شب قدر خون اهدا کردند


مدير كل انتقال خون يزد گفت: امسال 978 نفر به مراکز انتقال خون در استان مراجعه نمودند که از این تعداد 737 نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 79درصد رشد داشته است.

به گزارش یزد آوا، مدیر كل انتقال خون یزد با اشاره به استقبال خوب مردم یزد جهت اهدای خون در شبهای قدر رمضان امسال ، گفت: امسال 978 نفر به مراکز انتقال خون در استان مراجعه نمودند که از این تعداد 737 نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 79درصد رشد داشته است.

دكتر تقوائی در ادامه افزود؛ از این تعداد اهدای خون ، 65.3 درصد اهداكننده مستمر است ( اهداكننده ای كه كه حداقل در سال 2 بار اهدای خون داشته است) و 26.3 درصد اهداکننده با سابقه و مابقی بار اولی بودند.

وی با اشاره به رشد اهدای خون در شبهای قدر امسال نسبت به مدت مشابه گفت: در سال گذشته در شب های قدر 513 نفر مراجعه نمودند که از این تعداد 411 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی همچنین ادامه داد: در ماه رمضان یك شیفت كاری از ساعت 17:45 تا 23:15 راه اندازی شده تا افراد علاقه مند بتوانند بعد از افطار اقدام به اهدای خون كنند.

وی با بیان این که برخی از مردم برای اهدای خون در شب‌های قدر نذر می‌کنند، افزود: اهدای خون در شبهای قدر به علت شب زنده داری مردم با مشاركت خوبی همراه می باشد و در این سه شب  پایگاه انتقال خون یزد (میدان ابوذر) تا ساعت یک بامداد خونگیری انجام  شد.

دكتر نقی تقوایی در ادامه با اشاره به کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون درماه مبارک رمضان، از شهروندان یزدی خواست تا با توجه به نیاز دائمی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی در مدت زمان باقیمانده از ماه مبارك رمضان، از فرصت ماه بندگی خدا استفاده نمایند و تا پایان ماه مبارك با اهدای خون خود اداره كل انتقال خون استان را در جهت تامین خون سالم برای بیماران یاری کنند.

وی در پایان از همه اهداكنندگان كه در طول ماه مبارك رمضان و شبهای قدر با اهدای خون به كمك بیماران شتافتند و بیماران را تنها نگذاشتند تشكر و قدردانی كرد.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.