بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36734095

تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی افزایش یافت


معاون بازسازی و مسكن روستایی بنیاد مسكن استان اظهار داشت: تابحال سقف تسهیلات مسكن روستایی ۲۵ میلیون تومان بوده كه با مصوبه شورای پول و اعتبار و ابلاغ بنیاد مسکن کشور، تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به 40 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

به گزارش یزد آوا، علیرضا نادریان زاده افزود: با توجه به اهمیت مقاوم‌سازی منازل روستایی در برابر حوادث طبیعی ، دولت تسهیلات بسیار خوب بانکی بصورت قرض الحسنه و بازپرداخت 15 ساله در اختیار روستاییان قرار داده که شایسته است روستاییان از این فرصت برای مقاوم‌سازی منازل خود در برابر حوادث طبیعی نهایت بهره را ببرند.  

وی گفت: این تسهیلات در تمامی روستاهای استان و شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر برای تخریب و نوسازی یا احداث بنای جدید به متقاضیان اعطا می‌شود که متقاضیان می‌توانند به شعب بنیاد مسکن در شهرستانها مراجعه و پس از طی مراحل لازم از تسهیلات بانکی بهره مند گردند.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز مسکن روستایی با طراحی و نظارت 131 مهندس ناظر فنی و بومی منطقه صورت می گیرد ، گفت: با تشکیل پرونده و پروانه ساخت و نظارت ناظرین ،  بانک های عامل اقدام به پرداخت وام درنظر گرفته شده با بهره 5 درصد می کنند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی در ادامه گفت: در دریافت تسهیلات مسکن روستایی یکی از اولویت های بانک انجام ضمانت زنجیره ای می باشد و می توان امیدوار بود تسهیلات ارائه شده حدود 50 درصد هزینه های ساخت مسکن روستایی را تا مرحله پایان کار تسهیلات پوشش دهد.

او در پایان افزود: با آورده متقاضیان و کمک تسهیلاتی 40 میلیون تومانی، روستائیان می تواند در کنار وام های قرض الحسنه و ...  واحدهای خود را به سرانجام برسانند که خوشبختانه از سال 84 تاکنون در استان بالغ بر 27 هزار واحد مسکونی روستایی با استفاده از این تسهیلات مقاوم سازی شده است.


 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.