بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 25607608
طی پنج سال اخیر؛

بیش از 900 بانوی سرپرست خانوار در استان یزد خودکفا شدند


رییس اداره امور طرح‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد گفت: طی پنج سال اخیر 920 بانوی سرپرست خانوار در استان یزد خودکفا شدند

به گزارش یزد آوا، علیرضا دانایی در گفتگو با خبرنگار یزدبانو در مورد تعداد مددجویانی که به واسطه تسهیلات کمیته امداد امام خمینی(ره) به استقلال اقتصادی رسیده اند، اذعان کرد: از سال 90 تا 95 تعداد 13هزار و 419 نفر از مددجویان کمیته امادا امام خمینی(ره) تسهیلات و وام دریافت کرده‌اند و از این تعداد 3هزار و 265 نفر فقط با استفاده از تسهیلات این نهاد به خودکفایی دست یافته‌اند.

وی با بیان اینکه از بین آمار یاد شده تعداد هزار و 186نفر از مددجویان کمک معیشت بگیر بوده‌اند، خاطر نشان کرد: همچنین طی 5سال اخیر 167نفر از فرزندان مددجو و هزار و 912 نفر مددجوی تک و چند خدمتی- مددجویانی که صرفا برای دریافت وام و تسهیلات اشتغال مراجعه کرده‌اند- از تسهیلات اشتغال کمیته امداد امام خمینی یزد بهره‌مند شدند.

دانایی در مورد زمینه‌های اشتغال‌زایی تصریح کرد: اشتغال‌زایی در قالب طرح‌های خود اشتغالی، مشاغل خانگی و کارانگیز در بخش‌های مشاغل خرد مانند طرح‌های کشاورزی، دامپروری، صنفی- صنعتی، خدمات و حمل و نقل و .. انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه طی 5سال اخیر تعداد زنان سرپرست خانوار که به خودکفایی رسیده و بیمه شده‌اند، 920نفر بوده است، افزود: از جمله فعالیت‌های انجام شده در زمینه خودکفایی معرفی مددجویان از طریق بخش‌های کاریابی به کارفرمایان است و تعدادی نیز از این طریق خودکفا شده‌اند.

رییس اداره امور طرح‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد در مورد بیمه مجریان طرح‌های اشتغال خاطر نشان کرد: تعداد کل مجریان طرح های اشتغال که بیمه شده‌اند، 3هزار و 479 مورد بوده است که از این تعداد هزار و 224 نفر آن را زنان سرپرست خانوار تشکیل داده‌اند و 2هزار و 255 نفر هم مرد بوده اند.

انتهای پیام/ش




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.