بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10863826
روحانی در مراسم افتتاح پروژه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی؛

تأمین معلمان با انگیزه بر عهده دولت است/ از مشارکت بخش خصوصی در توسعه مدارس حمایت می‌کنیم


رئیس‌جمهور کشورمان گفت:‌ تأمین معلمان باانگیزه و دارای ویژگی‌های لازم برای تربیت نسل بعدی بر عهده دولت است و دولت هر خدمتی که به معلمان کند، نسبت به آنچه آنان انجام می‌دهند، ناچیز است.

به گزارش یزد آوا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز سه‌شنبه و پس از بازدید از آموزشگاه شهید مدنی در ارتباط تصویری با مراکز 8 استان، گفت: 671 پروژه آموزش و پرورش با 3500 کلاس درس در سراسر کشور را به اذن پروردگار و با اظهار ارادت به پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) و توجهات حضرت ولی عجر(عج) افتتاح می‌کنیم.


رئیس‌جمهور با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام مبارک دهه فجر گفت: طی سال بیش از 1600 طرح در حوزه آموزش و پرورش با بیش از 9 هزار کلاس درس افتتاح شده است که این امر نشان می‌دهد دولت و ملت در ایجاد فضاهای فیزیکی آموزش و پرورش فعالیت بسزایی داشته‌اند.


رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن قدردانی از همه خیرین مدرسه‌ساز که در امر مدرسه‌سازی سهیم هستند، گفت: همه عزیزان می‌دانند که فرزندان ایران و نسل‌های بعد هر کس تحت تأثیر آموزش‌ و پرورش این محیط‌ها قرار می‌گیرد در تمام ثوابش تا روز قیامت سهیم و شریک هستند و چه کاری بهتر از اینکه حسنه جاریه و دائمه برای خود کشور و ملت به جا می‌گذارد.


روحانی با بیان اینکه در دنیای امروز آموزش و پرورش موضوعی بسیار پیچیده است، اظهار امیدواری کرد: فرزندان کشور در محیطی بهتر و مطلوب‌تر به یادگیری و فراگیری علوم بپردازند و معلمان نیز در تعلیم و تربیت نقش خود را به خوبی ایفا کنند.


رئیس‌جمهور گفت: خوشحالم که در آغاز سی و هفتمین سال حرکت انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش در کنار مردم این توفیقات را به دست آورده است و تبریک می‌گویم که می‌توانیم همه این توفیقات را با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و در مسیر امام(ره) و انقلاب انجام دهیم.


روحانی درباره حمایت دولت از مشارکت بخش خصوصی در توسعه مدارس، گفت: دولت در همه امور از جمله در آموزش و پرورش همواره خواهان همراهی و مشارکت ملت بزرگ ایران بوده زیرا مردم در هر امری حضور داشته باشند به بهترین وجه موفق می‌شوند و دولت را نیز به توفیق می‌رسانند.


رئیس‌جمهور گفت: از بخش خصوصی و بخش عمومی غیردولتی و همه خیرین برای تکمیل ساختمان‌های نیمه کاره، تجهیز مدارس و تأمین نیازمندی‌های آموزش و پرورش دعوت می‌کنم.


روحانی همچنین از دو خیری که بدون هیچ توقعی آموزشگاه شهید مدنی را که ساختمانی نیمه کاره بود تکمیل کردند، قدردانی کرد و گفت: برای خیرین ما نام، نشان، مقام و خودنمایی مهم نیست، فقط آنها به کار خیر فکر می‌کنند و برای آن قدم پیش گذاشته‌اند.


رئیس‌جمهور با بیان اینکه از همه ملت می‌خواهم که در امر مهم و خیر مدرسه‌سازی سهیم باشند، اظهار داشت: دولت هر جا که نیاز باشد، زمین در اختیار خیرین مدرسه‌ساز قرار خواهد داد و آنجا که لازم باشد، تسهیلات بانکی به آنها اختصاص خواهد داد.
روحانی گفت: تأمین معلمان با انگیزه و دارای ویژگی‌های لازم برای تربیت نسل بعدی بر عهده دولت است و دولت هر خدمتی که به معلمان کند، نسبت به آنچه آنان انجام می‌دهند، ناچیز است.


رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: معلمان و آموزش و پرورش بزرگترین رابطه و پل میان دولت و ملت هستند و مردم و دولت از همه معلمان خوب کشور سپاسگزار هستند.


وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله شهید مدنی، گفت: این شهید محراب، اسوه علم و تقوا بود و شخصیتی کم‌نظیر در جهاد و علم داشت و بنده در کنار درس اخلاق ایشان در نجف حضور داشتم.


وی گفت: در جامعه هر جا آثار حیات مادی و معنوی دیده می‌شود، نشان از تلاش و دلسوزی یک معلم دارد، در جامعه اگر اخلاق، ایثارگری و جهاد وجود دارد، قدم‌های اولیه آن را نوجوانان و جوانان در مدارس آموختند، آنها هم درس، هم مهارت زندگی و هم سبک شهروندی اسلامی را در مدارس و پای درس معلمان می‌آموزند که این امر بسیار مهم است.


روحانی پیش از این با افتتاح آموزشگاه شهید مدنی در منطقه یک تهران ، از دو کلاس درسی در این آموزشگاه نیز بازدید کرد و با معلمان این دو کلاس درباره مسایل آموزشی به گفت‌وگو نشست .

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.