بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 29799071

بی تدبیری مسولان فرهنگی یزد به خانه پدر «ادبیات کودک» ایران


مسئول دبیرخانه دائمی آذریزدی گفت: مسئولین فرهنگی یزد باید همت بیشتری را به خرج دهند تا با پیگیری خود بتوانند خانه آذر یزدی را به موزه ای برای بازدید عموم مردم تبدیل کنند.

به گزارش یزد آوا، مسئول دبیرخانه دائمی آذریزدی در مصاحبه با خبرنگار یزدهنر گفت: مهدی آذر یزدی؛ چهره ای ماندگار در تاریخ یزد است. اخلاق پسندیده، خلق خوب بر فرهنگ ایرانی و احساس مسئولیتی که به ادبیات کودکان داشت از صفات بارز این شخصیت فرهنگی است.

اسدالله شکرانه در ادامه افزود: کتاب های آذر یزدی در 3 دهه اخیر مورد استقبال زیادی از طرف مردم قرار گرفته است و نکته قابل تامل، نسل هایی که از کتاب های آذر استفاده می‌کنند، هرکدام به شکلی بر ادبیات فارسی تسلط خوبی پیدا خواهند کرد و این مهم حاصل تجربه افراد، در دهه‌های اخیر است.

وی اذعان کرد: مهدی آذر یزدی درست در زمانی که آثاری برای نسل نو پا وجود نداشت و بهایی به ادبیات کودکان و نوجوانان داده نمی‌شد دست به اقدام بزرگی زد، و وی با اینکه سواد نداشت اما با همت و تلاش مضاعف خود توانست ادبیات و متون فارسی را با کتاب «قصه های خوب برای بچه های خوب» برای کودکان و نوجوانان به ارمغان آورد.

شکرانه در خصوص خانه و موزه آذر یزدی اذعان کرد: نیمی از ملک آذر یزدی برای فرزند خوانده فقید وی بوده که پس از فوت آذر نیم دیگر آن توسط فرزند خوانده خریداری شده که در حال حاضر صاحب خانه اشخاص دیگری هستند و مسئولین فرهنگی یزد باید همت بیشتری را به خرج دهند تا با پیگیری خود بتوانند خانه آذر یزدی را به موزه ای برای بازدید عموم مردم تبدیل کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه مسئولین اهمیت زیادی را برای این شخصیت بزرگ قائل نیستند و حتی روز 18 تیرماه که روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است، از رنگ و بوی ویزه ای برخوردار نیست و آذر یزدی همچنان مانند روزگاران حیات خود، غریب مانده است.

مسئول دبیرخانه آذر یزدی در پایان عنوان کرد: بعد از 8 سال وفات خالق ادبیات کودک و نوجوان، هنوز مسئولین برای شناختن این شخصیت به مردم تلاش زیادی نکردند چراکه نه نمادی از وی در شهر دیده می‌شود و نه مقبره او بازسازی شده است.

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.