بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10020166
سردار عراقی:

تاکتیک‌‌ها باید متناسب با نوع تهدید‌ تغییر کند/‌ به قدرت بسیار خوبی در حوزه بازدا‌‌رندگی رسیدیم‌


جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه امروز ما به قدرت بازدارنده بسیار خوبی رسیده‌ایم، گفت: توسعه و پیشرفت ما نیازمند تلاش و تمرین مستمر است.

به گزارش یزد آوا به نقل از فارس، سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم معرفی فرمانده تیپ 38 ذوالفقار اظهار داشت: از خلقت بشریت همواره حق و باطل مقابل هم صف‌آرایی کردند، اما قرار گیرندگان در جبهه حق عهد و پیمان صادقانه با خدای خود بستند و در این راه جان خود را تقدیم کردند.

وی افزود: برخی مواقع در انجام مسئولیت‌های خود دچار گرفتاری و تردید می‌شویم، اما حضور در یک یادواره شهدا یا مجلس اباعبدالله (ع) ما را دوباره می‌سازد و به مسیر برمی‌گرداند، زیرا شهدا دست ما را گرفتند و رها نمی‌کنند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به نمونه بودن تیپ 38 ذوالفقار، تأکید کرد: زحمت کشیدن مقطعی نیست، برای موفقیت باید استمرار در تمرین و تلاش داشته باشیم از طرفی آموزش دقیق، کنترل و نظارت می‌تواند یک نظام را به رشد و شکوفایی برساند.

وی تصریح کرد: سال‌ها به دنبال این بودیم که تیپ زرهی در شرایط جنگ ناهمطراز چگونه باید بجنگد و برای آن دیدگاه‌های مختلفی مطرح بود، زیرا دشمن با امکانات خود می‌تواند تلاش نیروی زمینی را با هواپیما و موشک مختل کند.

سردار عراقی بیان داشت: یکی از تیپ‌هایی که به این منظور انتخاب و تمرین شد، تیپ 38 ذوالفقار بود که 150 تا 200 تانک و نفربر را به زمین بردیم و پدافند غیر عامل به خوبی ترسیم شد.

وی تأکید کرد: امروز اگر ما به قدرت بازدارندگی رسیدیم به این معنا نیست که شب راحت سر به بالین بگذاریم و ادعای ایستادگی در برابر استکبار داشته باشیم، زیرا لازمه رسیدن به موفقیت تلاش و تمرین مستمر است.

سردار عراقی بیان داشت: در جنگیدن تکنیک ما ثابت است، اما تاکتیک‌ها باید متناسب با نوع تهدید دشمن تغییر کند در واقع نوع توانمندی دشمن چگونه جنگیدن، دفاع و حمله را به شما دیکته می‌کند.

وی خطاب به کارکنان تیپ 38 ذوالفقار، یادآور شد: با وجود آنکه همیشه دارای رتبه اول و در مأموریت‌ها سرافراز بودید، اما باید به دنبال حفظ و ارتقای جایگاه خود باشید و انتظار داریم تا آمادگی رزمی خود را حفظ کنید.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، تأکید کرد: حفظ روحیه و دانستن اینکه حضور و اقدامات شما چه جایگاه مهمی در نظام و پشتیبانی از ولایت‌فقیه دارد را باید در اولویت آمادگی رزمی قرار دهید و بدانید که کوچکترین حرکت شما ثواب و برای رضای خداوند است.

وی افزود: پرورش قدرت جسم را با تمرین و ورزش در خود تقویت کنید، مهارت‌های تیراندازی را بالا ببرید، زیرا در تیراندازی‌ها باید اولین گلوله به هدف بخورد.

سردار عراقی خاطرنشان کرد: نظم و انضباط جزو وظایف ذاتی یگان‌های رزمی است، اگر کسی به آن اهمیت ندهد در واقع به تمام نظامیان ظلم کرده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران تصریح کرد: آموزش‌های تئوری 30 درصد کارآیی دارد و مابقی باید متکی به عملیات باشد، شاخصه برجسته یگان رزم انجام کار تاکتیکی و گروهی است که نشان از آمادگی رزمی مطلوب دارد.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.