بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35249610

تشخیص و درمان تب کریمه کنگو توریست ایتالیایی در یزد


یک توریست ایتالیایی که با شکایت تب به بیمارستان شهیدصدوقی یزد مراجعه کرده بود با پیگیری های پرسنل این مرکز درمانی بهبودی کامل یافت.

به گزارش یزد آوا، دکتر سیدعلیرضا موسوی متخصص بیماریهای عفونی و پزشک معالج این بیمار در این خصوص اظهارکرد: فرد 42 ساله ایتالیایی با تب به ایران وارد شده بود، به محض ورود به ایران و مراجعه به مراکز درمانی تهران و اصفهان با علائم اولیه تب وکوفتگی بدن با  احتمال سرماخوردگی  دارو دریافت کرده بود، ولی بیمار بهبودی کامل پیدا نکرده بود.

وی افزود: بیمار به هنگام ورود به یزد و مراجعه به بیمارستان شهیدصدوقی باتوجه به علائم بالینی و پلاکت بسیار پایین بستری گردید.

دکترموسوی خاطرنشان کرد: به گفته بیمار ده روز قبل در ارمنستان گزش کنه داشته است که با نشان دادن عکس کنه به پرسنل بخش به تب کریمه کنگو مشکوک شدیم وداروی ریباویرین را سریع شروع کردیم و آزمایشات لازم را به تهران ارسال نمودیم.که بیماری تایید شد و خوشبختانه با توجه به شروع سریع دارو بیمار از مرگ نجات پیدا کرد.

دکتر محمدمهدی میرجلیلی دستیار ارشد بیماریهای عفونی  بیمارستان شهیدصدوقی یزد عنوان کرد: ضمن شروع دوره درمان با پیگیری های پزشک معالج این توریست ایتالیایی داروی ریباویرین به صورت تزریقی آغاز کردیم و به مدت ده روز بیمار تحت درمان قرارگرفت.

به گفته دکترمیرجلیلی با انجام مراحل درمان دارویی، پلاکت بیمار از 11 هزار به 300 هزار رسید خونریزی دهان وی قطع شد آنزیم های کبدی بالای وی کاهش یافت و در نهایت با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شد.

دکتر میرجلیلی ضمن توضیح بیماری تب کریمه کنگو یادآورشد: بیماری تب کریمه کنگو یکی از انواع تب های خونریزی دهنده با عامل ویروسی است که ازطریق کنه آلوده یا تماس انسان با بیمار مبتلا یا تماس با گوشت یا ترشحات  حیوان آلوده منتقل می گردد.علایم بیماری به صورت تب و سردرد و درد عضلانی و سپس خونریزی از کلیه قسمت های بدن می باشد.

انتهای پیام/
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.