بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 29717465
مدیر کل دفتر روستایی استانداری یزد:

بیکاری و خشکسالی بزرگترین مشکلات روستاییان يزد است


مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد بزرگترین مشکلات روستاییان را بیکاری و خشکسالی دانست و با اشاره به مسائلي مانند زمین‌خواری و تخریب و تغییر اراضی کاربری کشاورزی در روستاها، از منتخبين شوراهاي اسلامي روستاها خواست تا در جهت خدمت‌رسانی به روستاييان گام‌های موثري بردارند.

به گزارش یزد آوا، «محمد یارمند» كه در کارگاه آموزشی «آشنایی با وظایف تشکیلات و جایگاه قانونی شوراها» برای منتخبین پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و دهیاران شهرستان مهریز سختن مي‌گفت، اظهار كرد: با توجه به نزدیک شدن به زمان شروع به‌کار اعضای منتخب دوره پنجم شوراهای روستایی و این که بیش از 70 درصد از این اعضا، جدید و فاقد تجربه کافی هستند، لزوم آشنایی و آموزش قوانین و مقررات شوراها به این افراد احساس می‌شد .

وي افزود: این اعضا در حدود اختیارات قانونی خود ملزم به رعایت قوانین و مقررات هستند و وظیفه آن‌ها نیز نظارت بر اداره امور جریان روستاست و می‌بایست در راستای اجرای مصوبات با یک سری قوانین و ضوابط اداری، تشکیلاتی و مالی آشنا شوند .

وی بزرگترین مشکلات روستاییان را بیکاری و خشکسالی دانست و عنوان کرد: امیدواریم  با همت و درایت شوراها و دهیاران و با تخصیص تسهیلات اشتغال‌زایی به روستاییان بتوانیم در جهت خدمت‌رسانی به روستاها گام‌های موثری برداریم .

یارمند اضافه کرد: از جمله مباحثی که در روستاها مطرح است، بحث زمین‌خواری و تخریب و تغییر اراضی کاربری کشاورزی است که امیدواریم شوراها و دهیاری‌ها نسبت به مسئولیت‌های محوله در این خصوص، انجام وظیفه کنند تا از تخلفات جلوگیری شود .

«مهدي دهقان‌زاده» بخشدار مرکزی مهریز نیز در ادامه با اشاره برگزاری دوره آموزشی شوراهای روستایی بخش مرکزی مهریز که برای اولین بار در سطح استان برگزار  می‌شود، خاطرنشان کرد: بخش مرکزی مهریز با پنج دهستان، دارای 44 روستای دارای شورا و دهیاری است و سه روستا نیز دارای شورا اما فاقد دهیاری هستند.

وي همچنین اعلام كرد: از میان اعضای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای مرکزی مهریز، چهار نفر از بانوان حضور دارند .

دهقان‌زاده در حاشیه این کارگاه، در خصوص گازرسانی به پنج دهستان خورمیزات، ارنان، تنگ چنار، بهادران و میانکوه بخش مرکزی مهریز، افزود: برای بعضی از این روستاها مانند تنگ‌چنار، لوله کشی گاز صورت گرفته است و موضوع گازرسانی به دیگر روستاهای بخش مرکزی نیز در دستور کار است .

گفتنی است، نظارت بر کار شوراها و دهیاری‌ها به صورت دقیق و مستمر و بررسی گزارشات مبنی بر تخلفات آنان در نحوه هزینه‌کرد اعتبارات و دیگر مسئولیت‌ها و همچنین ترویج قانون‌گرایی در نهاد شوراها و دهیاری‌ها و به تبع آن در جامعه روستایی و هدفمند شدن برنامه‌ها و اقدامات مدیریت روستایی نیز از مسائلی بود که در این کارگاه برای اعضای شوراهای روستایی و دهیاران مهریز تبیین شد.

انتهای پیام/

ایسنا




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.