بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36493976
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد خبر داد

تامین 20 هزار بسته غذایی برای مددجویان کمیته امداد یزد/ مراکز نیکوکاری استان به 114 مرکز افزایش می‌یابد


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد گفت: این نهاد نیز در تلاش است از طریق مشارکت خیران در قالب پویش مردمی «نذر من» با هدف تامین 20 هزار بسته غذایی هر بسته به ارزش 200 هزار تومان برای مددجویان کمک معیشت بگیر تحت حمایت اقدام کند.

محسن علیزاده در گفتگو با خبرنگار یزد آوا، با بیان اینکه سبد غذایی ماه مبارک رمضان به صورت متمرکز توسط دولت بر اساس تعداد مددجو در خانوار اختصاص پیدا می کند، گفت: کمیته امداد استان یزد نیز در تلاش است از طریق مشارکت خیران در قالب پویش مردمی «نذر من» با هدف تامین 20 هزار بسته غذایی هر بسته به ارزش 200 هزار تومان برای مددجویان کمک معیشت بگیر تحت حمایت اقدام کند. 

 

وی از برنامه‌ریزی برای جذب حامیان جدید برای طرح اکرام ایتام و محسنین خبر داد و ادامه داد: هم‌اکنون چهار هزار و 152 یتیم و فرزند نیازمند در استان از حمایت 14 هزار و 330 حامی نیکوکار در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین بهره‌مند هستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد افزود: تمرکز برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان در هفته اطعام و اکرام نیازمندان از 30 اردیبهشت ماه هم‌زمان با میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) آغاز می شود در طی این هفته پایگاه های کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان یزد نسبت به حامی یابی برای حمایت مالی و معنوی کودکان یتیم و فرزندان نیازمند در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین و همچنین دریافت نذورات و کمک‌های مردمی برای تهیه سبدهای غذایی برای نیازمندان و جمع‌آوری کفاره و زکات فطره اقدام می کنند.

علیزاده با بیان اینکه توسعه مراکز نیکوکاری را راهبرد اساسی کمیته امداد در جهت مردمی کردن این نهاد دانست و افزود: در حال حاضر 50 مرکز نیکوکاری در سطح استان یزد فعال هستند و کمیته امداد استان یزد در نظر دارد تا پایان سال98 این تعداد مرکز را به 114 مرکز نیکوکاری افزایش دهد.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان گفت: برگزاری جشن رمضان در شهرستان‌های تابعه استان یزد با حضور خیران و مسئولان و با مشارکت صدا و سیمای مرکز یزد با هدف ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری و دریافت کمک‌های خیرین برای نیازمندان از جمله این برنامه‌ها است که در استان آغاز شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد با اشاره به اجرای طرح مفتاح الجنه در استان ادامه داد: کمیته امداد با هدف رفع نیاز مددجویان تحت حمایت زمینه حضور مسئولان و خیران در منازل آنان را در قالب طرح مفتاح الجنه در ماه مبارک رمضان فراهم کرده است.

علیزاده همچنین از اجرای طرح اطعام و افطار مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خبر داد و افزود: این طرح به دو طریق انجام می شود در روش اول سفره های اطعام(غذای گرم) با مشارکت نیکوکاران گسترانیده می‌شود و در روش دوم بسته های غذایی(جیره خشک شامل برنج، روغن، قند و شکر، کنسرو، حبوبات و....) در قالب طرح همیان مولا  از طریق مشارکت خیران تهیه می‌شود.

وی با  اشاره به جمع‌آوری کفاره و زکات فطره در پایگاه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان به ویژه روز عید سعید فطر عنوان کرد: سال گذشته482 میلیون تومان زکات فطریه عام و سادات و همچنین 515 میلیون تومان کفاره عمد و غیر عمد از مردم نیکوکار استان یزد دریافت شد و ، هدف گزاری دریافت زکات درماه مبارک رمضان امسال 50 درصد جمعیت استان است که امیدواریم با همکاری مجموع دستگاه های مرتبط با امر زکات در قالب اعضای شورای زکات استان یزد محقق شود.

 مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد خاطر نشان کرد: سامانه نیکوکاری(رایگان) 096887، کد دستوری #035*8877 *، شماره‌حساب 1811 نزد بانک ملی شعبه یزد یا شماره کارت 6037991899911931 برای سهولت در پرداخت‌های غیرحضوری و مشارکت در طرح های مشارکتی کمیته امداد در نظر گرفته ‌شده است.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.