بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36723790
رییس خانه صنعت ومعدن یزد:

تجلیل از 29 واحد صنعتی و معدني برتر استان یزد


رئيس خانه صمت يزد: در مراسم بزرگداشت روز صنعت بر اساس سر فصل هاي تعيين شده از 29 واحد صنعتي و معدني برتر استان تجليل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، سيد علي اكبر كلانتر ظهر امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه كه به مناسبت روز صنعت برگزار شد گفت: به طور كلي خانه هاي صنعت از انجمن هاي صنايع همگن تشكيل مي شوند و خانه صنعت و معدن يزد نيز داراي 15 انجمن تخصصي است كه از تجمع صنعتگران و معدن كاران واقعي داراي پروانه بهره برداري در رسته هاي مختلف تشكيل شده است.

وي با يادآوري اين كه  انجمن تخصصي صنايع شيميايي و سلولزي يزد داراي 800 عضو و انجمن صنايع نساجي نيز 700 عضو بالقوه است افزود: روساي انمن هاي تخصصي اعضاي مجمع خانه صمت يزد را تشكيل مي دهند و رئيس هيئت مديره اين خانه نيز عضو مجمع خانه ايران مي شود.

رئيس خانه صنعت و معدن يزد در توضيح كاركرد انجمن هاي تخصصي گفت: عملكرد انجمن ها به اين صورت است كه مشكلات و پيشنهادات اعضا در هيئت مديره ها مطرح مي شود و نهياتا روسا و اعضاي هئت مديره ان ها را به سمع و نظر مسئولين مي رسانند و در موجموع منافع جمع را دنبال مي كنند و در مقابل تهديدات و مشكلاتي كه هر رسته را تهديد مي كند دفاع مي كنند.

توجه مقامات دولتي به تشكل هاي بخش خصوصي

.كلانتر با بيان اين كه در چند سال اخير تشكل هاي بخش خصوصي مورد اعتنا مقامات دولتي قرار گرفته اند خاطنرشان كرد: روساي انجمن هاي تخصصي خانه صمت يزد اغلب خبرگان و پيشكسوتان ان رسته و صنعت هستند كه بدون هيچ چشم داشتي بهترين مشاوره ها را به مسئولين مي هند و خوشبختانه با پيگيري هايي كه صورت گرفته اكثر ان ها به جلسات ستاد راهبردي اقتصاد مقاومت جهت انجام مشاوره دعوت مي شوند.

پايش مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتي استان

وي با اشاره به اهميت بررسي خروجي و مصوبات جلسات  ستاد راهبردي اقتصاد مقاومتي گفت: به پيشنهاد خانه صمت يزد، كميته اي براي پاييش و پيگيري مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتي تشكيل شده كه در اين كميته دو تشكل اتاق بازرگاني و خانه صمت يزد نيز حضور دارند.

 كلانتر در خصوص فعاليت اين كميته گفت: در اين كميته مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتي استان پايش مي شوند؛ مطالبه و  پيگيري مي شود كه اين مصوبات اجرا شوند و يا دليل عدم اجراي آن نيز مورد بررسي قرار مي گيرد.

بي اعتنايي برخي از دستگاه ها به مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتي

وي با بيان اين كه ستادراهبري اقتصاد مقاومتي استان در سال گذشته نزديك به 290 مصوبه داشته است اظهار داشت: تاكنون حدود دو سوم از مصوبات اين ستاد بررسي شده اند و نتايج حاكي از آن است كه حدود 50 درصد از مصوبات اجرا شده است كه از دلايل عدم اجرايي شدن مصوبات بي اعتنايي دستگاه ها و همچنين عدم قابليت اجراي مصوبه بوده است.

وي با اشاره به تعامل خوب دولت مردا، صنعتگران و قوه قضائيه عنوان كرد: ارتباط بسيار خوبي بين خانه صنعت و قوه قضائيه وجود دارد  و با همكاري خانه صمت و دادگستري 20 نفر از صنعتگران استان دوره داوري را طي كرده اند كه در پرونده هاي اقتصادي از آن ها استفاده خواهد شد.

اين صنعتگر با سابقه با اشاره به اقدامات و عملكرد خانه صمت يزد در حل مشكلات و تسهيل كار صنعتگران گفت: خانه صمت اقدامات متعددي را در دستور كار خود دارد و كارهاي كارشناسي خوبي نيز انجام شده كه نتايج آن در اختيار نمايندگان استان و مسئولين رده بالاي كشوري و استاي قرار گرفته است.

تفويض بخشي از اختيارات وزارتخانه ها به بخش خصوصي

كلانتر با اشاره به تفويض برخي از اختيارات اجرايي وزارت خانه ها به بخش خصوصي ادامه داد: در همي راستا بخشي از اختيارات وزارت صنعت مانند صدور جواز تاسيس، برگزاري نمايشگاه ها و ... به خانه هاي صنعت تفويض شده است كه قدم بزرگي است كه از ماه بعد اجرا خواهد شد و بظر مي رسد با همكاري دولت و بخش خصوصي مشكلات اين حوزه كمتر شود.

وي با اعلام برگزاري مراسم بزرگداشت روز صنعت در 18 تيرماه در استان يزد گفت: در اين مراسم با توجه به حضور مسئولين استان مانند استاندار، نماينده ولي فقيه و ... سعي مي شود در قالب يك دردل دوستانه مسائل، مشكلات و ديدگاه هاي صنعتگران در با مسئولين در ميان گذاشته شود.

تجليل از 29 واحد صنعتي و معدني برتر استان

كلانتر با بيان اين كه در مراسم بزرگداشت روز صنعت بر اساس سر فصل هاي تعيين شده از 29 واحد صنعتي و معدني برتر استان تجليل خواهد شد ادامه داد: واحدهاي صنعتي و معدني بر اساس خوداظهاري اطلاعات مربوط به واحد خود را به صورت كاملا محرمانه در اختيار خانه صمت يزد قرار مي دهند و بر اساس شاخص هاي موجود امتياز مي گيرند.

وي افزود: امسال براي اولين بار از بانوي كارآفرين استان و همچنين از تعدادي از واحدهايي كه حامي كارگران خود بوده و تعديل و اخراج نيرو نداشته اند تجليل به عمل خواهد آمد.

كلانتر در خصوص دلايل تعطيلي واحدهاي صنعتي گفت: خيلي از مشكلات موجود ناشي از مسائل داخلي و خودساخته است و ر واقع ناشي از تحريم ها نيست و به مسائل مديريتي داخلي باز مي گرددد و حتي مصوبات قانوني وجود دارد كه مشكل آفرين هستند اما بنظر مي رسد كه به سمت كاهش اين نوع مشكلات در حركت هستيم.

 

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.