بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10116566
مدیرکل استاندارد استان یزد:

بیش از 98 درصد طلاهای موجود در بازار استان با عیار مناسب است/ یزد باید تبدیل به «دبیرخانه تدوین استانداردها» شود


مدیرکل استاندارد استان یزد با بیان اینکه بالای 98 درصد طلاهای در بازار با عیار مناسب است، گفت: تصمیم داریم که تمام طلاهای تولیدی استان مورد آزمایش قرار گیرند که در این راستا آزمایشگاهی برای آزمایش طلاهای تولیدی در بازار یزد مستقر شده است.

به گزارش خبرنگار یزد آوا؛ ، مدیرکل استاندارد استان یزد پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه استفاده از روغن پالم در محصولات غذایی به ویژه لبنی ممنوع است گفت: با وجود استانداردهای بین المللی که در زمینه روغن پالم وجود داشت، قرار شد در مواد لبنیاتی از روغن پالم استفاده نشود و از زمان اجرای قانون ممنوعیت استفاده از این روغن تا به الان گزارشی از لبنیات استان دیده نشده که از روغن پالم استفاده شود.

محمدحسین ماجدی اظهار داشت: برخی واحدها در صنف کاشی و سرامیک، مصنوعات پلاستیکی و صنایع غذایی نیز با استانداردها فاصله داشتند که چهار تا پنج واحد تولیدی آنها  فاقد استانداردهای لازم بود که پلمپ شدند که  تصمیم داریم با همکاری اداره حقوقی اسامی این واحدهای تولیدی بر روی سایت مرکز برای اطلاع عموم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی در برخی فعالیت‌ها از جمله کاشی و سرامیک، نساجی و لوازم خانگی که نه تنها استانداردهای ملی را رعایت می‌کنند، بلکه فراتر از آن هم در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: کالاهایی در استان وجو دارد که از نظر کیفیتی بهتر و مرغوبتر از سایر کشورها است که متاسفانه فرهنگ سازی مناسبی میان عامه مردم وجود ندارد.

ماجدی خاطرنشان کرد: حدود سه هزار و 400 واحد تولیدی در استان داریم که فقط حدود 10 تا 30 درصد آنها تحت پوشش استاندارد هستند که این قابل قبول نیست و باید همه اصناف و صنایع به سمت استانداردسازی پیش بروند.

وی ادامه داد: متاسفانه مردم اعتماد خود را نسبت به نشان استاندارد از دست داده‌اند و لازم است اطمینان خاطر آنها جلب شود و برای اینکه نشان استاندارد ایران یک نشان معتبر شود، اقدامات بسیاری باید انجام داد.

مدیرکل استاندارد استان یزد اضافه کرد: یکی از مهمترین مباحث در استان یزد، بحث طلا است، در این زمینه با انجمن طلاسازان ارتباط منظم داریم و اگر در جایی محصولاتی با عیار پایین‌تر باشد، با آنها مقابله می‌شود و با نظر شورای اطاق اصناف برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بالای 98 درصد طلاهای در بازار با عیار مناسب است، گفت: تصمیم داریم که تمام طلاهای تولیدی استان مورد آزمایش قرار گیرند که در این راستا آزمایشگاهی برای آزمایش طلاهای تولیدی در بازار یزد مستقر شده است.

ماجدی با بیان اینکه  نقره‌های موجود در بازار استانداردهای لازم را ندارند و تاکنون نیز مورد سنجش قرار نگرفته‌اند تصریح کرد: نگرانی ما نسبت به استاندارد نقره است که تصمیم داریم صنف طلاسازان خرید و فروش نقره را قبول کنند تا زرگران و طلافروشان جواز خرید و فروش را از اتحادیه صنف زرگرها بگیرند تا نقره در بازار عیار کافی را داشته باشد.

وی گفت: در ارتباط با مصالح ساختمانی، طرحی با همکاری معاونت فنی، عمرانی استانداری در زمینه کیفیت شن، ماسه و بتون در حال بررسی است تا تمام واحدهای تولیدی شن، ماسه و بتون استان تحت سنجش قرار گیرند و واحدهای غیر استاندارد را تا زمان استاندارد سازی لازم تعطیل می‌کنیم.

در پایان مدیر کل استاندارد یزد عنوان کرد: با توجه به اقداماتی که در زمینه‌های استاندارد سازی در استان اجرا شده، باید به گونه‌ای عمل شود که یزد تبدیل به "دبیرخانه تدوین استانداردها" شود و نیز ستاد ویژه نظارت بر مواد غدایی را در اداره کل استاندارد استان یزد راه‌اندازی خواهد شد.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.